$
חדשות טכנולוגיה

בזכות הסטרימינג: תעשיית המוזיקה בצמיחה לראשונה מאז שנות התשעים

ההוצאה של צרכנים אמריקאים על מוזיקה מוקלטת צמחה במחצית הראשונה של 2016 ב-8%, לאחר שבעשור הקודם תעשיית המוזיקה איבדה כמחצית מהכנסותיה בשל הורדות פיראטיות. את שיעורי הצמיחה המרשימים ביותר רשמו שירותי הסטרימינג

נמרוד צוק 11:1220.09.16
שירותי הסטרימינג מחזירים את תעשייית המוזיקה לצמיחה: ההוצאה של צרכנים אמריקאים על מוזיקה מוקלטת צמחה במחצית הראשונה של 2016 ב-8.1%, לעומת התקופה המקבילה ב-2015, והסתכמה ב-3.4 מיליארד דולר. זאת על פי נתוני התאגדות חברות התקליטים האמריקאית (RIAA).

 

אם המגמה תימשך גם במחצית השניה של השנה, תהיה זו השנה השנייה ברציפות בה התעשייה נהנית מצמיחה, לראשונה מאז סוף שנות התשעים, ואחרי שבמהלך העשור הקודם היא איבדה כמחצית מהכנסותיה בשל ההפצה הפיראטית של מוזיקה ברשת והצטמקות במכירות התקליטורים.

 

ספוטיפיי. ההכנסות של שירותי הסטרימינג הן כמעט מחצית  מהכנסות התעשייה כולה ספוטיפיי. ההכנסות של שירותי הסטרימינג הן כמעט מחצית מהכנסות התעשייה כולה צילום: יצרן

 

מבין ערוצי ההכנסה השונים, את הצמיחה המרשימה ביותר רשמו שירותי הסטרימינג כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק, שהכנסותיהם זינקו בחציון ב-57% והסתכמו בלא פחות מ-1.6 מיליארד דולר, כמעט מחצית מהכנסות התעשייה כולה. כמיליארד דולר זרמו מחברות הסטרימינג לכיסי חברות התקליטים, הן מההכנסה ממנויים משלמים והן מפרסום ותמלוגים אחרים. ההכנסה מפרסום הצמוד למוזיקה בסטרימינג צמחה ב-24% והסתכמה ב-195 מיליון דולר.

 

הצמיחה מתבטאת גם בשורה התחתוונה של חברות התקליטים הגדולות: הכנסות יוניברסל מיוזיק גדלו במהלך החציון ואלו של וורנר מיוזיק צמחו ב-8.5% והסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר.

 

הצלחת הסטרימינג, עם זאת, באה על חשבון המכירות של דיסקים ואלבומים דיגיטליים. הקטגוריה הראשונה המשיכה את מגמת ההתכווצות של 15 השנים האחרונות וירדה ב-14% וגם מכירות העותקים הדיגיטליים ספגה ירידה דו-ספרתית.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x