$
הייטק והון סיכון

אוברוולף מגייסת 5.3 מיליון דולר בהובלת מרקר של יובל שחר ואוהד פינקלשטיין

החברה פיתחה פלטפורמה המשתלבת בתוך משחקי מחשב ומאפשרת לשחקנים לגשת שירותים כגון הודעות מיידיות, רשתות חברתיות ומוזיקה ללא צורך לצאת מהמשחק

אסף גלעד 16:3717.09.13

הסטארט-אפ הישראלי אוברוולף (Overwolf) הודיע היום (ג') על השלמת סבב גיוס שני בסך 5.3 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון מרקר שבו שותפים יובל שחר ואוהד פינקלשטיין. בין המשתתפים בסבב גם המשקיעים המקוריים של אוברוולף, וכן מנכ"ל האפינגטון פוסט ג'ימי מימן; רנה רכטמן מ- AOL, וברוס האק, בכיר בתעשיית המשחקים ומנכ"ל חברת Vivendi Games לשעבר.

 

מרקר נחשבת למשקיעה פעילה במיוחד בחצי השנה האחרונה.היא השקיעה בסדרה של חברות הייטק בשלבים שונים, בהן Eyeview, Taykey, MobileSpaces ו- Interlude. בנוסף למרקר, קבוצת המשקיעים הקבועה של יוסי ורדי השקיעה בחברה הן בסבב הנוכחי והן בקודם. הקבוצה כוללת, בנוסף לורדי, גם את ערי סטימצקי, שלמה נחמה, אלכס סירוטה.

 

הכסף הגדול הוא דווקא במשחקים למחשב האישי

 

אוברוולף פיתחה פלטפורמה ה'מתלבשת' על גבי ממשק קיים של משחק מחשב במחשב האישי, ומציעה שכבה נוספת המאפשרת ממנה להפעיל אפליקציות שונות כמו צ'ט, קישור לרשתות חברתיות, נגני מוזיקה וטיימרים. עם הזמן, היא הפכה למעין פלטפורמה להפצת אפליקציות על גבי משחקי מחשב, מעין 'אפסטור' ייעודי לתחום אליו יכולים מפתחים לפתח אפליקציות משלימות למשחקים. אחד האפליקציות הפופולריות ביותר לאוברוולף, למשל, הוא יישום ירי למרגמות למשחק באטלפילד 2.

 

עובדי חברת אוברוולף עובדי חברת אוברוולף

 

למרות ההתחזקות של תעשיית משחקי המובייל והסושייל, משחקי המשחק הגדולים והמורכבים עדיין מובילים ברמת ההכנסות. לפי ההערכות, 38% מהכנסות התעשייה מגיעות מהמחשב האישי, סכום של 20 מיליארד דולר מדי שנה. בעולם זה, עם כותרים כגון וורלד אוף וורקראפט, ההוצאה הממוצעת למשתמש חוצה את רף עשר הדולר שקשה למשחקי סושייל ומובייל להגיע אליו.

 

"משחקים כאלו הם כמו סדרה ב HBO", אומר מנכ"ל ומייסד אוברוולף, אורי מרשנד, ל"כלכליסט". "התוכן נחשב איכותי יותר ולכן נתפס כתוכן פרימיום, מה שמאפשר שמגביר את אפשרויות המונטיזציה סביב מוצרים משלימים, כגון חולצות ממותגות, למשל". באותה ההשוואה, גם אוברוולף מספקת סביבה לפיתוח אפליקציות משלימות כמנוע מונטיזציה  למשחקים ועיקר הכנסותיה מפרסום ומכירת אפליקציות.

 

החברה צברה עד כה כ-2.7 מיליון התקנות וממשיכה לבחון את המודלים העסקיים שלה, כמו למשל על ידי הצעת שירות פרימיום בתשלום למפתחי אפליקציות, שיאפשר לקדם את האפליקציות שלהם בחנות. כיום החברה משתפת פעולה עם מפיצות משחקים כגון Gaming.net ו- GameForge וכן עם אינטל ומיקרוסופט.

 

בסבב גיוס הכספים הקודם, החברה גייסה מיליון דולר. היא נוסדה ב-2010, פעילה בתל אביב ומעסיקה כ-12 עובדים. עם הגיוס היא תגדיל את מספר העובדים שלה ל-20 ותפעיל משרד חדש בארה"ב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x