$
חדשות טכנולוגיה

כנס GamesCom: סוני מובילה במלחמת הקונסולות

אירוע הגיימינג האירופי נפתח בשורת הכרזות: סוני הודיעה כי מכרה 10 מיליון קונסולות PS4 וכי תאפשר בקרוב לשתף בסטרימינג משחקים שרכשתם. מיקרוסופט, לעומתה, הציגה עיצובים חדשים לאקסבוקס One ומתמקדת במשחקים עצמם

הראל עילם ונמרוד צוק 18:2414.08.14
תערוכת המשחקים האירופית גיימסקום נפתחה אתמול (ד') בגרמניה, עם לא מעט הכרזות משמעותיות. סוני ומיקרוסופט הודיעו על שורה של משחקים בלעדיים חדשים, עדכונים לקונסולות המשחקים, מבצעים ואף נתוני מכירות חדשים.

 

סוני: 10 מיליון פלייסטיישן 4 נמכרו

 

סוני, שמסתמנת כמנצחת בסבב הנוכחי של מלחמת הקונסולות המתמשכת עם מיקרוסופט, הכריזה כי מכרה עד כה 10 מיליון קונסולות פלייסטיישן 4. מדובר בזינוק משמעותי מנתוני המכירות הקודמים שעמדו על 7 מיליון יחידות נכון לאפריל האחרון. יריבתה מיקרוסופט דיווחה באפריל שמכרה כ-5 מיליון יחידות ומלבד לציין שהיקף המכירות שלה הוכפל ביוני, לא מסרה נתונים נוספים.

 

קונסולת הפלייסטיישן 4 קונסולת הפלייסטיישן 4 צילום: הראל עילם

 

החברה גם הכריזה על שירות חדש המאפשר למשתמשים להזמין מרחוק את חבריהם למשחק, גם אם לא רכשו עותק שלו. השירות נקרא Share Play וסוני הסבירה שהוא מאפשר לשחקנים "להעביר לשחקן אחר את השלט" בצורה וירטואלית. כך למשל, אתם יכולים להזמין את אחד מחבריכם שנמצא בביתו לשחק במקומכם במשחק היחיד, או להזמין אותו למשחק קבוצתי מקומי על מסך מפוצל.

 

המשחק רץ בצורה מקומית על הקונסולה של השחקן שרכש את העותק ויועבר בסטרימינג לקונסולה המרוחקת דרך רשת PSN, כך ששני השחקנים צריכים מנוי פעיל ברשת. סוני רכשה לפני כשנתיים את חברת סטרימינג המשחקים גייקי ב-380 מיליון דולר - ומאז מרחיבה את היצע שירותי הסטרימינג שלה. שירות סטרימינג המשחקים פלייסטיישן NOW, יושק באירופה רק בשנה הבאה.

 

SharePlay יכלל בעדכון 2.0 לקונסולה, שצפוי לצאת בחודשים הקרובים לכל השחקנים. בנוסף ל-SharePlay, שחקנים גם יוכלו לשתף סרטונים שצילמו ישירות ליוטיוב, לחפש עבור חברים ולקבל הצעות לחברים חדשים.

 

למרות השירות החדש והיקף המכירות המרשים, היצע המשחקים החדש של סוני נראה דל יחסית לקראת תקופת החגים. החברה הכריזה רק על משחק בלעדי חדש בשם Wild מבית יוצר המשחקים מיקל אנסל (יוצר סדרת ריימן), עולם פתוח ענקי בגודל של יבשת אירופה, בו השחקנים יכולים לשחק בתור כל בעל חיים שירצו ולנסות לשרוד בטבע.

 

מיקרוסופט: שמה דגש על המשחקים

 

מיקרוסופט הציגה את האסטרטגיה החדשה שלה בתחום המשחקים: התמקדות במשחקים בלעדיים ולא במצלמת הקינקט 2. החברה הודיעה שהכותר הבא בסדרת Tomb Raider יהיה זמין באופן ראשוני רק ל-Xbox One והציגה את ScreamRide, משחק רכבות הרים עתידני שצפוי לצאת בשנה הבאה. בנוסף, מיקרוסופט הודיעה על השקת ערוץ תוכן יעודי ל-Xbox One שיתמקד בסדרת המשחקים Halo לדורותיה, עם תכני וידאו, קומיקס, מפות חדשות ועוד.

 

Tomb Raider הבא יושק לאקסבוקס בלבד Tomb Raider הבא יושק לאקסבוקס בלבד

 

החברה מצידה מתכוונת להשיק כבר החודש עדכון תוכנה לקונסולת ה-Xbox One שיכלול נגן מדיה חדש. הנגן יאפשר למשתמשים לצפות ביותר פורמטים וקידודים, גם כאלו ששמורים בעיקר להורדות פיראטיות. משתמשים גם יוכלו לצפות במדיה ששמורה על התקני USB או ממירי טלוויזיה ושטחי אחסון חיצוניים דרך חיבור DLNA. בנוסף, משתמשים יוכלו להזרים סרטונים מהקונסולה לטלפונים וטאבלטים מכל מערכות ההפעלה דרך שדרוג לאפליקציית SmartGlass.

 

מיקרוסופט גם הבטיחה לעדכן את ממשק אנשי הקשר, שיקל על משתמשים לראות מה חבריהם עושים כרגע ולהזמין אותם למשחק, וכן הצגת שיחות עם אפשרות להגיב לכל הודעה וליצור תת-שרשורים (בדומה למערכת התגובות העדכנית בפייסבוק). משתמשים גם יוכלו להוריד מראש משחקים שרכשו דיגיטלית לפני השקתם, כך שיוכלו להתחיל לשחק בשניה שהמשחק יהפוך לזמין.

 

בנוסף, החברה הכריזה על ערכה חדשה שתכלול את המשחק האחרון בסדרת Call of Duty יחד עם דיסק קשיח מורחב בנפח של 1 טרה-בייט - כפול מהדיסק הקשיח הקיים כרגע בקונסולות הפלייסטיישן 4 וה-Xbox One. הערכה תמכר עבור 499 דולר. ערכה נוספת תכלול את המשחק Sunset Overdrive וקונסולה לבנה (במקום הקונסולה הנוכחית שזמינה רק בשחור), במחיר של 399 דולר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x