יוטיוב מוסיפה גם תמונות, טקסטים ושאלונים
פיצ'ר חדש בשם "בקסטייג'" אמור למנוע מכוכבי הרשת של יוטיוב לנטוש אותה לטובת פלטפורמות מתחרות ויאפשר למי שמפעיל ערוץ משלו באתר לשתף עם העוקבים גם תמונות, טקסטים, שאלונים וסרטונים מיוחדים
17:15
25.08.16
יוטיוב עובדת על פיצ'ר חדש שאמור לעזור לה למנוע מכוכבי הרשת שלה לנטוש לטובת פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק או סנאפצ'ט: "בקסטייג'", ערוץ תוכן נוסף שיתלווה לסרטונים ויאפשר למפעילי הערוצים לשתף תמונות, טקסטים, שאלונים וסרטונים נוספים, שיוצגו רק למי שעוקב אחר הערוץ. הפיצ'ר נחשף אתמול (רביעי) בדיווח של אתר Venturebeat וטרם זכה לאישור רשמי מגוגל.
קראו עוד בכלכליסט:

המטרה היא למנוע מכוכבי הרשת לנדוד למחוזות אחריםצילום מסך: Youtube
תכני "בקסטייג'" יוצגו בטאב נפרד לצד הלשוניות הנוכחיות הכוללות את הסרטונים עצמם, פלייליסטים ותגובות. הם יוצגו כברירת מחדל בסדר כרונולוגי הפוך, מהחדש לישן, ובנוסף יוצגו בפיד של עוקבי הערוץ, על פי הפרטים שהגיעו לידי Venturebeat .
"בקסטייג'" נראה כנסיון לספק מענה לנדידה של חלק מיוצרי התוכן הפופולריים של יוטיוב לפלטפורמות אחרות. בשעה שפייסבוק לדוגמה כבר מציעה לאמנים ומותגים מגוון דרכים לתקשר עם הקהל שלהם, וכעת מספקת גם יכולות וידיאו שאינן נופלות מאלו של יוטיוב, אתר הסרטונים של גוגל המשיך להתמקד עד כה בווידיאו בלבד, דבר שגרם לחלק מיצרני הטראפיק המשמעותיים לחפש כלים משלימים ובחלק מהמקרים להעביר את מרכז הכובד של הפעילות שלהם למקומות אחרים. הניסיון הקודם של יוטיוב להעשיר את התכנים באתר באמצעות חיבור לגוגל פלוס לא צלח, ואף עורר זעם אצל חלק מהמבקרים שלא הבינו למה עליהם להירשם לרשת חברתית מיותרת מבחינתם כדי לכתוב תגובות לסרטונים.
יתרון עיקרי של יוטיוב עבור יוצרי תוכן הוא היכולת של בעלי ערוצים עתירי צפיות להרוויח כסף באופן פשוט דרך מודל חלוקת ההכנסות של החברה, והפיצ'ר החדש עשוי לתת להם הזדמנות להגדיל אותן. מצד שני, יוטיוב עשויה גם היא לראות גידול בהכנסות דרך צמיחת מספר העוקבים אחר ערוצים ודרך הצפיות בסרטונים הבלעדיים שיוצגו למבקרי הטאב החדש.


