• תפריט
אינטרנט

כולם קונים ברשת: ישראל מדורגת במקום השלישי ברכישות מקוונות

במשך שנים, ישראלים לא בטחו ברכישות באינטרנט. עכשיו זה כבר שונה לגמרי - לפי מחקר מקיף בנושא של פייפאל, ישראל מדורגת רק אחרי אירלנד ואוסטריה בהיקף רכישות מקוונות באתרים בינלאומיים

נמרוד צוק 13:1924.11.15

73 אחוז מכל הישראלים בעלי חיבור אינטרנט ביצעו בשנה האחרונה קניות ברשת. 79 אחוז מכל קבוצת המשתמשים הרחבה הזו גם הזמינו מוצרים מאתרים בינלאומיים - לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.  כך מראה מחקר חדש של חברת Ipsos שנעשה עבור פייפאל. נתון זה מציב את ישראל במקום השלישי בעולם בשיעור השימוש באינטרנט לקניות באתרים בינלאומיים, אחרי אירלנד (86 אחוז מכלל הקונים) ואוסטריה (85 אחוז).

המחקר, שמתבצע מדי שנה, סקר 23 אלף משתתפים בני 18 ומעלה ובעלי חיבור אינטרנט. פייפאל מעריכה כעת כי היקף הקניות המקוונות של ישראלים צפוי להסתכם ב-2015 ב-9.3 מיליארד שקל, עליה של 19% לעומת 2014. בשנה הבאה החברה צופה כי היקף הרכישות המקוונות בישראל יגדל ב-17 אחוז ויגיע ליותר מ-10 מליארד שקל.

 

כמה מוצרים אתם רכשתם השנה דרך הרשת? כמה מוצרים אתם רכשתם השנה דרך הרשת?

 

ישראלים, מתברר, לא רק אוהבים לרכוש מאתרים בינלאומיים אלא גם דרך המובייל. עליה דרמטית נרשמה בהיקף הקניות שהתבצעו דרך סמארטפונים וטאלבטים, שזינק ב-47 אחוז. פייפאל מעריכה כי היקף הרכישות דרך המובייל יסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, 18% מכלל הרכישות בארץ. מטבע הדברים, אבל, עיקר הרכישות עדיין מתבצעות דרך המחשב האישי - לפי המחקר, 95% מהישראלים שרכשו מוצר אונליין השתמשו במחשב אישי לפחות עבור הזמנה אחת, 50% השתמשו בסמארטפון ו-14% בטאבלטים.

 

 

שלא במפתיע, סין היא היעד הפופולארי ביותר בקרב הקונים הישראלים - 60 אחוז מהישראלים רכשו מוצר באתרים סיניים בשנה האחרונה. במקום השני נמצאת ארצות הברית, עם 51% מהקונים שבצעו עסקה אחת לפחות עם אתר אמריקאי. במקום השלישי נמצאת בריטניה עם 21%. המחקר גם מוצא שישראלים קונים במדינות אלו בעיקר בגלל המחירים האטרקטיביים - 85% מהנשאלים ציינו שרכשו מוצר בסין בכלל המחיר. שיעור זה עמד על 71% בקרב הרוכשים מבריטניה ו-67% בארצות הברית.

 

וכיצד הישראלים בוחרים את האתר שדרכו הם מעוניינים להזמין? השיקול המרכזי הוא משלוח חינם - 67% מהנשאלים ציינו זאת כשיקול המרכזי בהחלטה על הרכישה ועל האתר. שיקולים נוספים כוללים מנגנון תשלום משרה בטחון (54 אחוז), משלוח מהיר (52 אחוז), ואפשרות לקבל משלוח חזרה ללא עלות והגנה על הקונה במקרים של בעיות. ישנם אבל גם לא מעט חסמים - 49 אחוז מהנשאלים ציינו שהם ויתרו לעיתים על רכישה בגלל חשש שהמוצר שיזמינו לא יתאם למה שיקבלו במשלוח. 48 אחוז ויתרו על רכישות בגלל עלויות המשלוח, ו-44 אחוז ציינו בצורה שלילית את זמני ההמתנה הארוכים לחבילות.

 

ישראלים, מתברר, רוכשים בעיקר מוצרי אופנה דרך הרשת - זאת הקטגוריה המובילה ברכישות המקוונות של קונים ישראלים באתרים בינלאומיים, עם 58 אחוז מהנשאלים שביצעו לפחות רכישה אחת כזאת. במקום השני ניתן למצוא את קטגוריית הצעצועים עם 37 אחוז, ואלקטרוניקה במקום השלישי עם 35 אחוז. בשנה הבאה, החברה צופה כי דווקא קטגוריית מוצרי המזון והמשקאות תרשום את שיעור הצמיחה הגדול ביותר בהיקף הרכישות, ותזנק ב-20%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x