$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

אירוע המפתחים של סמסונג: צעד בדרך להתנתקות מגוגל?

החברה תכונן כנס פיתוח עצום, בדומה לגוגל, אפל ומיקרוסופט. כניסתה לזירת האפליקציות עשויה להצביע על מהלך התנתקות מגוגל בדומה לזה שביצעה אמזון. ואולם, לא תוכל הענקית הקוריאנית להתחרות בשתי האחרונות לפני שיהיו בידה נכסי תוכן מתאימים

הראל עילם 16:3923.07.13

סמסונג הכריזה אמש (ב') על Samsung Developers Conference, אירוע מפתחי אפליקציות גדול במיוחד שמיועד להשתוות לאירועים המפורסמים של חברות הטכנולוגיה הגדולות - I/O מבית גוגל, /build/ של מיקרוסופט ו-WWDC של אפל.

האירוע, שימשך שלושה ימים בסוף אוקטובר בסן פרנסיסקו, הצית שמועות על כך שסמסונג תכריז על כוונתה להרחיב בצורה משמעותית את נוכחותה בזירת האפליקציות, על ידי הרחבת חנות האפליקציות הקיימת שלה, השקת תוכנית להפצה, פיתוח ומימון אפליקציות או אפילו יצירת גרסת אנדרואיד עצמאית משלה - כפי שעשתה אמזון.

 

אמזון התחילה את התרחקותה מגוגל עם השקת חנות אפליקציות עצמאית ומתחרה ל-Play. לאחר מכן הוציאה את גוגל ממערכת הפעלה שלה שעליה מבוססים טאבלטי ה-Fire, על אף שהיא עדיין מבוססת על אנדרואיד. גורמים מקורבים לחברה אמרו לאתר The Verge כי זאת כוונתה של סמסונג, אם כי יש סבירות נמוכה שזו תוכניתה של החברה.

 

אפליקציית עיבוד תמונה שפיתחה סמסונג אפליקציית עיבוד תמונה שפיתחה סמסונג

 

משותפות למתחרות

 

סמסונג מפעילה חנות אפליקציות קטנה ופיתחה מספר יישומים, ווידג'טים וממשקי אנדרואיד בעצמה. עם זאת, הנוכחות שלה בתחום דלה לעומת חלק מהמתחרות כגון נוקיה, שפיתחה מגוון רחב מאוד של אפליקציות לווינדוס פון 8.

 

היחסים בין סמסונג ובין גוגל, בדומה ליחסים בין היצרנית הקוריאנית ואפל, הם מורכבים וסבוכים. גוגל היא כעת גם מתחרה של סמסונג, לאחר שרכשה את מוטורולה מוביליטי. סמסונג מעוניינת להתרחב מעבר לאנדרואיד, במיוחד לטיזן, מערכת הפעלה שהיא שותפה בה ביחד עם אינטל. גוגל מצידה גם סיבכה את סמסונג בקרב המשפטי הסבוך סביב אנדרואיד, וכזכור, הדבר גם עלה לחברה הקוריאנית מאות מיליוני דולרים.

 

אפליקציית סטרימינג שפותחה בידי סמסונג אפליקציית סטרימינג שפותחה בידי סמסונג

 

רבים מעריכים כי הכוח העצום של סמסונג בשוק מכשירי האנדרואיד - היא כיום יצרנית הסלולר הגדולה בעולם - יאפשר לה, בתיאוריה, להשתלט על מערכת ההפעלה. במידה וסמסונג תפנה לכיוון בו בחרה אמזון, היא תוכל לייצר גרסת אנדרואיד שבה היא מציעה את כל התכנים, האפליקציות והשירותים.

 

מלכודת התוכן

 

עם זאת, קשה להאמין שזה יקרה. לאמזון יש נוכחות חזקה מאוד בתחום התוכן ואילו סמסונג, על אף שיש לה כמה מקורות תוכן משל עצמה, לא תוכל להתחרות בגוגל ואפל בתחום הזה. בנוסף, אמזון הלבישה את מערכת ההפעלה שלה על טאבלט זול ופשוט. לקוחותיה של סמסונג נוהגים לרכוש דווקא מוצרי פרימיום רב שימושיים, מה שעשוי להקשות עליה בתחרות. במידה וסמסונג תנסה להתחרות בגוגל בכל החזיתות (ניווט, מייל ועוד) היא ככל הנראה תכשל.

 

יותר הגיוני שהכנס הוא חלק מאסטרטגיה רוחבית של סמסונג להרחיב את הנוכחות שלה בצורה איטית בתחום האפליקציות - כפי שהיא עושה עבור טיזן, שם היא מציעה פרסים בסך מיליוני דולרים על מנת למשוך מפתחים חדשים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x