שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

אפל מתניעה מחדש את המכונית האוטונומית עם מינוי מפתיע

בחברה קוראים לדגל את בוב מנספילד שעבד ישירות תחת סטיב ג'ובס והיה אחראי על כמה מהפרויקטים המורכבים שלה כדי לעמוד בראש פרויקט טיטאן לפיתוח מכונית ללא נהג

עומר כביר 14:3826.07.16

אפל מגבירה את מאמציה בתחום פיתוח הרכב האוטונומי, וממנה את בוב מנספילד, אחד המנהלים הבכירים שעבדו ישירות תחת סטיב ג'ובס, ומי שהיה אחראי על פיתוח כמה מהמוצרים הבולטים של החברה בשנים האחרונות, לעמוד בראש הפרויקט – כך מדווח "הוול סטריט ג'ונרל", על סמך מקורות בעלי ידע בנושא.

 

מנספילד הצטרף לאפל ב-1999, כשהסטארט-אפ שבו עבד כסגן נשיא להנדסה נרכש על ידי ענקית הטכנולוגיה. המנכ"ל ג'ובס צירף אותו לשורות מעגל ההנהלה הבכיר ומינה אותו לתפקיד סגן נשיא בכיר להנדסת חומרה במק. בתפקיד זה הוביל מנספילד את פיתוח צד החומרה של המקבוק אייר, האיימק והאייפד.

 

בוב מנספילד. הגיע לחברה ב-1999 ושמו נקשר בכמה מהמוצרים הגדולים שלה בוב מנספילד. הגיע לחברה ב-1999 ושמו נקשר בכמה מהמוצרים הגדולים שלה צילום: בלומברג

 

ב-2010 מונה מנספילד להוביל גם את הנדסת החומרה באייפון. ב-2013 הוא עזב את התפקיד הניהולי הבכיר והעבודה היומיומית באפל, אך נשאר בחברה ושימש כיועץ מיוחד למנכ"ל טים קוק ואחראי על פרויקטים מיוחדים. הבולט מבין פרויקטים אלו היה, לפי דיווחים, האפל ווטש.

 

עם זאת, לדברי מקורות, עד לאחרונה מעורבתו של מנספילד בפעילות היומיומית של אפל היתה מזערית והוא כמעט שלא נראה במטה החברה בקופרטינו. לפי "הוול סטריט ג'ורנל" המצב השתנה בתחילת החודש, כשעובדים בחברה הבחינו שלפי ספר הטלפונים הפנימי של אפל כל ההנהלה הבכירה בפרויקט המכונית האוטונומית כפופה ישירות למנספילד.

 

איימק. מנספילד היה אחראי לחומרה איימק. מנספילד היה אחראי לחומרה צילום מסך

 

דיווחים על המכוניות ללא-נהג של אפל, שמפותחות תחת שם הקוד פרויקט טיטאן, נפוצים מזה כמה שנים, ולפי הערכות החברה עתידה לחשוף את המכונית מתישהו בין 2019 ל-2021. לפרויקט זמן פיתוח ארוך משמעותית ממוצרים אחרים של אפל, הן מכיוון שמדובר בתחום חדש לחלוטין בעבור החברה והן מכיוון שמדובר בפרויקט מורכב שדורש משאבי פיתוח והשקעות עצומים גם מיצרניות רכב או מחברות שעוסקות בתחום כבר שנים רבות, דוגמת גוגל.

 

לדברי "הוול סטריט ג'ורנל", אפל מעסיקה בפרויקט טיטאן מאות עובדים, בהם גם יוצאי תעשיית הרכב ומומחים לטכנולוגיות סוללה ונהיגה אוטונומית. ואולם, נראה שהחברה מתקשה בהגדרת החזון הייחודי שלה בעבר המכונית, והעובדים יוצאי תעשיית הרכב התעמתו לא פעם עם עובדי אפל הוותיקים סביב השאלה כיצד יש להמשיך בפרויקט. מינויו של מנספילד, שנחשב למנהיג בעל רקורד מוכח בהבאה לשוק של מוצרים מאתגרים טכנולוגית, צפוי לספק כוח עזר חשוב לפרויקט מורכב זה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x