$
חדשות טכנולוגיה

הפספוס של צוקרברג: פייסבוק פשוט לא הציעה מספיק כסף

ווייז ניהלה משא ומתן על מכירתה בצוותים נפרדים עם גוגל ועם פייסבוק בשקיפות מלאה, כאשר שתי הענקיות ידעו שהן צריכות להיענות לדרישותיה של החברה הישראלית כדי להצליח. אבל גוגל פשוט הציעה בסופו של דבר סכום גבוה יותר ותנאים טובים יותר

אסף גלעד 07:3611.06.13
ספק אם גוגל היתה מוכנה לשלם לווייז ומשקיעיה כמיליארד דולר אם היא לא היתה מתחרה על רכישתה ישירות מול פייסבוק. ווייז ניהלה משא ומתן על מכירתה בצוותים נפרדים עם גוגל ועם פייסבוק בשקיפות מלאה, כאשר שתי הענקיות ידעו שהן צריכות להיענות לדרישותיה של החברה הישראלית כדי להצליח.

 

בשלב מסוים המשא ומתן עם פייסבוק התקרב להכרעה, ואנשי פייסבוק דרשו שמנהלי ווייז יחתמו עמם על הסכם עקרוני למכירת החברה. הסכם כזה לא רק מהווה התחייבות עקרונית לעסקה, אלא גם אוסר על ווייז לנהל משא ומתן מול חברות אחרות, בכלל זה גוגל.

 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: בלומברג

 

אבל גוגל פשוט הציעה בסופו של דבר סכום גבוה יותר ותנאים טובים יותר. עסקה שנערכת כולה במזומן, תשלום חד־פעמי גדול בהיקפו של כמיליארד דולר, היא תקדים בעולם הסלולר. נראה כאילו גוגל הלכה מרחק גדול מאוד, עד כדי לענות על כל דרישותיה של ווייז והמשקיעים ואולי אפילו מעבר מכך. הסיבה לכך היא בפשטות התחרות על הרכישה מול פייסבוק. גוגל מכירה בערכה של רשת הפרסום מבוססת המיקום של ווייז, ולא היתה רוצה שזו תשרת את פייסבוק במקום אותה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x