$
אפליקציות

טוויטר עשויה להציל את Vine על ידי מכירתו

כשבוע לאחר שהחברה הכריזה על סגירת שירות הווידיאו מסתבר שיש לא מעט חברות שמעוניינות לרכוש אותו, אם כי על פי הדיווחים טוויטר לא תצליח להחזיר את ההשקעה באפליקציה אותה רכשה ב-2012

נמרוד צוק 16:4708.11.16
לאחר שכשלה למצוא לעצמה קונה, טוויטר עשויה להצליח במהלך מצומצם הרבה יותר: מכירת אפליקציית הווידיאו Vine, על סגירתה הקרובה הכריזה החברה בשבוע שעבר. לטענת אתר TechCrunch, מאז ההכרזה פנו לטוויטר כ-10 חברות שמעוניינות לרכוש ממנה את שירות הסרטונים המדשדש.

 

על פי הדיווח, כמה מהחברות שהגישו הצעות הן חברות טכנולוגיה אסייתיות ובראשן אפליקציית הצ'ט LINE, אם כי נוכחותה של החברה ברשימה הוגדרה בשלב זה כשמועה בלבד. טוויטר כבר הספיקה לעבור עליהן ולנפות מחצית מההצעות, כך שכרגע יש חמש מתמודדות רציניות על רכישת Vine.

 

 צילום: Vine

 

לא ידוע מה הסכום שטוויטר מבקשת בעבור השירות, אבל חלק מההצעות, על פי הדיווח, עומדות על פחות מ-10 מיליון דולר. הסכום שטוויטר שילמה עבור Vine כאשר רכשה את החברה בסוף 2012 מוערך ב-30 מיליון דולר, אם כי שתי החברות מעולם לא אישרו רשמית את פרטי העסקה כפי שפורסמו בתקשורת. בנוסף, לא ידועים נתונים פיננסיים על היקף הגיוס והערכות השווי של Vine לפני המכירה.

 

ההכנסה ממכירת השירות אמנם לא משמעותית, אך עבור חברה עם הכנסה שנתית של יותר מ-2 מיליארד דולר, לטוויטר עשוי להיות אינטרס אסטרטגי במכירה, היות ותכני Vine כבר מחוברים באופן הדוק לרשת החברתית ויכולים לשמש מנוע טראפיק עבורה, במידה ותימצא חברה שתצליח להחזיר לחיים את השירות המדשדש.

 

Vine, שנקנתה על ידי טוויטר כחצי שנה בלבד אחרי הקמתה והושקה בחנויות האפליקציות אחרי חודשים ספורים, הצליחה להפוך לאחת מאפליקציות הווידיאו המצליחות בעולם ב-2014 ונחשבת כמי שהמציאה והביאה לפופולריות את פורמט סרטוני הווידיאו הקצרצרים עם מגבלת 6 השניות שהציבה על התוכן. היא דעכה לאחר שהתקשתה להתמודד בהצלחה עם התחרות מצד אינסטגרם (ששחררה פיצ'ר המחקה אותה כמעט אחד לאחד זמן קצר לאחר ההשקה) ועם סנאפצ'ט, וספגה נטישה המונית של יוצרי התוכן והמשתמשים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x