הייטק והון סיכון

Klear גייסה מיליון וחצי דולר

החברה פיתחה פלטפורמה לניתוח מותגים, טרנדים וקמפיינים בטוויטר והתרחבה לאחרונה גם לפייסבוק ולאינסטגרם. בסבב הגיוס השתתפו קרנות הון סיכון מרוסיה, ביניהן אלתאיר של איגור ריאבנקי

אסף גלעד 18:3730.06.15

הסטארט-אפ החיפאי Twtrland, ששינה את שמו ל-Klear, גייס 1.5 מיליון דולר ממספר קרנות הון סיכון שמבוססות ברוסיה. בסבב השתתפו קרן אלתאיר (AltaIR) של המשקיע איגור ריאבנקי, וכן הקרנות GIG ו-TMT, שכבר השקיעה במספר חברות ישראליות כגון דרופ ודריפלר. משקיעי הסיד בחברה, מאגמה וג'ף פולבר, לא השתתפו בסבב הנוכחי.

Twtrland שנוסדה על ידי האחים איתן, גיא ונועם אביגדור, צמחה כמערכת שממפה מותגים, טרנדים, קמפיינים ומובילי דיעה בטוויטר. לאחרונה, התרחבה גם לפייסבוק ולאינסטגרם מה שהביא אותה לשנות את שמה ל-Klear. בחברה מעוניינים גם להתרחב בקרוב גם לפינטרסט, גוגל פלוס ולינקדאין.

 

השירות של Klear השירות של Klear צילום: klear.com

 

מדובר בשירות מבוסס ענן שמספק לאנשי השיווק ויחסי הציבור של חברות וארגונים ניתוחים ואנליזות של המתרחש ברשתות החברתיות: ניהול מותג וקמפיינים ברשתות החברתיות, מודיעין עסקי על המתרחש אצל המתחרים, השוואה בין הרשתות השונות, נתוני שימושיות ואיתור מובילי דיעה. מנוע חיפוש מובילי דעת הקהל של קליר כולל כיום 200 מיליון פרופילים כאלה, שכולל מידע רב גם מהשנים הקודמות. כל אחד ממובילי הדיעה מקוטלג לאחד מתוך 60 אלף קטגוריות כמו "בעלי כלבים בארה"ב", "בלוגר שמתמחה בגאדג'טים" או "מומחית לעיצוב אופנה בפיליפינים".

 

קליר היא שירות אנליטיקס זול ופשוט יותר לשימוש משירותים מתחרים. המתחרים של קליר פרושים על פני שלוש קטגוריות: ניטור רשתות חברתיות כמו Topsy, Radian6 או Brandwatch; מנועי חיפוש למובילי דעת קהל כגון Traackr וחברות אפיון משתמשים כמו Klout. השירות של קליר כולל בנוסף גם ניטור קמפיינים ומודיעין עסקי, אך הוא אינו כולל רשת פרסום משלימה, כמו Taykey שמזהה טרנדים ברשתות חברתיות ומפרסמת בהתאם.

 

השירות של קליר מיועד לעסקים קטנים שעד כה נרתעו משימוש בפלטפורמות אנליטיקה של רשתות חברתיות בגלל מחירן, או לאלה שמעוניינים להוזיל את עליויות המערכת. קליר מציעה מסלול מנוי חודשי לעסק קטן במחירים שנעים החל מ-100 דולר לחודש ועד מסלולים לחברות וארגונים שיכולים להגיע עד 600 דולר. החברה הממוקמת במת"ם בדרום חיפה מעסיקה כיום 10 עובדים ובכוונתה לגייס מפתחי תוכנה ואנשי שיווק ומכירות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x