$
אפליקציות

חדש באיביי: אפליקציה לעיצוב אישי של מוצרים שיוכנו במדפסות 3D

הכירו את eBay Exact, כניסתה של ענקית הסחר אל זירת ההדפסה התלת ממדית; האפליקציה תאפשר לגולשים לעצב בעצמם תכשיטים, כיסויים לאייפון ומוצרים אחרים ולקבל אותם לאחר שיוצרו בידי חברות כמייקרבוט ואחרות

עומר כביר 11:1314.07.13

מוצרי מדפסות תלת ממד מגיעים לאיביי: ענקית המסחר המקוון השיקה בסוף השבוע אפליקציית אייפון בשם eBay Exact שמאפשרת למשתמשים לעצב אישית מוצרים, שיודפסו במדפסות תלת ממד. האפליקציה אינה זמינה בישראל בשלב זה.

מדפסות 3D נחשבות לאחד הטרנדים החמים והמסקרנים בעולם הטכנולוגיה כיום, ופרשנים רבים מעריכים שהצלחתן צפויה לחולל מהפכת צריכה. ואולם, נכון לעכשיו מחיריהן גבוהים יחסית ונעים סביב עשרת אלפים שקל למדפסת ביתית באיכות ראויה.

 

מוצרים שהודפסו במדפסת 3D מוצרים שהודפסו במדפסת 3D צילום: עמית שעל

 

כדי לגשר על הפער, קמו בשנים האחרונות מספר אתרים שמאפשרים ללקוחות לעצב מוצרים משלהם, אשר מודפסים במדפסות תעשיות ונשלחים לרוכשים. אתרים אלו, דוגמת שייפווייז שהוקם על ידי פיליפס זכו אמנם להצלחה לא מבוטלת, אבל עדיין נותרו אתרי נישה שמושכים בעיקר חובבי עיצוב.

 

כעת מצטרפת איביי, אחד השמות הגדולים והמשמעותיים בעולם הצריכה כיום, לתחום זה עם אפליקציית האייפון שלה, במה שיכול להפוך למהלך משמעותי בדרך לכניסת מדפסות התלת ממד למיינסטרים. ההתחלה בשלב זה צנועה: לקוחות יכולים לבחור מבין 20 דגמי פריטים כמו תכשיטים או כיסויים לאייפון, לבצע בהם התאמות אישיות ולקבל עותק שיודפס בעבורה.

 

זירת מסחר חדשה

 

אחד ההבטים המעניינים במהלך הוא שאיביי לא הופכת לספק של מוצרי תלת ממד אלא, בהתאם לנוהגה, משמשת כזירת מסחר בעבור חברות שפעילות בתחום: Makerbot האמריקאית, אולי השחקנית הגדולה ביותר בתחום ייצור מדפסות תלת ממד לבית, Sculpteo ו-Hot Pop Factory. שתי האחרונות אינן מוכרות מדפסות תלת ממד אלא פועלות במודל דומה לזה של שייפווייז ומדפיסות בעבור לקוחות פריטים שעיצבו בעצמם. יש לשער שמדובר רק בצעד הראשון, ואם המיזם יזכה להצלחה בעתיד הלא רחוק יצורפו לזירת המסחר החדשה מוצרים וספקים נוספים.

 

"קונים לא רוצים רק לקנות מוצרים בכל זה ובכל מקום, הם גם רוצים להוסיף פרסנוליזציה למוצר", אמר סגן נשיא איביי לחדשנות וליוזמות חדשות, סטיב ינקוביץ', בהודעה לעיתונות. “האפליקציה משלבת בין שתי התשוקות האלו לכדי חוויית קניות אחת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x