$
חדשות טכנולוגיה

משחק מבולגן: פולאאוט 4 שובר שיאים במכירות - ובבאגים

12 מיליון גיימרים קנו את הגרסה החדשה של משחק התפקידים הפופולרי, וגילו להפתעתם בעיות בהתקנה, חפצים שנעלמים וצצים שוב, חורים בלתי נראים ברצפה ומפלצות מעופפות שלא אמורות לעוף

הראל עילם 13:1715.11.15
פולאאוט 4 מסתמן כמשחק הווידיאו המצליח ביותר של 2015: משחק התפקידים הפוסט-אפוקליפטי מכר 12 מיליון יחידות עם השקתו ביום שלישי האחרון. ואולם ההצלחה המסחרית, שנובעת גם מקמפיין שיווקי מצוין, מלווה בכישלון טכני כבד – המשחק מגיע עם באגים חמורים.

 

המשחק, כמו כותרים אחרים של המפתחת בת'סדה, הוא מסוג "ארגז חול" – משתמשים יכולים לנוע בעולם בחופשיות ולבצע כמעט כל דבר שירצו. עולמות אדירים כאלה לעתים קרובות סובלים מבאגים רבים במיקום האובייקטים במסך, באינטליגנציה המלאכותית ובמנוע הפיזיקלי של המשחק. אם ברוב המקרים הגיימרים סבלניים כלפי בת'סדה, נראה שפולאאוט 4 הצליח להגדיש את הסאה.

 

 

שחקנים שרכשו את המשחק בגרסה לקונסולה Xbox one דיווחו על ביצועים גרועים, חפצים שנעלמים ומופיעים, חורים בלתי נראים ברצפה, מפלצות מעופפות (שאינן אמורות לעוף) ומכשולים בלתי ניתנים למעבר – כולל מעלית מקולקלת שהכריחה את כתב האתר The Verge להתחיל את המשחק כמעט מההתחלה. בנוסף מתלוננים שחקני הקונסולה, כמו משתמשי המתחרה פלייסטיישן 4, על קצב פריימים נמוך מדי – שגורם למשחק להיות מקוטע כמו סרט ישן.

 

מתוך פולאאוט 4 מתוך פולאאוט 4

 

גיימרים שקנו את הגרסה למחשב האישי, לעומת זאת, דיווחו על תקלות בהתקנת המשחק. בעיה נוספת התגלתה דווקא בקרב בעלי מחשבים חזקים במיוחד, התומכים בקצב פריימים גבוה: פעולות מסוימות, שחלקן הכרחיות להתקדמות בעלילה, עלולות "לתקוע" את השחקן, וישנם משתמשים שאינם יכולים לעבור אפילו את חצי השעה הראשונה במשחק. נכון לרגע זה הדרך היחידה לפתור את הבעיה הזאת היא להגביל באופן ידני את קצב הפריימים של המשחק דרך הגדרות המנוע הגרפי.

 

"אין תירוץ לבאגים הללו", כתב בכעס אריק קיין מ"פורבס". "זה לא המצב שאף משחק צריך להיות בו ביום ההשקה שלו". למרות זאת, נראה שרוב המבקרים התייחסו בסלחנות לתקלות במשחק, שנהנה מציון ביקורות ממוצע של 88.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x