$
אפליקציות

ברצלונה 2016

אפליקציית חנייה ישראלית זכתה במקום הראשון ב-MWC בברצלונה

חברת אנגוג פיתחה טכנולוגיה יחודית שמסוגלת להבין את פעולות המשתמש על ידי איסוף מידע מהחיישנים הבסיסיים בסמארטפון. האפליקציה שלה תעדכן נהגים על מקומות חנייה פנויים

הראל עילם, ברצלונה 07:3326.02.16
חברת ההייטק הישראלית אנגוג (Anagog), חלק מהביתן של מכון היצוא בתערוכת הסלולר בברצלונה, עקפה 900 חברות מכל העולם כשזכתה בפרס היוקרתי ביותר של התערוכה בקטגוריית רכבים חכמים. החברה, שהוקמה ב-2010, פיתחה טכנולוגיה יחודית שמסוגלת להבין את פעולות המשתמש על ידי איסוף מידע מהחיישנים הבסיסיים שקיימים בסמארטפון.

כך למשל, אם אתם יוצאים בדרככם מהעבודה בחזרה לחנייה, המערכת תדע שאתם בדרך, שאתם עומדים לצאת בחזרה הביתה ולא רק לאסוף משהו מהרכב (על ידי לימוד ההתנהגות שלכם אורך זמן), ותעדכן נהגים אחרים שמחפשים חנייה באזורכם מתי החנייה צפויה להתפנות.

 


 

העקרון מוכר, אנגוג פיתחה את מערכת שנמצאת בעשרות אפליקציות, ביניהן גם פנגו הישראלית. הטכנולוגיה לא נועדה רק לחנייה - כך למשל, בהודו ישנה אפליקציה של חברת רכבות מקומית שמעירה את המשתמש כאשר הוא מתקרב לתחנה המבוקשת במידה וזיהתה שהוא הלך לישון.

 

ירון אייזנבוד, אחד משני מייסדי החברה וסמנכ"ל התפעול, אמר כי הפיתוח של החברה מותקן ב-50 אפליקציות אצל למעלה מ-10 מיליון משתמשים. כל המידע הזה מאפשר לחברה גם לספק תובנות על בסיס ניתוח ביג דאטה לעסקים וארגונים.

 

"תדמיין מסעדה שרוצה לדעת כמה אורחים יש אצלה בכל זמן, מהיכן הם באו וכמה זמן הם שהו במסעדה" מסביר אייזנבוד. "הישומים שלנו בתחום החניה נועדו קודם כל להוכיח את הכוח של הטכנולוגיה שלנו ואת הערך המיוחד שאנחנו מסוגלים לספק לעסקים". אבל, אייזנבוד מבהיר, הערך המהותי חייב להיות קודם כל למשתמש מהשורה.

 

"אנחנו לא מסתירים את מה שאנחנו עושים", הוא אומר. "אני רוצה שהמשתמשים ידעו בדיוק מה הם מקבלים כאשר הם משתמשים ביכולות שלנו. לכן גם מאוד חשוב לנו לדאוג שהפיתוח שלנו לא ידרוש הרבה זמן סוללה. אם היינו מבזבזים את הסוללה לא היה לנו זכות קיום".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x