$
חדשות טכנולוגיה

מארק צוקרברג יעשה הכל כדי שתשתמשו בפייסבוק לייב

הרשת החברתית תשלם לגופי תוכן על מנת להפיק תוכניות בשידור חי ובמקביל הוסיפה לשירות שורה של יכולות חדשות, שחלקן מזכירות את פיצ'רים דומים באינסטגרם ובסנאפצ'ט

נמרוד צוק 12:3407.04.16
פייסבוק דוחפת את פיצ'ר שידורי הווידיאו החיים שהשיקה בפברואר בכל הכוח: לאחר שהצהירה כי תשלם לסלבריטאים ומובילי דעה כדי שיעשו בו שימוש, החברה החלה להציע עסקאות דומות גם לגופי מדיה כמו באזפיד, האפינגטון פוסט והניו יורק טיימס.

"אנחנו עובדים עם שורה של שותפים, ובחלק מהמקרים אנחנו מציעים להם גם תגמול פיננסי", אמר לאתר re/code מנהל המוצר פידג'י סימו. אחת החברות שלוקחת חלק ביוזמה היא חברת ההפקה Tastemade שמתמקדת בתכנים בתחומים כמו מזון ותיירות עבור פלטפורמות דיגיטליות. החברה הודיעה כי תפיק כל חודש 100 תוכניות שישודרו בלייב בדף הפייסבוק שלה במדינות שונות, בהן תוכניות בישול, הדגמות של מתכונים, תוכניות על יעדים לטיול ופורמטים חדשים שיותאמו במיוחד לפייסבוק לייב, באורך של 10 דקות עד שעה.

 

הפרטים ששחררה Tastemade מציעה הצצה לנתונים שהופכים את הפורמט החדש לאטרקטיבי כל כך עבור יוצרי תוכן ומפרסמים: באחד השידורים החיים שהחברה ביצעה לאחרונה צפו 1.4 מיליון איש בשעה הראשונה בלבד, עם שיא של 100 אלף צפיות במקביל, 33 אלף לייקים ושיתופים ו-91 אלף תגובות.

 

במקביל, החברה הוסיפה אתמול שורה של יכולות חדשות לפייסבוק לייב: אפשרות לשדר וידיאו חי לחברים בקבוצה או למשתמשים שאישרו הגעה בדף אירוע. "המטרה היא לאפשר לאנשים לבצע שידור חי בקבוצה המשפחתית שלהם, להציג תוכנית אימונים בקבוצת הכושר הגופני או לשדר וידיאו ממסיבת היומולדת עבור כל האנשים שלא הצליחו להגיע", הציג סימו כמה דוגמאות לשימושים אפשריים בפוסט שהציג את הפיצ'רים החדשים. שימוש אפשרי נוסף לשידור בדפי אירוע הוא סשנים של שאלות ותשובות בזמן אמת.

 

מארק צוקרברג. דוחף את השירות החדש מארק צוקרברג. דוחף את השירות החדש צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

חידוש נוסף הוא האפשרות להגיב בזמן אמת לשידורים חיים באמצעות אייקוני התגובות (שישיית האמוג'יז שהחליפו את כפתור הלייק), בנוסף להקלדת תגובות טקסטואליות, באותו אופן בו עושים בהם שימוש כדי להגיב לפוסטים. בניגוד לספירת התגובונים המצטברת בפוסטים סטטיים, בשידור החי תוצג ההצטברות של כל סוג תגובות לזמן קצר בלבד, בזמן אמת, כדי ליצור את המקבילה הדיגיטלית לאפקט של מחיאות כפיים או קריאות עידוד באירוע ממשי. 

 

עוד תוספת היא האפשרות להעביר את הווידיאו דרך פילטרים שונים, בסגנון הפילטרים של אינסטגרם, כאשר ניתן לעבור ביניהם בזמן אמת ולהשתמש במצב אוטומטי הבוחר את הפילטר המתאים ביותר לתוכן. בעתיד הקרוב, מבטיחה החברה, ניתן יהיה להוסיף שרבוטים בצבעים על גבי הווידיאו בזמן אמת, בסגנון המוכר מסנאפצ'ט.

 

סט החידושים האחרון מיועד לסייע למשתמשים במציאת שידורים חיים רלבנטיים (ולפייסבוק למקסם את הטראפיק אליהם): פיד ייעודי באפליקציית המובייל שמציג למשתמש שידורים שעשויים לעניין אותו, מפה של כדור הארץ (לגרסת הדסקטופ) עליה ניתן לראות בזמן אמת שידורים חיים חשובים והמחשה גרפית של מספר הצופים בכל רגע נתון, והאפשרות להזמין חברים לצפות יחד איתך בשידור חי. האפשרות ליזום שידורים חיים והפיצ'רים החדשים זמינים כעת ב-60 מדינות אבל טרם הגיעו למשתמשים בישראל, שיכולים בינתיים רק לצפות בשידורים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x