$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

מיקרוסופט רוצה לשלב את מיינקראפט בכל מקום אפשרי

המשחק הפופולרי, שנרכש בידי החברה ב-2.5 מיליארד דולר, ישובץ בשירותי ווינדוס 10. הוא יפעל עם משקפי המציאות המוגברת הולולנס, יתחבר לממשק שיאפשר להדפיס עצמים וירטואליים בתלת ממד ועוד

הראל עילם 19:1810.07.15
אלה לא ימים פשוטים עבור מיקרוסופט, שנערכת בימים כאלה לגל פיטורים גדול נוסף. ואולם, לפחות מהלך אחד שעשתה החברה בשנה האחרונה מסב לה נחת: רכישתה ב-2.5 מיליארד דולר של מוג'אנג, מפתחת מיינקראפט - משחק בניית העולמות ("ארגז חול") הגדול והפופולרי ביותר כיום.

בסוף השבוע שעבר נערך בלונדון הכנס השישי של קהילת מיינקראפט העולמית, MineCon. אם מישהו חשב שהחבירה לענקית התוכנה תפחית מההתלהבות של הגיימרים, הוא טעה: 10,000 הכרטיסים לאירוע, שעלו כ-250 דולר כל אחד, נחטפו והפכו את האירוע השנתי לגדול ביותר עד כה. באירוע חשפה מיקרוסופט את גרסת הבטא של מיינקראפט לווינדוס 10, הכוללת יכולות סטרימינג משופרות ומעבר חלק בין אמצעי שליטה. עוד הודיעה החברה שכל רוכש ווינדוס 10 שכבר קנה את מיינקראפט יקבל בחינם את הגרסה והשאר ישלמו תמורתה 10 דולר בלבד.

 

מיקרוסופט משקיעה במיינקראפט מיקרוסופט משקיעה במיינקראפט

 

בכך מעבירה מיקרוסופט מסר ברור: מיינקראפט הוא לא ניסיון מעורפל לקרוץ לגיימרים, אלא חלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה הבאה שלה והזדמנות לקדם טכנולוגיות חדשות. המשחק משתלב במשקפי המציאות המוגברת הולולנס, שאמורים לשלב בין העולם הפיזי לווירטואלי בווינדוס 10 (בדרך שמיקרוסופט מכנה "הולוגרפית"). מיינקראפט, בעל הגרפיקה הבסיסית למדי, הוא לכאורה לא המועמד האידיאלי לקדם טכנולוגיה שנועדה להרשים מבחינה חזותית. ואולם, ההדגמה הראשונית של השילוב הזה, שנערכה בתערוכת הגיימינג הענקית E3 בחודש שעבר, התקבלה בהתפעלות מצד המבקרים.

 

מיקרוסופט צפויה לא רק לשלב את מיינקראפט בעולם האמיתי, אלא גם לאפשר הדפסת תלת ממד של חפצים מעולם המשחק. בסוף אפריל ערכה החברה מסיבת עיתונאים משותפת עם אוטודסק, שבה חשפה כלים לעיצוב והדפסת אובייקטים ורמזה בבירור שהיא רוצה לעודד את הדפסת העולמות הווירטואליים, קצת בסגנון מודלי הלגו הענקיים שהיו פופולריים פעם.

 

לא בטוח שכל המהלכים האלה יחזירו למיקרוסופט את ההשקעה במיינקראפט, אם כי עושה רושם שהמשחק עצמו רושם הכנסות נאות: החברה אינה מציגה את הכנסותיו בנפרד, אך הכנסותיה ממשחקים עלו בכ-50% ברבעון שחלף לעומת מקבילו ב-2014. כך או כך, נראה שהיא רואה במיינקראפט הזדמנות לשיפור תדמית שקצת יותר קשה לכמת במספרים: השקעה במותג אינדי צעיר ורענן, שמאפשר למתג את האסטרטגיה של מיקרוסופט כצעירה ורעננה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x