שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

פרסום ראשון

גט טקסי תוכל לאסוף נוסעים משדה התעופה - אבל רק אם הזמינו מראש

בעקבות דיון שנערך מול בג"צ בעתירה של חברת המוניות גט טקסי נגד רשות שדות התעופה, הוסכם כי גט טקסי תמשוך את עתירתה. נהגי גט טקסי יוכלו לאסוף מעתה נוסעים משדה התעופה בן גוריון, כל עוד הם הזמינו את המונית לפני העליה לטיסה חזרה ארצה

עומר כביר 15:2805.11.14

החל ממחר, נהגי אפליקציית הזמנת המוניות גט טקסי יוכלו לשוב ולאסוף נוסעים מנתב"ג, תחת הגבלות מסוימות. זאת, בעקבות דיון שנערך הבוקר (ד') בבג"ץ בעתירה שהגישה נגד צו רשות שדות התעופה (רש"ת), שאסר על נהגי המוניות שעובדים בשירות החברה לאסוף נוסעים מנתב"ג.  בסיום הדיון, משכה גט טקסי את העתירה. אף שתוצאה שכזו יכולה להיחשב כניצחון לגט טקסי, ברשות טוענים שמדובר דווקא בניצחון לעמדתם.

פאנל של שלושה שופטי בג"ץ דן בעתירה, שפורסמה במקור במאי שעבר. הרשות טענה אז שגט טקסי פעלה בנתב"ג "באופן פיראטי", הפרה את כללי הפעילות שנקבעו לחברות מוניות וניסתה להתחרות באופן לא הוגן, ולפיכך הוצא לחברה ולנהגיה צו הרחקה.

 

שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל גט טקסי שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל גט טקסי צילום: נמרוד מאי

 

בגט טקסי הכחישו נחרצות במהלך הדיון את הטענות של הרשות. “אין לזה בסיס עסקי או חוקי", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל ומייסד גט טקסי, שחר וייסר. "כל נהג אצלנו חתום על אמנה ופועל לפי כללי רשות שדות התעופה". ביוני עתרה גט טקסי לבג"ץ נגד ההחלטה, וטענה בין השאר שצו ההרחקה הוצא בחוסר סמכות ופוגע בחופש העיסוק של החברה ושל הנהגים.

 

פרקליטי רשות שדות התעופה מיהרו לטעון שמדובר בהפסד לחברה. "השופטת נאור אמרה שיש להם בעיה קשה של ניקיון כפיים, כי למעשה הם הפרו צווים שיפוטיים", אמר ל"כלכליסט" עו"ד יוסי לוי ממשרד לוי, מי-דן ושות', שייצג את הרשות לצד עוה"ד אביאל פלינט ואסף שובינסקי. “היא אמרה שלא הרבה פעמים יוצא לבית משפט לדון בעתירה שיש בה בפגיעה כל כך חמורה... לכן היא המליצה להם למשוך את העתירה. הם חייבים לעמוד בכללים באופן מלא ולא לעשות מהם חוכא ואיטלולא“. ראוי לציין כי הדברים לא מופיעים בפרוטוקול הדיון שהגיע לידי "כלכליסט".

 

דובר הרשות אמר ל"כלכליסט: "בג"ץ המליץ לעותרת למשוך את העתירה, שכן בית המשפט סבור שקיימת גם בעיה של הפרת צו שיפוטי עשיית דין עצמי וחוסר ניקיון כפיים של העותרת. העותרת הסכימה למשוך את העתירה לאחר שבדיון נמצא כי עמדת רשות שדות התעופה לפיה הזמנת מונית באמצעות האפליקציה של העותרת בארץ הינה בניגוד לדין וכי הזמנה מראש הינה הזמנה שמתבצעת לפני עליה לטיסה לארץ לפחות”.

 

ואולם, ל"כלכליסט" נודע שגט טקסי החליטו למשוך את העתירה רק לאחר שעלה מהדיון שהרשות תאפשר לנהגיהם לחזור ולאסוף נוסעים מנתב"ג, בתנאי שאלו הזמינו את הנסיעה לפני ההמראה של הטיסה בחזרה לישראל, לכל המאוחר.

 

ואכן, כבר ממחר יוכלו נהגי החברה לבצע איסופים מנתב"ג. דובר רשות שדות התעופה אישר את הדברים: “הצו עומד על כנו", נמסר. "מותר להם לאסוף כמו כל מונית מוזמנת, כלומר עוד לפני שהנוסע המריא לישראל". הדבר עולה גם מפרוטוקול הדיון, שם מביעים נציגי רשות שדות התעופה את הסכמתם לכך שגט טקסי תוכל לפעול בנתב"ג. “ככל שההזמנה תהיה מחוץ לגבולות ישראל ויהיה ברור כי הנהג ממתין לנוסע – אין לנו בעיה", אמר עו"ד לוי בדיון.

 

אז מי ניצח? שני הצדדים, ואף אחד. נראה שנהגי גט טקסי אכן יוכלו לאסוף נוסעים מנתב"ג, אך רק בתנאי שאלו הזמינו את הנסיעה לפני ההמראה בחזרה לישראל. גט טקסי ניצחה בכך שנהגיה יכולים לשוב ולבצע את הנסיעות הרווחיות מנתב"ג, ורשות שדות התעופה יכולה לרשום לזכותה ניצחון בכך שהגבילה משמעותית, לפחות מבחינה רשמית, את יכולת הפעולה החופשית של גט טקסי והקשתה על הנוסעים לעשות שימוש באפליקציה. השאלה הגדולה כעת היא איך, אם בכלל, יכולה רש"ת לוודא מתי הוזמנה הנסיעה בגט טקסי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x