$
אפליקציות

בלעדי לכלכליסט

Gett מוציאה לדרך את שירות המשלוחים

אפליקציית המוניות פותחת חזית מול חברות השליחויות, ומשיקה שירות משלוחים לחבילות קטנות. השליחים יוכלו לעבוד במקביל עם חברות אחרות. זמן האיסוף: עד 10 דקות מרגע ההזמנה

עומר כביר 07:1210.11.15

קבל משלוחה: Gett (לשעבר גט טקסי) מרחיבה את היצע השירותים שלה ומשיקה היום את Get Delivery, שירות שליחויות שיאפשר למשתמשים לשלוח פריטים קטנים (עד 3 ק"ג) עם זמן איסוף ומסירה של דקות ספורות. "המטרה היא לייעל את עבודת השליחים ולספק ללקוחות חוויית שירות מיידית וזולה", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל Gett ישראל מארק און.

 

השירות מבוסס על האפליקציה המוכרת של החברה, עם ממשק וחוויית משתמש זהים, אך צי הרכב שלו ייעודי: אופנועים, ולא מוניות. בדומה לשירות המוניות, השליחים יעבדו כעצמאיים המקבלים תשלום פר נסיעה, ויתאפשר להם במקביל לעבוד בחברת שליחויות אחרת. החברה עורכת בדיקת רקע לכל שליח שמבקש לעבוד במסגרת השירות, ומנטרת מקרוב את המשלוחים הראשונים שלהם.

 

בחברה מדגישים את מהירות איסוף המשלוח: עד 10 דקות מרגע ההזמנה, בניגוד לאיסוף בטווח של כמה שעות בשירותי שליחויות אחרים. גם זמן האספקה קצר, שכן השליח נוסע היישר לכתובת היעד בלי לבצע עצירות בדרך.

 

"אם תרצה להזמין שליחות מעכשיו לעכשיו בחברת שליחויות, מה שמכונה שליחות בהולה, כנראה יגבו ממך 200% מהמחיר המקובל", אמר און. "חברות שליחויות מייעדות את השליחויות לבין שלוש או חמש שעות".

 

  

המחיר למשלוח עומד על 55–25 שקל, בהתאם למרחק השליחות, ולדברי און המחיר נמוך משמעותית מזה שחברות שליחויות מסורתיות גובות עבור שליחות בהולה. בשלב ההשקה יעבדו עם השירות 50 שליחים על אופנועים.

 

בשלב זה, בכל מקרה, מתקבל הרושם שהשימושים במגזר הפרטי מוגבלים מאוד. נדמה שהמהלך העכשווי נועד בעיקר לבחון את השטח ואת יציבות המבנה הלוגיסטי שהקימה החברה, לפני ההשקה ללקוחות עסקיים שצפויים לספק את עיקר הביקושים לשירות זה. כיום השירות פתוח ללקוחות פרטיים בלבד, רק בימי חול בין 11:00 ל־20:00 ורק בתל אביב, גבעתיים ומרכז רמת גן. עם זאת, און סבור שצרכנים רבים ימצאו את השירות שימושי ביותר.

 

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל. בשלב זה השירות פתוח ללקוחות פרטיים מארק און, מנכ"ל Gett ישראל. בשלב זה השירות פתוח ללקוחות פרטיים צילום: אוראל כהן

 

"יש סגמנט ספציפי של שליחויות מעכשיו לעכשיו, למשל אם שכחת מפתח או רצית שיביאו לך מוצר מסוים", מסביר און את הרציונל מאחורי השירות החדש. "יש מקרים רבים שלא בא לך לצאת מהבית ולהיכנס לאוטו כדי לאסוף פריט. גם פקיד שיושב במשרד ורוצה שליחות בהולה יכול לעשות את זה מקופה קטנה, זה יכול לקרות".

 

און ציין שהחברה נערכת להשקת השירות ללקוחות העסקיים שלה בתקופה הקרובה: "ברגע שהביקושים יעלו, ההיצע ילך ויגדל", הוא אומר. "יש הרבה שליחים בישראל שלא מנצלים את הזמן כמו שצריך".

 

לדבריו, שירות המשלוחים החדש הוא חלק מתוכנית אסטרטגית של החברה לחולל שינוי בשוק התחבורה המקומי והעולמי. "אנחנו דוחפים להורדת הרכבים הפרטיים מהכביש ומעבר לתחבורה ציבורית", הוא אמר. "שירות המוניות שלנו ייתר חלק גדול מהצורך בכלי רכב פרטיים, ושירות המשלוחים החדש מחזק את אותה המגמה. זה חלק ממאמץ גדול יותר לשנות את הרגלי היומיום של כל אחד ואחת. כל הטרנד העולמי הולך לעולם של נוחות. אנחנו מייעלים את העבודה השוטפת של כל הצדדים, בין אם מדובר בנהגי מוניות, שליחים או משתמשים. כפי ששירות הזמנת המוניות חסך זמן יקר בדרך שבה מזמינים מונית, כך תמשיך האפליקציה לחסוך זמן יקר ללקוחותיה בהזמנת מוצרים ושירותים שונים".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x