$
הייטק והון סיכון

IronScales מגייסת 1.5 מיליון דולר למניעת מתקפות סייבר מהמייל

איירון סקיל פיתחה מערכת שמזהה מיילים זדוניים ובמקביל בודקת ומחנכת את העובדים כיצד להימנע מפתיחת מיילים כאלה בעתיד באמצעות משחקים קצרים

אסף גלעד 12:2220.01.16

מנהלי האבטחה בארגונים כבר יודעים שלא משנה כמה כסף הם ישקיעו בהידוק הפיקוח סביב הארגון, מתקפת הסייבר הבאה עלולה להגיע מעובד שהקליק על לינק תמים למראה במסגרת מה שקרוי הונאת פישינג, מייל המתחזה למייל לגיטמי אך מכיל לינק זדוני. הקלקה על הלינק מביאה את המשתמש לאתר שחודר למערכת הארגון דרך הדפדפן של אותו עובד.

חברת IronScales של היזם איל בנישתי גייסה אתמול (ג') 1.5 מיליון דולר מ-RDSeed לא רק עבור מניעה של מתקפת פישינג, אלא גם לצורך חינוך העובדים לזיהוי מיילים חשודים. בנוסף, המערכת מזהה את העובדים הזהירים ביותר בתחום ולומדת מהם באופן אוטומטי.

 

איל בנישתי מנכ"ל איירון סקייל איל בנישתי מנכ"ל איירון סקייל

 

קיימות לא מעט חברות סייבר שפיתחו טכונולגיות למניעת פישינג, אבל איירון סקיל נוקטת גם בגישה פדגוגית - חינוך העובדים בארגון באמצעות משחק - במטרה להקטין את הסיכון. הערכת בודקת את עובדי החברות על ידי שליחת מיילים המתחזים לזדוניים ובוחנת את התגובה שלהם. עובד שלא יבחין בסכנה ילמד לקח באמצעות משחק קצר שיסביר לו על הסיכון שכמעט וגרם. עובד זהיר שיבחין בסכנה ישמש את המערכת הלומדת של איירון סקייל כדי לזהות מיילים זדוניים אותנטיים. בדרך זו מבקשת המערכת הלומדת למנוע את המתקפה הבאה כבר בשלב המייל ולא, כפי שעושות מרבית החברות, בשלב שבו הקורבן כבר מופנה לאתר הזדוני, שלב מסוכן ומאוחר יותר.

 

איל בנישתי, היזם והמנכ"ל, מסביר שהמשחקונים לא אורכים זמן רב מדי ולא גוזלים מזמן העבודה. "אנחנו מבקשים רק דקה וחצי מזמנו של העובד אחת לחודשיים. לעומת הנזקים של מתקפות סייבר אפשריות זה די משתלם לארגון". לאיירון סקייל יש 50 לקוחות, רובם בישראל. בנישתי אינו יכול לחשוף את זהות החברות, אך מדובר בבנקים גדולים בישראל, חברות תקשורת, אשראי והייטק. סך הכל מחוברים למערכת שלו כבר 25 אלף עובדים.

 

את הסיבוב המוסדי הראשון של איירון סקייל ניהלה RDSeed, חברת ההשקעות המשותפת לרפאל ולאלרון שנקראה בעבר Navitrio. החברה מעסיקה שבעה עובדים ברעננה, ומנוהלת על ידי בנישתי, יוצא רדוור ואימפרבה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x