$
חדשות טכנולוגיה

דו"חות של יצרניות הרכבים האוטונומיים חושפים את התקלות

החוק החדש במדינת קליפורניה מחייב את חברות הרכב להציג דו"חות מפורטים על שיעורי התקלות והתאונות שהרכבים שלהן היו מעורבים בהן כדי לקבל רישיון

הראל עילם 15:2213.01.16

הצצה מרתקת לענף המתפתח של מכוניות ללא נהג: קליפורניה, אחת משתי המדינות הבודדות בארצות הברית המאפשרת ליצרניות רכב לבחון אבי-טיפוס של מכוניות אוטונומיות בשטחיה, החלה לדרוש השנה מכל החברות להציג דו"חות מפורטים על שיעורי התקלות והתאונות שהרכבים שלהן היו מעורבים בהן. זאת השנה הראשונה שאנו נחשפים לנתוני הדו"חות האלו.

החוק הקליפורני מאפשר לחברות לבחון רכבים אוטונומיים, אבל לא למכור או להפעיל אותם בצורה מסחרית. בנוסף, החוק דורש שהרכבים האלו יפעילו תחת מהירות מקסימלית נמוכה, יישארו מחוץ למרכזי הערים ויכללו גם מפעיל אנושי שיוכל להשתלט על הרכב במידת הצורך. הדוחות החדשים מתייחסים באופן ספציפי לכל המקרים שבהם המפעיל נאלץ לקחת שליטה על הרכב.

 

מודל S של טסלה מודל S של טסלה צילום: רויטרס

 

עד כה, 7 יצרניות רכב וציוד לרכב פנו לקליפורניה לקבל רשיון בחינת רכבים אוטונומיים: גוגל, בוש, דלפי, ניסן, מרצדס, פולסווגן וטסלה. פורד, אובר, אפל (לפחות לפי מספר דיווחים עקשניים) ויצרנית הרכבים האמריקאית פארדיי, שגם הן פועלות בקליפורניה בתחום הרכבים האוטונומיים, וככל הנראה יפרסמו את הדוחות שלהן בשנה הבאה.

לפי הדוחות, גוגל מובילה על פני כל המתחרות באיכות הטכנולוגיה שלה – צי הרכבים שלה נסע במצטבר כ-424 אלף מיילים במהלך 2015, עם 341 מקרי Significant disengagement – כלומר שהמערכת האוטומטית נוטרלה והנהג האנושי השתלט על הרכב. מדובר על מקרה אחד ל-1,240 מיילים. לשם השוואה, רכבי ניסן צברו 1485 מיילים עם 106 נטרולים (אחד לכל 14 מייל), ואילו דלפי – עם שני רכבים אוטנטומיים – צברה 16,662 מיילים עם 405 נטרולים (אחד לכל 41 מיילים). שאר החברות לא ציינו מספר נטרולים או את היקף הנסיעות של צי הרכבים שלהן.

 

גוגל, שכבר הביעה בעבר מורת רוח מהחוק המקומי בקליפורניה וטענה כי הוא מגביל את החדשנות בתחום, הוסיפה שהדו"חות האלו הם חלקיים בלבד. בנוסף, דובר החברה אמר שמספר גבוה של נטרולים אינו בהכרח שלילי, מכיוון שמהנדסי החברה למדים מכל מקרה כזה. "המטרה שלנו אינה למנוע נטרולים אלא, במקום לזאת ותוך כדי עבודה בטוחה, לאסוף כמה שיותר מידע שיאפשר לנו לשפר את המערכות שלנו". גוגל פירסמה את הדו"ח המפורט ביותר מבין כל החברות. היא ציינה כי 80% מכל הניטרולים היו במקרים שהרכב זיהה תקלה טכנית ברכב (כגון בעיה בחיישנים, במערכת הבלימה וכו').

 

הדרישה של מדינת קליפורניה מוגבלת רק למה שהתרחש בשטחה, לכן הנתונים שסיפקו החברות מתייחסים רק למבחני הנהיגה שבוצעו על כבישי קליפורניה. אם חברה עורכת את רוב המבדקים שלה בתחומי מדינה אחרת, הנתונים הללו לא יופיעו בדו"ח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x