• תפריט
אינטרנט

אתר גיוס המונים חדש יאפשר לכם להשקיע בחברות סטארט-אפ

בניגוד לקיקסטאטר ואתרים דומים בהם משתמשים בפועל רק תורמים לפרויקט לטובת הטבות או מוצרים, אתר ExitValley יאפשר למשתמשים להפוך למשקיעים לכל דבר עם אחזקות בחברה החדשה

מאיר אורבך 17:4118.02.15

ירון אדלר, ממייסדי חברת אינקרדימייל, השיק הערב (ד') באופן רשמי את ExitValley, אתר גיוס המונים חדש המתמקד בסצינת הסטארט-אפ הישראלית. בניגוד לאתרי גיוס המונים אחרים, הוא יאפשר למשתמשים להשקיע בחברות ולקבל מניות בחברה. בפועל, האתר יאפשר לכל אחד להשקיע בחברת סטארט-אפ, וישבור את המחסום המונע כיום מאנשים רבים בארץ ובעולם להיות חלק מהתעשייה.

שוב, בדומה לאתרי גיוס המונים אחרים כגון קיקסטרטר, יזמים יוכלו להקים באתר קמפיין שבו הם יפרטו את יעד גיוס, סכום ההשקעה מינימלי, ומה שווי השוק שגיוס מוצלח משקף לחברה (בפועל, כמה מניות החברה תחלק אם תעמוד ביעד הגיוס). יוצרי הקמפיין גם יוכלו להגדיר את אורכו והאם הם יאפשרו לקמפיין לגייס סכום גבוה מהיעד, ותמורת איזה אחוז מהמניות. אם הקמפיין לא יעמוד ביעד הגיוס, כל המשקיעים הפוטנציאלים יקבלו בחזרה את הכסף. במידה והקמפיין עמד ביעד הגיוס, החברה תעביר למשקיעים חלק מהמניות והעסקה תצא לפעול בליווי נאמן

 

ירון אדלר ירון אדלר

 

חברה שתשלים בהצלחה את הגיוס תוכל להשאר בקשר ישיר עם המשקיעים שלה דרך האתר, דרך פורומים פנימיים, מערכות הצבעה, בלוג ועוד. בנוסף, חברת ExitValley אמרה שבניגוד לקיקסטרטר היא תעדד ותדרוש מהחברות להשאר בקשר קבוע עם המשקיעים שלה.

 

ככל הנראה כדרך להראות שהחברה נאמנה לחזון שלה, ExitValley עצמה מגייסת דרך האתר עד 350 אלף דולר (עם יעד מינימלי של 250 אלף דולר ועם פוטנציאל לגיוס 100 אלף דולר נוספים) תמורת בסך הכל 18.92% מהמניות - מה שמשקף לחברה שווי של קרוב ל-2 מיליון דולר. כ-212 אלף דולר כבר גויסו, והקמפיין מיועד לרוץ במשך עוד 28 יום.

 

מאחורי ExitValley עומדים אדלר, יניב שריון ששימש כמנכ"ל קבוצת האופציות של בית ההשקעות תמיר פישמן וכעת ישמש כמנכ"ל ExitValley, ואחרים. שריון מסר: "מטרתנו היא להנגיש את כל עולם ההשקעות במיזמים ישראלים לכמעט כל בית בישראל."
בטל שלח
    לכל התגובות
    x