$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק מצאה דרך להגדיל את ההכנסות: פרסום בטלוויזיה

ייתכן שברשת החברתית מצאו שיטה לעקוף את ההאטה הצפויה בגידול ההכנסות מפרסום באמצעות הצגת פרסומות וידיאו למשתמשי סטרימינג. החיבור יאפשר למפרסמים התאמה מדויקת יותר לקהל היעד, גם אם המשתמש אינו מזדהה עם חשבון הפייסבוק שלו

נמרוד צוק 12:2906.11.16
פייסבוק נכנסת לתחום הפרסום בטלוויזיה בדלת האחורית: החברה תתחיל בהמשך השבוע בניסוי הצגת פרסומות וידיאו למשתמשי סטרימרים כמו Apple TV ורוקו, דרך חתימת הסכמי שיתוף פעולה עם מספר אפליקציות שפועלות על גבי הפלטפורמות.

 

בשלב ראשון הפרסומות יוצגו למשתמשי האפליקציות של רשת הטלוויזיה האמריקאית A+E ושל אתר הסטרימינג TubiTV, שמציע מבחר סרטים וסדרות לצפייה בחינם דרך הרשת עם פרסומות משולבות. לדברי החברה היא מצויה בשלב של בדיקת המודל ובחינת פרטים כמו הפורמטים והאורך של הפרסומות שיוצגו לצופים. בשלב זה היא אינה מציעה עדיין את זמן האוויר ללקוחותיה המשלמים, אלא משתמשת בו לפרסום עצמי (לדוגמה סרטונים המקדמים את שירות פייסבוק לייב) ולפרסומות במימון עצמי לארגונים ללא מטרת רווח הנמנים על שותפי החברה.

 

מארק צוקרברג. יזהו את המשתמשים דרך ה-IP שלהם מארק צוקרברג. יזהו את המשתמשים דרך ה-IP שלהם צילום: פייסבוק

 

המודעות יימכרו למפרסמים באופן דומה לפרסומות וידאו רגילות שמופצות דרך השותפות העסקיות של פייסבוק החברות ברשת הפרסום Audience Network. בשעה שפרסומות על גבי אפליקציות סטרימרים אינן דבר חדש, החיבור עם מסדי הנתונים ומגנוני הטיווח של פייסבוק יכול לאפשר למפרסמים להתאים אותן לקהל היעד בצורה מדויקת הרבה יותר ממה שנעשה עד כה. החברה יכולה להציע למפרסמים אפשרויות טיווח מסוימות גם כאשר המשתמש כלל אינו מזדהה עם חשבון הפייסבוק שלו מול אפליקציות הסטרימר, באמצעות זיהוי כתובת ה-IP של המשתמש.

 

"תחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט מתרחב במהירות מבחינת מספרי הצופים, אבל היכולת לבצע טיווח יעיל, מבחינת משווקים ומנהלי תוכן, משתרך מאחור. הפרויקט של פייסבוק הינו דוגמה לחשיבה מתקדמת שרשת A+E מחויבת אליה", הצהירה החברה בתגובה לפניית אתר recode, שדיווח על הסיפור.

 

על אף דו"ח רבעוני חיובי, שהביס את תחזיות האנליסטים והציג נתונים חיוביים בכל המדדים, ירדה מניית פייסבוק לאחר פרסומו והיא ממשיכה להיסחר בימים האחרונים סביב 120 דולר, כ-6% פחות מערכה לפני הפרסום. הסיבה לכך היא התחזית שהציגו מנהלי החברה בשיחת המשקיעים לאחר שחרור הדו"ח, לפיהם הגידול המהיר בהכנסות מפרסום שהחברה נהנתה ממנו ברבעונים האחרונים צפוי לסבול מהאטה משמעותית בעתיד הקרוב, בשל הגעה לרוויה בשוק האמריקאי. הנסיון הנוכחי לחדור גם לפרסום על מסכי הטלוויזיה נראה כאחד הצעדים הראשונים בניסיון לגוון את מקורות ההכנסה של החברה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x