$
ועידת mind the data
גג עמוד ועידת mind the data

ועידת כלכליסט

דוד בר: "טכנולגיות מחשוב קוגנטיבי מאפשרת לגופים קטנים להתחרות במגרש של הגדולים"

מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM, אמר בוועידת Mind The Data של "כלכליסט" כי אחד הנושאים ש-IBM מתמקדת בהם כיום הוא שילוב בין המוח הדיגיטלי למוח האנושי שיכול לסייע בקבלת החלטות מדויקות יותר, ולא רק בהפקת ידע מנתונים

נמרוד צוק 11:0229.11.16
"באמצעות טכנולגיות מחשוב קוגנטיבי, ארגונים יכולים להפוך לארגונים ביוניים, והמשמעות היא שגם גופים קטנים ובינוניים יכולים להתחרות היום במגרש של הגדולים", כך אמר הבוקר (ג') דוד בר, מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM, בוועידת Mind The Data של "כלכליסט" בת"א.

  

"לחברות שנהנות מיתרון הגודל והכסף עדיין יש יתרון, אבל הרוב הכלים מהסוג הזה זמינים היום בענן ונגישים לציבור הרחב. בזכות הטכנולוגיה הזו אנחנו יכולים לעבוד היום עם חברות ישראליות שיכולות להסתכל גם על העולם הרחב כשוק פוטנציאלי", אמר בר.

 

 


 

 

מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM, השווה את התהליכים הטכנולוגיים שאפשרו להגיע למצב הזה לסיפור הבדיוני של סטיב אוסטין, אסטרונאוט שהשתקם מתאונה באמצעות השתלת איבריים ביוניים כמו עיניים, אוזניים, ידיים ורגליים מלאכותיות. "באופן דומה, טכנולוגיית המחשוב הקוגנטיבי הופכת ארגונים לארגונים ביוניים ומאפשרת להם להפיק תובנות חדשות מהנתונים שבידיהם". 

דוד בר, מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM, בוועידה דוד בר, מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM, בוועידה צילום: צביקה טישלר

 

בר הדגיש כי אחד הנושאים ש-IBM מתמקדת בהם כיום הוא מה שמכונה "אוגמנטדאינטליג'נס" – שילוב בין המוח הדיגיטלי למוח האנושי שיכול לסייע בקבלת החלטות מדויקות יותר, ולא רק בהפקת ידע מנתונים. "כש-IBM או כל חברה גדולה אחרת רוצה לרכוש סטארט-אפ, יש מערכת רחבה של שיקולים שלא כולם זמינים בזמן אמת למקבלי ההחלטות, ובנוסף הרבה פעמים מה שקובע איננו דווקא המידע אלא דעות סובייקטיביות סביב המהלך. שירות כמו ווטסון יכול לעזור בקבלת ההחלטה על הרכישה ובנושאים דומים כגון קבלת החלטות על השקעה במניות", אמר בר.

 

כדוגמה הציג בר את הסוגיה של הטלת איסור על עישון במקום ציבורי, והראה כיצד ווטסון יכול לנתח נתונים ממקורות שונים ולייצר מעין נאום עבור משתמש שרוצה לשכנע את שותפיו בקבלת ההחלטה לתמוך בעמדה שמתנגדת לעישון על בסיס מידע, בשפה טבעית. "בעתיד נראה יותר ויותר טכנולוגיות כאלה ודומות מיושמות בתחומים כגון רובוטים שנותנים שירות בבתי מלון, שירותי מידע לעובדים בארגונים או חברת נסיעות שיכולה לתת שירות בשפה טבעית לאנשים", אמר

מנהל יחידת הדאטה והאנליטיקס ב-IBM.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x