$
אפליקציות

פייסבוק מציגה: Riff, אפליקציה חברתית ליצירת סרטונים משותפים

האפליקציה החדשה מתחרה ב-MixBit, ומאפשרת לכם לצלם סרטונים קצרים ולמזג אותם יחד עם סרטונים אחרים מהרשת. ההשראה הגיעה משרשורי סרטוני ה-Vine מתקופת "אתגר הקרח"

נמרוד צוק 11:4802.04.15
פייסבוק ממשיכה את הבליץ שלה על עולם המובייל עם עוד אפליקציה חדשה. Riff, אפליקציית וידאו חברתית, יצאה אמש (ד') ל-iOS ולאנדרואיד. היא מאפשרת לאנשים לחבר סרטונים קצרים ליצירות וידאו משותפות שאז נצפות ונערכות על ידי כל קהילת פייסבוק.

 

כך זה עובד: כל משתמש יכול לצלם סרטון קצר, של עד 20 שניות, ולשתף אותו בפיד של האפליקציה. ניתן גם כמובן לשתף את הסרטון ישירות לפייסבוק. הפיד המרכזי, בדומה לזה של Vine, מורכב מרצף מתמשך של סרטונים שרצים אוטומטית בלופ אינסופי. משתמשים אחרים (כולל מפרסם הסרטון המקורי) יכולים לאחר הפרסום של הסרטון להוסיף לו עוד מקטי קטעי וידאו משלהם שמתכתבים איתו. בדרך זו ניתן ליצור מעין סיפור משותף וקהילתי. בסופו של דבר, מדובר במעין גרסה מודרנית ומבוססת וידאו למשחק הפורומים הותיק שבו כל משתמש בשרשור כותב פוסט, שורה או מילה הממשיכים את הסיפור שיצרו המשתמשים עד כה.

 

מתוך אפליקציית Riff מתוך אפליקציית Riff

 

לכל רצף סרטונים יש לתת שם המגדיר למשתמשים הבאים את העקרון המנחה. בין הסרטונים המשותפים שנוצרו עד כה דרך האפליקציה אפשר למצוא למשל סרטון בן 41 חלקים בו המשתתפים מצלמים את הנעליים שלהם ומספרים עליהן, או סרטון שמוצג מנקודת הראות של בננה שמטיילת בעולם תחת השם "הרפתקאותיו של מר בננה".

 

האפליקציה מסתנכרנת עם רשימת חברי הפייסבוק של המשתמש וסרטונים שהם לקחו חלק ביצירתם יקבלו עדיפות בפיד. המשתמש גם יקבל נוטיפיקציה כאשר אחד מחבריו העלה סרטון חדש או הצטרף לסרטון קיים.

 

למרות הסיכון שהיא תתפס בטעות כמתיחת אחד באפריל, מדובר באפליקציה אמיתית לחלוטין. נראה כי פייסבוק בחרה במכוון בתאריך השקה זה מתוך מחשבה שמשתמשים ישתמשו באפליקציה כדי ליצור סרטוני מתיחות. "כל אחד יכול ליצור סרטון Riff. כל מה שעליך לעשות הוא ליצור סרטון תחת הכותרת 'אחד באפריל' ואז החברים שלך יוכלו לצפות בו ולהוסיף קטעי וידאו משלהם", כתב ג'וש מילר, מנהל פיתוח האפליקציה.

 

לטענת החברה, אפליקציית Riff החלה כפרויקט צדדי של כמה מעובדי חטיבת "קריאטיב לאבס" של הרשת החברתית בלונדון. הם פיתחו אותה מיוזמתם בשעות הפנויות שלהם בהשראת קמפיין "אתגר דלי הקרח" שהפך ויראלי בשנה שעברה, על בסיס העקרון של העברת האתגר בשרשרת לחברים. החטיבה בלונדון גם אחראית לשורה של אפליקציות נישתיות אחרות, כגון סלינגשוט, פייפר ו-Mentions, שנועדו לבחון את הפוטנציאל בתחומים שמעבר לפעילות העיקרית של החברה סביב הרשת החברתית.

 

Riff איננה האפליקצייה היחידה בשוק המאפשרת יצירת סרטונים שיתופיים. קיימות לה כבר מתחרות כגון MixBit או JumpCam. אבל אף אחד מהן לא זכתה להצלחה נרחבת. נראה ש-Riff כבר הצליחה ליצור לעצמה קהל משתמשים אוהד, כמה שעות בלבד אחרי השקתה, וכמה מהסרטונים הפופולריים הגיעו במהירות לאלפי צפיות ועשרות משתתפים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x