$
אפליקציות

התפוח המנגן: אפל Music עלה לאוויר

שירות המוזיקה בסטרימינג, שכולל גם רדיו אינטרנט, המלצות שירים וכלים שמאפשרים ליוצרים לתקשר עם מעריציהם, הושק ברחבי העולם. הוא זמין בחינם בשלושת החודשים הקרובים ולאחר מכן יעלה 10 דולר לחודש

נמרוד צוק 18:0730.06.15

אפל השיקה הערב את שירות אפל מיוזיק, שיהיה זמין במהלך שלושת החודשים הקרובים להתנסות בחינם במאה מדינות בעולם. לאחר תום התקופה צפוי השירות לעלות כ-10 דולר לחודש למנוי בודד ו-15 למשפחה. בדיקת "כלכליסט" מראה שניתן להתחבר לשירות דרך חנות האפליקציות האמריקאית אך פונקציית הרדיו של השירות לא פועלת, יתכן שבשל עומס גולשים. עדיין לא ידוע מתי יהיה זמין בישראל ובאיזה מחיר. לשירות יש עמוד ישראלי, אך אין גישה ממנו - כך שאפשר להניח שיהיה זמין בעתיד הקרוב.  

השירות זמין כעת לשימוש דרך מכשירי אייפון ואייפד (לאחר עדכון 8.4 ל-iOS שיושק במקביל) ועל גבי מחשבי מק, דרך תוכנת אייטיונס. הוא מגיע עם אפליקציית אפל ווטש תואמת ובהמשך השנה יושק גם בגרסה לאנדרואיד. מועד ההשקה של השירות נחשף אמש, בפוסט שפרסם מנהל תחום המוזיקה באפל, איאן רוג'רס.

 

שירות אפל מיוזיק שירות אפל מיוזיק

 

תכני השירות מזכירים מתחרים ותיקים כמו ספוטיפיי, rdio ודיזר - שירים ואלבומים חדשים, פופולריים ומומלצים, כאשר הקטלוג, המכיל כ-30 מיליון שירים, מתבסס על זה של חנות אייטיונס ועל שירות ביטס מיוזיק שאפל רכשה לאחרונה. השירות יציע פלייליסטים והמלצות של מגזינים כמו הרולינג סטון, פיידר ודציבל, לצד ערוצים ותחנות רדיו ז'אנריים.

 

השירות כולל גם את Beats1, תחנת רדיו אמיתית שמשודרת מסביב לשעון, בהגשת הדי.ג'יי, המפיק ומגיש הרדיו והטלוויזיה זיין לואו, מכוכבי MTV ורדיו 1 של ה-BBC, ושני מגישים נוספים - איש הרדיו אברו דארדן והמגישה הבריטית ג'ולי אדנוגה. התחנה כוללת גם תוכניות בעריכת מוזיקאים מובילים כמו ד"ר דרה, פארל ודרייק.

 

השירות על גבי מוצרי אפל השונים השירות על גבי מוצרי אפל השונים

 

בנוסף לקטלוג השירים, השירות כולל פיצ'ר בשם קונקט - פלטפורמת בלוגינג / דפי אמן המאפשרים לאמנים לחלוק בזמן אמת חומרים שאינם כלולים בקטלוג הרשמי - דמואים, שירים חדשים, רמיקסים, מיקסטייפים, צילומים וקטעי וידאו.

 

התמלוגים שיקבלו האמנים צפויים להיות דומים לאלו המקובלים בשירותי הסטרימינג האחרים או מעט גבוהים יותר, כאשר אפל תשלם להם מהרגע הראשון (בניגוד לכוונתה המקורית להמנע מתשלום בשלושת החודשים הראשונים החינמיים) לאחר הקמפיין שהובילה טיילור סוויפט.

 

שילוב של אלגוריתם והמלצה אנושית

 

היתרון העיקרי על פני המתחרים, כך נראה, הוא השילוב של עריכה מוזיקלית והגשה אנושית בכמה מחלקי השירות, לעומת התבססות על אלגוריתמים אוטומטיים לזיהוי הטעם המוזיקלי של המשתמש אצל רוב המתחרים - גישה אותה אימצה החברה מביטס מיוזיק. בצד החידושים הטכניים, עבור משתמשי גרסת האייפון והאייפד שילבה אפל תמיכה משמעותית במיוחד בהפעלה קולית על ידי סירי, יכולת שאינה קיימת בצורה משמעותית בשירותים המתחרים, ואפשרות לדילוג על שירים גם בתוך שידורי הרדיו.

 

חלק מהמתחרות כבר החלו להגיב להשקה הצפויה: בסוף השבוע האחרון החלה גוגל להציע למשתמשים בארה"ב גרסה חדשה, ללא תשלום ועם פרסומות, של שירות הסטרימינג גוגל פליי מיוזיק.

 

בסרטון קידום לשירות שהחברה פרסמה ביוטיוב בתחילת החודש אומר המוזיקאי טרנט רזנור, שמשמש כפרזנטור של המוצר: "למוזיקה יש עוצמה רבה כל כך בחיינו והדרך שבה אנו מאזינים לה וחווים אותה עוברת שינוי דרמטי בימים אלו. האפשרות לקבל גישה לכל המוזיקה שאנו רוצים בקצות האצבעות שלנו היא מדהימה, אבל אנו עדיין זקוקים למקום בו נוכל להתייחס למוזיקה פחות כאל מידע דיגיטלי ויותר כאל אמנות, מתוך כבוד וסקרנות. מקום שיוכל לספק תמיכה לאמנים, לא רק למובילים שבהם אלא גם לילדים שעושים מוזיקה בחדר השינה שלהם".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x