$
אפליקציות

לא רק טראמפ: טוויטר היא המנצחת הגדולה של הבחירות

ברשת החברתית יכולים להיות מרוצים מנתוני יום הבחירות בו נרשמו 40 מיליון פוסטים חדשים בהשוואה ל-31 מיליון ב-2012. בחברה צריכים כנראה להודות לטראמפ שחשבונו צבר כמעט 14 מיליון עוקבים

נמרוד צוק 16:2809.11.16
לא רק דונלד טראמפ רשם היום נצחון גדול בבחירות: עוד לפני שהתקבלו התוצאות הסופיות, במשרדי טוויטר בסן פרנסיסקו פתחו בקבוקי שמפניה למראה נתוני הטראפיק של הרשת החברתית: 27 אלף ציוצים לדקה על נושאים הקשורים לבחירות, שהסתכמו ב-40 מיליון פוסטים עוד לפני 10 בבוקר. ביום ההצבעה במערכת הבחירות הקודמת, ב-2012, עמד מספר זה על 31 מיליון בלבד.

 

טוויטר החלה לקדם את עצמה כפלטפורמה מרכזית עבור משתמשים שרצו להשאר מעודכנים במרוץ לנשיאות עוד חודשים קודם לכן, עם מיזמים כמו העברת שידורים חיים מכנסי הבחירות של שתי המפלגות הגדולות. ליום הבחירות נערכו בטוויטר עם שיתופי פעולה עם שורה של גופי מדיה כמו באזפיד ניוז שהעבירה דרכה שידורי וידיאו חיים.

 

ג'ק דורסי. האסטרטגיה שלו הוכיחה את עצמה ג'ק דורסי. האסטרטגיה שלו הוכיחה את עצמה צילום: בלומברג

 

לאורך המרוץ הפך חשבון הטוויטר האישי של דונלד טראמפ, על 13.7 מיליון עוקבים, לכלי מרכזי בידי המועמד לקידום המסרים והאג'נדה שלו, וגם כזירה לחילופי מהלומות מילוליים עם כל מי שהעז לבקר אותו או ללעוג לא. החשבון הגיע לכותרות לפני מספר ימים כאשר צוות הקמפיין של טראמפ הודה כי השליטה בחשבון נלקחה מידי המועמד בימים האחרונים למרוץ, במטרה למנוע ממנו לפרסם ציוצים פרובוקטיביים מדי שעלולים להזיק לו. החשבון הזה לבדו משך כפי הנראה לטוויטר בחודשים האחרונים כמעט כל מי שעקב מקרוב אחר מערכת הבחירות.

 

מאז ספטמבר, טוענים בטוויטר, פורסמו ברשת החברתית כמיליארד ציוצים סביב המערכת הבחירות. "עם כל הבעיות של המוצר עצמו, הבחירות הללו הוכיחו כי כוחה של טוויטר עדיין במותניה. אין עדיין אף רשת חברתית אחרת שמתחרה בה במונחים של מהירות ומיידיות", אמר ל"ניו יורק טיימס" מייסד חברת המחקר Stratechery, בן תומפסון.

 

טוויטר מצויה בקשיים עמוקים עם כישלונה למצוא לעצמה קונה, הקיצוצים הצפויים של 9% מכוח האדם, ההודעה על סגירת Vine והדו"ח הרבעוני הקודר שסיכם את הרבעון השלישי של השנה, ועבורה יום הבחירות היה נקודת אור והזדמנות להפגין את עוצמתה כפלטפורמה לצריכה של אקטואליה וכמקום אליו באים כדי לשוחח על החדשות, הכיוון שהמנכ"ל ג'ק דורסי מנסה להפוך כעת למיקוד המרכזי של החברה לצד וידיאו חי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x