$
אפליקציות

צפוף במונית: אפליקציית תחנות המוניות Rider הושקה בישראל

אפליקציית קליק למונית הוותיקה חוברת לחברת מוניטקס, לאיגוד נהגי המוניות ולאפליקציה הבריטית ריידר כדי לשרת את הנהגים שעובדים עם התחנות הממוסדות. מנכ"ל מוניטקס: "אנחנו לא מתערבים בעבודת הנהג"

אסף גלעד 12:5719.01.16

אפליקציית קליק למונית הוותיקה זכתה הבוקר (ג') למתיחת פנים תחת המותג הבריטי ריידר (Rider) במטרה למשוך את נהגי המוניות ואת הנוסעים בחזרה אל תחנות המוניות הממוסדות, מהלך שעשוי להוסיף מוניות נוספות למאגר המוניות המקוונות. בכך חוברת למעשה טקסי טו גו הוותיקה של חברת ציוד המונים מוניטקס ואיגוד נהגי המוניות לריידר, אפליקציית מוניות מלונדון שנמצאת בבעלות איליי עמונאל ומשפחת עמנואל, משפחה חרדית מלונדון.

אפליקציית "קליק למונית" היתה מוצלחת, אומר ל"כלכליסט" יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אך סבלה מעלויות שיווק גבוהות מדי שהתחנות התקשו להכיל. לצורך כך חברו האיגוד ומוניטקס לריידר, כדי שזו תשמש כגורם השיווק והמיתוג המרכזי ותשיק באמצעות ריידר יכולות נוספות כמו גמישות אמצעי התשלום והיכולת לשנות את אמצעי התשלום תוך כדי נסיעה. 

 

מימין: איליי עמנואל, ענבל כהן, פריד אברהם ושמואל ג'רבי מימין: איליי עמנואל, ענבל כהן, פריד אברהם ושמואל ג'רבי צילום: אוראל כהן

 

ריידר אמורה לתת מענה אפליקטיבי לנהגי המוניות שעובדים עם התחנות הממוסדות ולא במסגרות כמו גט טקסי או אובר. אוכלוסיה זו רגילה לעבוד בדרך כלל בנסיעות ספיישל או נסיעות עסקיות, וחסרה להם האפשרות לאסוף גם נוסעים מזדמנים, שירות שהוצע להם בעבר על ידי טקסי טו גו, שהוקמה ביוזמת התחנות. עבור השירות החדש, ישלמו הנהגים לריידר 3.5 שקל על כל נסיעה, עד 100 נסיעות בחודש (350 שקל) ובכל נסיעה נוספת יהיו פטורים מתשלום. תשלום זה מתווסף, כמובן, לתשלום לתחנת המוניות שעומד על כ-1,000-1,500 שקל בחודש.

 


 

בניגוד לאובר או גט טקסי, שם מקבלים הנהגים טלפונים חכמים חדישים שדרכם מופעל שירות ההזמנה והגבייה, בריידר מופעל השירות על התקני הניווט הקיימים שהנהגים מקבלים מהתחנות. התקנים אלה מיוצרים גם הם על ידי מוניטקס, יצרנית המונים וזכיינית האפליקציה בישראל. היא מאפשרת להם להפעיל את האפליקציה ממכשיר הניווט (PDA) במקביל לאפליקציות אחרות כמו אפליקציית ניווט או ניהול מכרז על הזמנות.

 

ההשקה המחודשת תחת מותג ריידר, מציגה למשתמשים אפליקציה שמאפשרת להם להזמין מונית על בסיס קרבה למקום הימצאם, תוך שהיא מאפשרת להם לשלם במזומן, בחיוב כרטיס האשראי במקום או בחיוב באמצעות אשראי שהוזן מראש לאפליקציה. בניגוד לשירות הניתן בגט טקסי, בריידר מאפשרים לנהג לגבות את עמלת ההזמנה בגובה 5.20 שקל, כחלק משיתוף הפעולה עם התחנות. במסגרת מחירי ההשקה, יקבלו הלקוחות זיכוי של 10 שקלים על כל נסיעה, אך רק התשלום מתבצע באשראי.

 

שמוליק ג'רבי, מנכ"ל מוניטקס שמוליק ג'רבי, מנכ"ל מוניטקס צילום: אוראל כהן

 

"אנחנו לא מתערבים בעבודת הנהג בהיבט החיוב", אמר שמוליק ג'רבי, מנכ"ל מונטיקס, זכיינת ריידר בישראל ויצרנית המונים למוניות הגדולה במדינה. "הנהג יכול לחייב את הנוסע, אבל אנחנו נחזיר לנוסע עשרה שקלים מכספינו, לא מכספו של הנהג שמקבל את מה שמגיע לו. זו תוספת שמשרד התחבורה אישר יחד עם האוצר ואם היא לא מתקיימת הרי שמדובר בעושק של נהג המונית, מה שמפריע לנו. במקומות אחרים שבהם התוספת הזו לא מתקיימת תמצאו נהגים לא מרוצים".

 

ג'רבי ממשיך ומסביר כי לא ניתן לבטל את תחנות המוניות, ורומז לנסיון של האפליקציות המתחרות לעשות כן. "קורה הרי שכל המוניות תפוסות והלקוח דורש מונית כאן ועכשיו, זה מתסכל אותנו לא מעט", הוא אומר. "בדיוק בשביל זה יש בתחנות סדרן". כוכב הישרדות לירון אורפלי (טילטיל), שהובא כפרזנטור לקמפיין של ריידר, ביקש אמנם שלא להתבטא על האפליקציה אך אמר "באפליקציה כשאין מונית אי אפשר להתקשר, אבל ריידר מאפשרת גם וגם".

 

 

אברהם פריד, מנכ"ל ארגון הגג של נהגי המוניות ויו"ר ארגון נהגי מוניות השירות אמר על האפליקציה: "זהו שחר של יום חדש. ענף המוניות היה שרוי במצוקה קשה בשנים האחרונות אל מול האפליקציות הרבות שנכנסו לענף ושעבדו את נהג המונית, והפכו אותו למין עובד זר. חיפשנו אפליקציה מתקדמת שתיתן שירות לנהג המקושר לתחנה ועמדנו על כך שהתחנה תהיה חלק מהתמונה. התחנה חשובה כי היא גג ששומר על ערכו של הנהג, איכות השירות ומעה לתלונות שמגיעות". לריידר 4,500 מוניות ועוד 500 מוניות שיצטרפו אליה בקרוב, ככל הנראה מאפליקציות אחרות. היא פרוסה בכל תחנות המוניות בכל הארץ ונהגים יוכלים להצטרף אליה רק דרך תחנות המוניות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x