$
אפליקציות

בשולי הרשת

הטרנד שכבש את סין: לצ'טט עם רובוט

מיקרוסופט השיקה במדינה הקומוניסטית את Xiaoice, מעין שותפה וירטואלית לשיחה. המשתמשים הסינים נהנים להתכתב איתה, לספר לה על חייהם ולקבל ממנה תגובות אנושיות הומוריסטיות ואפילו אמוג'י

נמרוד צוק 16:3102.08.15
אחד החידושים המעניינים שיקבלו את פניהם של המשדרגים לווינדוס 10 תהיה גרסת ה-PC של קורטנה, הסייענית אישית של מיקרוסופט שיודעת לזהות שפה טבעית ולבצע פעולות במחשב. בסין, מסתבר, מיליוני אנשים נחשפים בשבועות האחרונים לטכנולוגיית השיחה הממוחשבת של מיקרוסופט באמצעות אחותה הקטנה והאנושית יותר - בוטית הצ'ט שאואייס (Xiaoice, קרח קטן בסינית). 

שאואייס הושקה בשוק הסיני כבר בסוף השנה שעברה, זמן קצר לאחר שחרור הגרסה הסינית הראשונה של קורטנה לווינדוס פון, כחלק מפרויקט צדדי של צוות החוקרים שעובדים על פיתוח מנוע החיפוש בינג.

 

צ'ט עם רובוט צ'ט עם רובוט

 

החוקרים החליטו לשלב בין מאגרי המידע שמאחורי המנוע לבין פריצות הדרך האחרונות בתחום פענוח השפה הטבעית, אלו שפועלות גם בקורטנה, כדי לנסות לענות על השאלה הותיקה שבליבו של "מבחן טיורינג" - האם ניתן לבנות מחשב שיחקה שיחה אנושית במידה כזו של הצלחה שלא ניתן יהיה להבדיל בינו לבין אדם אמיתי?

 

כדי לשוחח עם שאואייס צריך לדעת מנדרינית וניתן להתחבר אליה באמצעות אפליקציית ווינדוס פון (אפשר להוריד אותה רק למכשירים בעלי מספר סיני) או דרך שורה של רשתות חברתיות פופולריות בסין, כגון WeChat, ווייבו או אם-צ'ט. בשלב זה היא פועלת באמצעות הקלדת טקסט בלבד, אבל הגרסה הבאה תאפשר לנהל שיחה קולית.

 

צ'ט עם רובוט צ'ט עם רובוט

 

בין היכולות המעניינות שלה אפשר למצוא זכרון של שיחות קודמות עם המשתמש, שמאפשרות לה ליזום התייחסות לאירועים חשובים שנידונו בעבר, כמו פרידה מבן זוג, ויכולת לעשות שימוש רלוונטי באמוג'יז. אחד האמצעים מאחורי תחושת האנושיות והאינטליגנציה ששאואייס משדרת הוא מנגנון שסורק כל העת את החלקים הסיניים של האינטרנט בחיפוש אחר שיחות אנושיות וניתוחן - איתור ופענוח צמדים של שאלות ותשובות. "אם הכל היה בסדר בעבודה והזוגיות שלך היתה טובה, לא היתה לך סיבה לצאת לשתות עם אנשים", ענתה המערכת, לדוגמה, בתשובה לתלונה של כתב הניו יורק טיימס על קשיים בעבודה - כשהיא עושה שימוש אנושי מאוד למראה בהומור בנסיון להראות אמפטיה.

 

בוט-צ'ט אינו המצאה חדשה, אבל מעטות התוכנות שהצליחו להגיע לשימוש מסחרי ופופולריות שהיא מעבר למעבדות המחקר או שימוש מזדמן כקוריוז. לשאואייס, לטענת מיקרוסופט, יש כבר 20 מיליון משתמשים קבועים בסין, וכעת החברה מנסה להפוך אותה למוצר שגם יכניס לה כסף - למשל באמצעות שיתופי פעולה עם חברות מסחריות שינצלו אותה כעוזרת אישית לשופינג. עדיין לא ידוע האם ומתי החברה מתכננת להביא אותה גם למערב.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x