• תפריט
הייטק והון סיכון

Compass של אורי אלון גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר

החברה של בעלי הפועל ירושלים מפתחת פלטפורמת ביג דאטה לביצוע עסקאות נדל"ן. את הגיוס הנוכחי הובילה אחת מקרנות ההשקעות הגדולות בעולם Wellington Management שמשקיעה לרוב בחברות לקראת הנפקה

עומר כביר 15:3131.08.16
החד קרן של אורי אלון: חברת Compass, של היזם הישראלי ובעלי הפועל ירושלים בכדורסל, הודיעה היום על השלמת גיוס של 75 מיליון דולר. לפי בלומברג, הגיוס התבצע לפי שווי של יותר ממיליארד דולר, בסך הכול גייסה החברה עד היום 210 מיליון דולר.

 

את הגיוס הובילה Wellington Management, אחת מקרנות ההשקעות הגדולות בעולם שמנהלת נכסים בהיקף של 969 מיליארד דולר. כן השתתפו בגיוס משקיעים מסבבים קודמים, ובהם IVP, שהובילה את סבב הגיוס הקודם בספטמבר 2015, ו-Founders Fund של משקיע העל פיטר ת'יל.

 

אורי אלון בהשקת אורבן קמפוס אורי אלון בהשקת אורבן קמפוס

 

וולינגטון לא משקיעה בסטארט-אפים בתחילת דרכם או בסטארט-אפים צעירים, אלא מתמקדת בהשקעות בחברות שנמצאות לקראת הנפקה. השלמת הגיוס של קומפס מהקרן יכולה, לפיכך, להצביע על תוכניות החברה לצאת בקרוב ל-IPO.

 

אלון, יליד ישראל, הקים את קומפס ב-2013 ומכהן כיו"ר הביצועי שלה. כיום מעסיקה החברה 1,500 עובדים ב-22 משרדים ופועלת בשמונה אזורים עירוניים גדולים, ובראשם ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון ומיאמי. בספטמבר שעבר השלימה החברה גיוס של 60 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון דולר.

 

קומפס מפתחת פלטפורמה לביצוע עסקאות נדל"ן (מכירה ושכירות) שמשמשת הן סוכנים מטעם החברה והן לקוחות, ועושה שימוש בביג דאטה ונתונים בזמן אמת כדי לספק תובנות עמוקות על מצב השוק בפילוח לפי משתנים כמו שכונות וסוגי נכסים. לפי מקור שקרוב לעסקה, הכנסות החברה ב-2016 עברו כבר את 100 מיליון הדולר. לדבריו, בכל אחת משלוש שנות פעילותה גדלו ההכנסות קומפס פי 3 לעומת השנה הקודמת, ומגמה זו צפויה להימשך.

 

אורי אלון. היתרון הוא עדכון הנתונים בזמן אמת אורי אלון. היתרון הוא עדכון הנתונים בזמן אמת צילום: תומי הרפז

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר אלון שהגיוס יופנה לשיפור יכולות הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה ולהאצת התרחבותה. "בשנתיים האחרונות, רוב ההשקעות שלנו היו בטכנולוגיה שנועדה לפתח פלטפורמה שתאפשר לאנשים, לקוחות וסוכנים גם יחד, לבצע את כל ההעסקות שקשורות לנדל"ן. זו היתה ההשקעה המאסיבית שלנו", הוא הסביר. "הצעד הבא זה ליצור מערכת שתוכל לספק הרבה יותר אנליטיקס, ומידע בזמן אמת על עסקאות נדל"ן באופן שמאפשר להפיק ממנו תובנות משמעותיות.

 

"אנחנו יוצרים מערכת שיכולה לספק תובנות וניתוחים שמאפשרים לאנשים לקבל את ההחלטות הנכונות. לאורך זמן, גם הלקוחות וגם הסוכנים שלנו מעריכים את זה. המטרה שלנו עכשיו היא לקחת את המערכת לשלב הבא ולספק מידע גם בתחומים כמו הערכות שווי של נכסי נדל"ן וליצור פלטפורמת CRM ייחודית שתשפר את הטיפול בלקוחות".

 

לגבי תוכניות ההתרחבות של החברה אמר אלון: "גיוס יאיץ את ההתרחבות לאזורים חדשים. אנחנו הולכים לפתוח את סן פרנסיסקו ואת כל עמק הסיליקון בקרוב מאוד, ואז להמשיך לערים נוספות כמו סיאטל ושיקגו. הכסף ישמש להשקעה בטכנולוגיה מצד אחד, ולפתיחת משרדים וגיוס עובדים ומנהלים טובים מצד שני".

 

סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון זה שוק מורכב, שחווה הרבה תהפוכות ועליות מחירים כתוצאה מהפריחה הטכנולוגית של השנים האחרונות והמעבר המואץ לאזור של עובדי הייטק. איזו השפעה אתה צופה שתהיה לכניסה שלכם על השוק?

"אנחנו לא מחפשים להשפיע על השוק עצמו. אנחנו רוצים להביא יותר מידע ללקוחות ולסוכנים. בועות יוצרות מצב שבו אין לאנשים מספיק תובנות, לא בנוגע למחירים ולא בנוגע לקצב הצמיחה. אבל אם אתה יודע את ההיסטוריה ויכול לעקוב אחרי שינוי המחירים בשנים האחרונות, ואתה רואה למשל גרף שיש בו זינוק לא סביר, יכול להיות שתבין שאולי זה לא הזמן לקנות. הנתונים והניתוחים האלו הם משהו שלא היה לפני, לא היתה אפשרות לקבל תובנות של מחירי דיור בהיקף הזה בלחיצת כפתור.

 

"אנחנו רוצים לתת יותר שקיפות, על מנת שאנשים יקבלו החלטות יותר טובות. ברגע שיש לאנשים יותר מידע השוק יותר בריא, כי הם לא מקבלים החלטות על סמך אמוציות אלא על סמך נתונים מושכלים. לאורך זמן, מערכת כמו קומפס תעזור לשוק להיות יותר נכון ויותר יציב".

 

ביולי האחרון הרחיבה קומפס את פעילותה עם השקת אפליקציית Compass Markets, שמאפשרת לרוכשים, מוכרים, שוכרים ומשכירים לקבל נתונים עדכניים על מחירי דירות למכירה או השכרה בשווקים שונים. זאת בסיוע אפשרויות פילוח מתקדמות כמו שכונות או מספר חדרים, מחיר לפי מ"ר, הימים שהדירה בשוק ועוד.

 

לדברי אלון, התגובות לאפליקציה בשבועות האחרונות היו חיוביות למדי. "זו אפליקציה שמשתמשים בה גם עובדים של חברות מתחרות" הוא אמר. "יצרנו את הכלי הזה כדי שכולם יכלו לטעום מהמערכת של הסוכנים שלנו, זה כלי שנותן רק טעימה מהיכולות שיש לנו. האפשרות לראות גרף מחירים מהשנים האחרונות בפילוחים שונים לא היתה נגישה לרוב האנשים כאן. חברות מתחרות מוציאות דו"ח כזה פעם ברבעון. אצלנו, אם עכשיו נסגרת עסקה בסוהו, תוך כמה דקות המידע באפליקציה כבר מעודכן. זה הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים, להביא מידע כמה שיותר מהר לשוק".

 

קומפס היא החברה השלישית של אלון, שנחשב לאחד היזמים הפורים בעולם הטכנולוגיה. ב-2006, בגיל 26, הוא מכר לגוגל את אוריון, אלגוריתם חיפוש שפיתח כחלק מעבודת הדוקטורט שלו. הוא הצטרף לגוגל כדי לשלב את הפיתוח במנוע החיפוש שלה. ב-2010 הקים את ג'ולפאן, שאותה מכר לטוויטר ב-2011. לאחר האקזיט מונה אלון למנהל מרכז המו"פ החדש של טוויטר בניו יורק, ובאמצע 2012 עזב את טוויטר כדי להקים את קומפס.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x