$
חדשות טכנולוגיה

תחרות ישראלית לקנשו: Qlika מגייסת 1.7 מיליון דולר

זהו סיבוב הגיוס הראשון של החברה שהוקמה על ידי בוגרי 'תלפיות' עומרי מורגנשטרן, איתי חורב ועידן זלצברג. קליקה טוענת כי ביכולתה לבצע אופטימיזציה טובה יותר לקמפיינים פרסומיים ברשת עבור מפרסמים קטנים ומקומיים

אסף גלעד 20:1723.10.13

זירת האופטימיזציה בעולם הפרסום מתחממת, עם הודעתה של Qlika הישראלית על גיוס 1.7 מיליון דולר מקרן ההון סיכון Hillsven של בובי לינט. קליקה, מתחרה צומחת של קנשו הישראלית, טוענת כי ביכולתה לבצע אופטימיזציה טובה יותר לקמפיינים פרסומיים ברשת עבור מפרסמים קטנים ומקומיים, והן עבור מפרסמים גדולים המעוניינים לייצר קמפיינים ייחודיים לאוכלוסיות מסוימות או אזורים מסוימים.

 

זהו סיבוב הגיוס הראשון של Qlika, שהוקמה על ידי בוגרי 'תלפיות' עומרי מורגנשטרן, איתי חורב ועידן זלצברג ובחרה לאחרונה את מאיץ הסטארטאפים Upwest. בנוסף ל Hillsven , השתתפו בסיבוב ההשקעה גם משקיעים פרטיים כגון מנכ"ל Replay פאיאם זמאני, וסמנכ"לית השיווק של קלטורה, מיכל צור.

 

מתוך אתר החברה מתוך אתר החברה

 

 

קליקה פיתחה אלגוריתמים לתחום האופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים. אלגוריתמים אלה, שנלקחו מעולם מסחר האלגוטריידינג, מתמחרים מילות פרסום במנועי חיפוש בצורה יעילה בהתאם לאוכלוסייה המקומית, לגילאים ולמאפיינים סוציו-דמוגרפים נוספים. לטענת החברה, היא מצליחה טוב יותר ממתחרות גדולות כמו קנשו הישראלית או מארין, אדובי ודאבל קליק האמריקאיות, לאפיין, לתמחר ולנהל קמפיינים פרסומיים קטנים או מקומיים במנועי החיפוש, תכונה המכונה בעגה המקצועית Hyper Granular.

 

למשל, ביכולתה לזהות כי באזורים שונים במנהטן משלמים מחירים שונים עבור תכשיטים. לפיכך, היא תציע עבור המפרסם לשלם על המילה 'תכשיטים' בגוגל מחיר שונה עבור הארלם ועבור שכונת אפר ווסט סייד, אזורים סמוכים אך בעלי מאפיינים דמוגרפים שונים לחלוטין ונכונות לשלם מחירים שונים על תכשיטים. "בחברות הגדולות לא הבינו שהם צריכים לפתח מערכת אופטימיזציה לפרסום שונה ממה שיש להם כיום בכדי להגיע למפרסמים קטנים, או בכדי לספק למפרסמים הגדולים מיקוד טוב יותר", אומר ל'כלכליסט' עומרי מורגנשטרן, ממייסדי החברה. "האלגוריתמים שלנו לא מבינים רק מילות מפתח, אלא לוקחים בחשבון נתונים חיצוניים, כמו מחירי שוק, גורמים המשפיעים על שיעור ההמרה, והקשרים שונים ולוקחים את הכל בחשבון באלגוריתם". אחד הדוגמאות שמביא מורגנשטרן לתהליך התבוני של החברה הוא מתאם שמצאה בין גודל הבית לבית שיעור ההמרה של בעליהם באתרי מסחר אלקטרוני של ריהוט. "זה מתאם שיקשה על החברות הגדולות למצוא, ואילו אנחנו מביאים אותו בחשבון במסגרת החישובים שלנו אחרי שלמדנו אותו".

 

נוסף על אופטימיזציה המשווה בין שווקים שונים שלא רק על סמך מילים, מציעה קליקה שירות יצירת קמפיין אוטומטי, ושירות בינה עסקית, כלומר כזה המחשב עבור הלקוח את המטרות העסקיות שלו בכל שוק ומפעיל את הקמפיין באופן אוטומטי בהתאם, בכלל זה מנהל את מכרזי הפרסום מבוסס מילים בגוגל.

 

בין לקוחותיה של קליקה ניתן למצוא את Zap הישראלית, ואת Thumbtack ו- RedBeacon האמריקאיות. כלל תקציב הפרסום שהיא מנהלת מגיע לכדי 200 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום 9 עובדים ברמת גן.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x