$
חדשות טכנולוגיה

בדרך לעקוף את אפל? הכנסות אלפבית זינקו ב-20% ברבעון השלישי

החברה דיווחה על הכנסות בסך 22.5 מיליארד דולר; הרווח הנקי זינק ב-28% ועמד על יותר מ-5 מיליארד דולר; החברה האם של גוגל נסחרת קרוב לשיא כל הזמנים שלה, עם שווי שוק של 550 מיליארד דולר, וייתכן שעד סוף השנה תהפוך לחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

הראל עילם 23:1327.10.16

מניית תאגיד אלפבית, החברה האם של גוגל, רושמת הלילה (ה') עליות של 1.6% לאחר שהחברה פרסמה את דו"ח הרבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות בגובה 22.45 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעט מעל ממוצע הערכות האנליסטים שעמדו על 22.05 מיליארד דולר.

 

 

 

החברה גם רשמה עלייה מרשימה של 28% ברווח הנקי שלה, שעמד על 5.06 מיליארד דולר, לעומת 3.9 מיליארד דולר לפני כשנה. גם כאן החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, שצפו כי בסך הכל החברה תרשום רווח למניה בגובה 8.64 דולר, לעומת 9.06 דולר למניה בפועל.

 

 צילום: siciliapress

 

בסך הכל, מדובר בדו"ח חיובי עבור גוגל. החברה הצליחה לשמר את שיעור ה-TAC הנמוך שלה. TAC, או Traffic Acquisition Cost (עלות רכישת תעבורה, ה.ע) הוא אולי הפרמטר החשוב ביותר בכל דו"ח של גוגל. הוא קובע את שיעור ההכנסות של גוגל מפרסום שהיא צריכה לחלוק עם שותפות תוכן. בהתחשב בכך שעיקר הכנסותיה של גוגל (קרוב ל-90%) מגיעות מפרסום, שיעור TAC נמוך הוא קריטי עבור גוגל, וגם ברבעון הזה הוא עומד על 21% בצורה יציבה.

 

במקביל הודיעה החברה על תוכנית לרכישת חוזרת של מניות בסך של 7 מיליארד דולר. מדובר במניות מסוג C. בראשית השנה שעברה ביצעה רכישה חוזרת בסך 5 מיליארד דולר.

 

בדרך למקום הראשון

מניית גוגל, יחד עם הכנסותיה ושורת הרווח שלה, ממשיכה לצמוח בהתמדה. בארבע החודשים האחרונים היא זינקה בקרוב ל-18%, ובסך הכל, החברה לא רשמה ירידה משמעותית וממושכת מאז 2008. גוגל נסחרת כעת קרוב לנקודת שיא כל הזמנים שלה, עם שווי שוק של 550 מיליארד דולר. בהחלט ייתכן שעד סוף השנה, היא כבר תעקוף בצורה קבועה את אפל ותמצב את עצמה כחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם.

 

 

מה דעתך על מניית GOOGLE:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

ולמרות זאת, תאגיד הענק ממשיך להראות סימנים מדאיגים. הארגון מחדש מגוגל לאלפבית אומנם הוכיח את עצמו מבחינת שורת הרווח ומעמד המניה, אבל החטיבות והחברות השונות תחת התאגיד ממשיכות לסבול. בכירים רבים בחברה נטשו אותה, בעוד שחטיבות הרובוטיקה, הבית החכם והתקשורת מתקשות לרשום רווח משמעותי או להוכיח את הכדאיות שלהן לגוגל. פרויקטים אחרים של החברה, שבעבר משכו לא מעט עניין, בוטלו או צומצמו משמעותית.

 

 

 

הבעיה הפכה לכה אקוטית שגוגל החלה להעזר בתוכניות לא שגרתיות על מנת לשמר את העובדים שלה ולהמשיך לשמור על מעמדה כחברה מחדשת, כמו הקמת מאיץ שתומך בחברות ללא תמורה, או חממה יעודית לפרויקטים של העובדים שלה.

 

כל המאמצים האלו, ואפילו הארגון מחדש של גוגל, לא הצליח לפתור את הבעיה הגדולה ביותר של החברה בשנים האחרונות – היא מתקשה לפתח ערוצי הכנסות נוספים. וזה לא בגלל שהיא לא מנסה – רק הרבעון החברה השיקה את הסמארטפון הראשון פרי פיתוחה (ולא רק כחלק ממיתוג נקסוס), הקימה חנות פופ-אפ חדשה ונכנסה למגעים עם CBS.

 

מצבת כוח האדם של החברה גם ממשיכה לטפס, והגיע ל-70 אלף איש ברבעון הנוכחי, לעומת 60 אלף ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, עדיין רק 10.8% מהכנסות של החברה אינן מפרסומות ורק 0.8% מגיעות מהפרויקטים היותר שאפתניים של גוגל, שהחברה מגדירה כ-Other Bets.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x