$
הייטק והון סיכון

Shaker: המודל העסקי לא מצליח? פונים לקזינו

החברה , שגייסה 18 מיליון דולר, מתחילה לשלב באפליקציית הבר הווירטואלי שלה אפשרות למשחקי מזל שמדמים הימורים ברשת. המטרה: ייצור מקורות רווח חדשים, בעקבות הירידה בפופולריות יישום ההיכרויות שלה

אסף גלעד 13:2121.01.14

מה קורה כאשר אפליקציה חברתית לא מתרוממת? מסתבר שאין כמו המודלים העסקיים הישנים שעובדים תמיד: משחקי קזינו. חברת הסטארט-אפ הישראלית שייקר שינתה לאחרונה את המודל העסקי שלה בכדי לחפש אפיקי רווח חדשים, והחלה לשלב משחקי הימורים באפליקציית ההיכרויות שלה בפייסבוק.

לאחר שגייסה 18 מיליון דולר ממשקיעי צמרת כמו יו"ר גוגל אריק שמידט ופיטנגו והתקשתה לייצר הכנסות, מקווים בחברה כי הקזינו, ביחד עם אפליקציית אייפד חדשה, יתחילו לייצר לחברה את ההכנסות שייחלו להן לבסוף.

 

ענף משחקי ההימורים נחשב לאחד המפותחים בישראל עם חברות כמו Playtika שמפתחת משחקי מזל עבור תאגיד ההימורים סיזארס, והחברות Diwip ו-DragonPlay שהתמחו בפיתוח משחקי מכונות מזל ופוקר לפייסבוק ולמובייל. משחקים אלה, יש להדגיש, אינם מאפשרים להמר, אך הן מדמים הימורים.

 

הקזינו של שייקר הקזינו של שייקר

 

המודל הכלכלי עליו הם בנויים הוא רכישת מטבעות וירטואליים אותם ניתן לשלשל למכונה הוירטואלית, להרוויח או להפסיד. קטגוריה זו, שמכונה Play for Fun, היא מודל עסקי נפוץ למשחקי פנאי ואחת הדוגמאות הפופולריות שלה היא קנדי קראש. בארץ פעילות עוד חברות רבות המפתחות משחקי קזינו להימורים מקוונים כמו פלייטק, וויליאם היל ו-888.

 

מבר וירטואלי לווילת האח הגדול

 

שייקר פיתחה אפליקציית היכרויות לפייסבוק ולטלפון החכם המדמה בר וירטואלי שבו ניתן לפגוש חברים וזרים דרך אווטארים שמבוססים על פרופיל הפייסבוק שלהם והתמונות שבו.

 

ערוץ ההכנסות מאפליקציית ההכרויות היה אמור להגיע ממיקרו תשלומים על הזמנת משקאות וירטואלים, אלא שהאפליקציה לא זכתה להצלחה והיקף ההכנסות ממשקאות היה קטן מהצפוי. בחודשים האחרונים החלה לשלב מכונות מזל בחדרים הוירטואלים שלה, כניסוי ראשוני. בחברה מקווים להפוך את משחקי הקזינו לחוויה חברתית יותר, אתגר בו מנסים לעמוד גם חברות המשחקים האחרות. השילוב בין אפליקציית הכרויות לבין משחק קזינו אמור לחזק את הקשר הזה.

 

אפליקציית הבר של שייקר אפליקציית הבר של שייקר צילום מסך: facebook

 

שייקר נחשבה בעבר לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות בזירת האינטרנט והמובייל הישראלית. היא זכתה במקום הראשון בתחרות Disrupt היוקרתית של TechCrunch וגייסה לא פחות מ-18 מיליון דולר, סכום עתק יחסית למודל העסקי שלה ולכמות העובדים שלה, 18 איש. בחברה השקיעו קרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, פיטנגו הישראלית, קרן CrunchFund של מייקל ארינגטון, מייסד TechCrunch, קרן מנלו ונצ'רס והקרן של מוטורולה מוביליטי, שבינתיים נמכרה לגוגל. 

 

מלבד היכרויות, פותחו בחברה מודלים עסקיים נוספים תוך שימוש בחדרים וירטואלים לאווטארים מבוססי פייסבוק: השקות של מוצרים ומשחקים, כנסים וירטואלים והופעות מוזיקה. בעבר, הפעילה החברה שיתוף פעולה עם ליגת ה-NBA על ידי השקת בר בצורת מגרש כדורסל וירטואלי וחדרים צדדיים המאפשרים למעריצים לשוחח זה עם זה, להתחרות במשחקי טריוויה הנוגעים לליגה ולצפות יחד בקליפים של משחקים ובציוצי טוויטר המוקרנים על מסך וירטואלי.

 

החברה גם שיתפה פעולה עם קשת בעונת "האח הגדול" של 2012 ועיצבה מעין וילה וירטואלית, שבה יכולים הגולשים לתקשר זה עם זה ולטייל. בסביבת החברה עדיין מאמינים במודל ההכנסות משיתופי פעולה עם השקות מוצרים וחברות, אך מודים כי הופעות מוזיקה חיות לא הניבו תוצאות חיוביות. כעת משקיעים בחברה הון רב בכדי להשיק באפריל אפליקציית אייפד ומזומן הן ממודלים עסקיים של הכרויות, כנסים, השקות מוצרים וקזינו.

 

למרות שגייסה 18 מיליון דולר, לזכותה של שייקר ייאמר שלא בזבזה את כספה על גיוסי עובדים רבים והקמת משרדים בעולם. בחברה מעסיקים 18 עובדים בלבד, וברשותה כמות מזומנים גדולה, כזו שתאפשר לממן את פעילות המובייל לשנים הקרובות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x