$
ועידת לונדון

"חברות הפינטק הן גמישות, התיאבון שלהן לסיכון גדול משל הבנקים"

כך אמרה מיכל קיסוס הרצוג, מנהלת תחום החדשנות והדיגיטל בבנק לאומי, בפאנל בוועידת לונדון של "כלכליסט". ג׳ון מדבד מקרן ההשקעות ourcrowd: "הבנקים עלולים לתפוס את הסטארט-אפ כאיום. החברות צריכות ליצור בסיס לקוחות להוכיח את המוצר שלהם ואז הבנק יבוא אליהם"

רן אברמסון, לונדון 18:1017.11.16

"כשחיפשתי את המילה פינטק בלונדון ובתל אביב בגוגל טרנדס והתוצאות היו דומות, לא משנה מאיזו מדינה החיפוש התבצע, כאשר במגמה היא קפיצה מטורפת בשנת 2015 וזה ממשיך לעלות", כך אמרה היום (ה') מיכל קיסוס הרצוג, ראש אגף חדשנות ודיגיטל בבנק לאומי, בפאנל בוועידת לונדון לחדשנות וטכנולוגיה של "כלכליסט".

 

"חברות הפינטק הן גמישות, התיאבון שלהן לסיכון גדול משל הבנקים, הם ממוקדות מטרה והן מייצרות ערך ללקוח. אבל, הן עדיין צריכות את הבנקים״, אמרה קיסוס הרצוג.

 

עידו גל, מנכ"ל חברת ריסקיפייד שהשתתף עמה בפאנל, הסביר שמצד חברת הסטארט-אפ שיתוף פעולה עם בנק "מאפשר לעבוד עם התשתית הקיימת שלהם, זה נותן לנו אפשרות לפתח שכבת שירות נוספת על גבייה. זו אפשרות לסינרגיה וללמידה".

 


 

בן ברבין, מנהל האקסלרטור Level 39, הצביע על כך ש"תעשיית הפיננסים הולכת ומתרחקת מהרעיון של חברות ענק שמנסות לדחוף את החברות הקטנות הצידה. המודל השכיח הוא של שיתוף פעולה. הסיבה לכך היא שקשה לבנות אמון בין הצרכנים לבין ארגונים. חברות צעירות ממנפות את האמון שיש לאנשים במוסדות הוותיקים, שעדיין קיים למרות המשבר של 2008".

 

משתתפי הפאנל. מימין: ג'ון מדווד, בלינקי מריאנו, עידו גל, מיכל קיסוס, בן בארבין, אסף אלימלך ורבקה ארמסטרונג משתתפי הפאנל. מימין: ג'ון מדווד, בלינקי מריאנו, עידו גל, מיכל קיסוס, בן בארבין, אסף אלימלך ורבקה ארמסטרונג צילום: אוראל כהן

 

רבקה ארמסטרונג, רואת חשבון בכירה ב-kpmg שהשתתפה גם היא בפאנל בנושא פינטק הסבירה ש"על בנקים לרתום את הבאזז שיש סביב מוצר פינטק כלשהו ולנצל את מאגר הלקוחות שיש להם. הם צריכים פתרונות יצירתיים שיתנו ללקוחות חוויה אדירה. הבנקים חייבים לשנות את הלך המחשבה שלהם ולהיות יותר ממוקדי לקוחות".

 

קיסוס הרצוג הצביעה על הקשיים שבהם עשויים בנקים להיתקל אם הם מנסים לעשות שינוי כזה. "בנקים שונים מחברות סטארט אפ. כשחברות סטארט אפ מתחילות לעבוד עם בנקים הם לא מבינים עד כמה איטיים התהליכים בתוכם. חשוב לתאם ציפיות. עם זאת, הבנקים מתחילים להבין שעליהם לזוז מהר יותר ולהבין שמותר לעשות טעויות״ מתחילים לעבוד עם בנקים הם לא מבינים עד כמה איטיים התהליכים בתוך הבנק וחשוב לתאם ציפיות. אנחנו מבינים שעלינו לזוז מהר יותר, ושמותר לנו לעשות טעויות".

 

ג׳ון מדבד מקרן ההשקעות ourcrowd, אמר שעל חברות הסטארט-אפ למצוא את דרך האמצע בין פנייה ישירה ללקוחות ופנייה לעסקים אחרים, כמו בנקים. "קשה ללכת ישר ללקוח, אבל הבנקים עלולים לתפוס את הסטארט-אפ כאיום. הם צריכים ליצור בסיס לקוחות להוכיח את המוצר שלהם ואז הבנק יבוא אליהם".

 

יוצא דופן מבחינה זו היה אסף אלימלךף מנכ״ל חברת פלוס 500, שהבהיר כי "אנחנו הולכים ישר ללקוח, ומתאימים את המוצר במיוחד אליו. ברוב המקרים מדובר בלוקליזציה, בין שבשפה של התוכנה או בין שבאמצעי התשלום".

 

לשאלה של מנחה הפאנל מריאנו בלינקי מבנקו סנטנדר על רוויה בענף הפינטק, השיבה קיסוס הרצוג כי "זה אולי טוב מבחינת הלקוח, אבל לנו כמשקיע קשה להבדיל בין חברות. הן הופכות דומות אחת לשניה". ארמסטרונג הוסיפה כי באווירה כזו על החברות לוודא שהן מובדלות מאחרות. מדבד, מצידו, אמר ש"ההאטה היא זמנית בלבד, ויש תחומים שלמים, כמו ביטוח למשל, שאין בהם מספיק השקעה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x