הייטק והון סיכון

Apester גייסה 5 מיליון דולר

החברה מפעילה מנוע המלצות תוכן שנשען על שאלונים, חידונים וסקרים. בין השאר, הצליח סקר שלה לנבא את תוצאות משאל העם ביוון. את סבב הגיוס הובילה קרן מאנגרוב והשתתפו בו מייסד אמדוקס מוריס קאהן, מייסד וויקס גיורא גיג קפלן וטל סימנטוב, יוצא AOL

אסף גלעד 18:2408.07.15
הסטארט-אפ הישראלי Apester שפיתח מנוע המלצות לכתבות המתבסס על סקרים ושאלונים הודיע היום (ד') על גיוס של 5 מיליון דולר. הסכום גויס משורת משקיעים: מוריס קאהן, מייסד אמדוקס שחזר להשקיע בסטארט-אפים באמצעות קרן Welborn; טל סימנטוב, לשעבר סמנכ"ל שיווק ב-AOL; גיורא גיג קפלן, ממייסדי Wix וטל קרת, נשיא סילברסטין נכסים. את הגיוס הובילה קרן מאנגרוב, מהמשקיעות הראשונות בוויקס ובווקמי הישראליות וכן בסקייפ וב-Rdio.
Apester, לשעבר Qmerce של היזמים מוטי כהן ודני צדוק, פיתחה מערכת להמלצות על כתבות המתבססת על סקרים ושאלונים בכתבות באתרי תוכן. הסקר מעודד את המשתמש לענות על שאלות הקשורות לתוכן המאמר, או לחוות דעה עליו - ולאחר מכן ממליצה לו הרשת של Apester על כתבות הקשורות לדעות שהציג.

 

סקר אייפסטר ששולב באתר תוכן סקר אייפסטר ששולב באתר תוכן

 

כמו Playbuzz הישראלית של שאול אולמרט ותום פחיס, החברה מעודדת השתתפות קוראים באמצעות שאלונים אינטראקטיביים, אך בניגוד אליה, הסקרים נערכים בתחומי הכתבה ומעודדים את הקוראים להתייחס אל התוכן שנכתב בה. כמו אאוטבריין או טאבולה הישראליות, גם אייפסטר ממליצה על כתבות נוספות, אך מתמקדת אך ורק בכתבות באותו האתר ואינה מייצרת סינדיקציות תוכן בין אתרי תוכן זרים.

 

בנוסף, אייפסטר אינה מעוניינת להתחרות באאוטבריין ודומותיה, אלא מתמקדת בהמלצה על כתבה בהתאם לסנטימנט שהביע המשתמש: אם ענה באופן סקפטי על שאלון הנוגע להתחממות הגלובלית, למשל, הוא עשוי לקבל המלצה על כתבות סקפטיות או לחלופין על כתבות שאמורות לסתור את דעתו.

 

החברה פעלה תחת הרדאר התקשורתי בחודשים האחרונים ותוך כדי כך הטמיעה את המוצר באתרים כגון כלכליסט, הטלגרף הבריטי, האפינגטון פוסט, ערוץ מזג האוויר, ערוץ האוכל האמריקאי, אל ג'זירה וכן ב-AOL ,The Next Web וב-USA Today.

 

היוונים אמרו לא, אפסטר ידעה מראש

 

בין לקוחותיה נמנה גם אתר החדשות היווני News247. מוטי כהן, מנכ"ל אייפסטר, מספר כי בהתאם לתשובות של תושבי יוון לסקרים שפרסמה החברה בכתבות שונות שפורסמו באתר זה, היא הצליחה לחזות את הסחף לכיוון התוצאה 'לא'.

 

סקר ההצבעה ביוון סקר ההצבעה ביוון

 

"יותר מ-70% אמרו לנו 'לא' כמה ימים לפני הסקר. הסקר שלנו היה מהקרובים ביותר למציאות שנערכו לפני המשאל", אמר כהן. השאלון הוא לא רק דרך להביע דעה, לדבריו - כי אם גם דרך לגרום לקוראים לתקשר עם התוכן ועם יוצריו, שעשויים למצוא עניין בתגובות הקוראים ובתחומים שמעניינים אותם.

 

כהן מדווח על 37 מיליון איש שהצביעו רק בחודש האחרון, ועל שיעור הקלקות (CTR) של 17%. בקרוב תשיק החברה גם רשת פרסום, שבדומה למודל של מודעות אורגניות תתחלק בהכנסות עם אתרי החדשות (היקף שינוע בין 50%-70% לאתרי החדשות מכלל ההכנסות). החברה נוסדה בידי מוטי כהן ודני צדוק, אחד ממייסדי זאפ שנמכרה לדפי זהב. היא מעסיקה במשרדיה בתל אביב 25 עובדים ובכוונתה להכפיל את כוח האדם שלה בששת החודשים הקרובים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x