$
תחרות הסטארט אפ המבטיח 2015
תחרות הסטארט אפ 2015

Zeek: לעשות שופינג בעזרת זיכויים

האפליקציה של Zeek מאפשרת לצלם את הזיכוי, להעלות אותו למאגר משותף ולאתר לו רוכש. בדרך זו כולם מרוויחים

אסף גלעד 10:4428.09.14
זיכויים מחנויות הם כמו כסף, אבל כשהם מופיעים על גבי קבלה דהויה הם הופכים למטרה ודאית לאובדן או שכחה. כשליש מהזיכויים אינם ממומשים, סכום שעל פי מייסדי Zeek מסתכם ב־600 מיליון שקל בשנה. האפליקציה של Zeek מאפשרת לצלם את הזיכוי, להעלות אותו למאגר משותף ולאתר לו רוכש. בדרך זו כולם מרוויחים: מוכר הזיכוי מתעשר קלות, הרוכש מקבל אותו במחיר מופחת (19% בממוצע), ואילו הקמעונאיות מקבלות לקוחות נוספים.

 


 

כדי למכור את הזיכוי יש לקבוע באיזו הנחה אתה מוכן לתת אותו, ולהעלות אותו למערכת שמאתרת עבורו קונה. Zeek מטפלת בשליחות, וכעבור שבועיים מעבירה את התשלום למוכר. הקונה, מצדו, מתחיל את תהליך הקנייה בבחירת זיכוי מתוך רשימת מותגים כמו אדידס, פוקס, איקאה או גאפ. הוא משלם באמצעות כרטיס אשראי או פייפאל, ומקבל את הזיכוי ללא עלות.

 

כיום השירות פועל בחינם, אך בעתיד מתכוונת החברה לגבות דמי טיפול על העסקאות בגובה 6% מדמי המכירה. מדובר בסכום נמוך יחסית ל־ebay, למשל, שבה משלם המוכר 10% לחברה ועוד 3% לסליקה בידי פייפאל.

 

האפליקציה פעילה בישראל ומוכרת זיכויים זה חצי שנה. בכך מצרפת Zeek את ישראל לעולם הזיכויים הממוחשב: להערכת החברה, בארה"ב 85% מהזיכויים הם אלקטרוניים, ואילו בבריטניה מדובר בכ־25%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x