• תפריט
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

חברת הדפוס הישראלית סקודיקס גייסה 14 מיליון דולר

בכך השלימה החברה העוסקת בשלב השבחת הדפוס גיוס של 30 מיליון דולר. "יש לנו כוונה לגדול, ולא למכור אותה במהירות", אומר המייסד קובי בר

מאיר אורבך 08:4130.01.13

חברת הדפוס הדיגיטלי הישראלית סקודיקס (Scodix) גייסה 14 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". קרן ההון סיכון לייטספיד הובילה את הגיוס בהשתתפות משקיעי העבר של החברה סקויה ישראל ויזראל קלינטק ונצ'רס. עד כה גייסה החברה בשלושה סבבי גיוס, לרבות הגיוס האחרון, כ־30 מיליון דולר. לא ברור לפי איזה שווי בוצע הגיוס.  

סקודיקס עוסקת בתחום הדפוס עם התמקדות בשלב האחרון, שלב "ההשבחה". שלב ההשבחה הוא שלב הגימורים, שבו ניתן להוסיף להדפסה עיטורים, הגדלות, הבלטות וכדומה. תהליך זה נעשה עד היום בצורה אנלוגית בלבד, וסקודיקס מאפשרת לבצע זאת באופן דיגיטלי לחלוטין ובכך להוזיל בצורה משמעותית את עלויות הדפוס ולהוסיף מגוון רחב של אפשרויות למדפיסים.

 

בר וגרינברג: "אין כוונה לעבור מכאן" בר וגרינברג: "אין כוונה לעבור מכאן" צילום: עמית שעל

 

מעצמת דפוס עולמית

 

ישראל נחשבה מאז ומעולם לחלוצה בתחום הדפוס, כאשר חברת סאייטקס היתה אחראית להפיכת שלב הקדם דפוס לדיגיטלי, אינדיגו הפכה את הדפוס לדיגיטלי וכיום סקודיקס מבקשת להפוך גם את קדם הדפוס לכזה. כיום נערך התהליך בצורה אנלוגית, מה שמייקר ומאט אותו.

 

מייסדי החברה קובי בר ואלי גרינברג עברו במספר חברות בתחום הדפוס בישראל לפני שהקימו את סקודיקס ב-2007 . קובי הספיק לעבדו בנור מאקרופרינטרס ודיפטק ואילו אלי שהוא הטכנולוג הבכיר של החברה כיום היה בסאייטקס, נור , אינידגו, אובג'ט ומשם עבר להקים את סקודיקס.

 

כאשר חושבים על עתידה של חברת סקודיקס קשה להתעלם מההיסטוריה של חברות הדפוס בישראל. ישראל היא ללא ספק מעצמה של חברות סטארט-אפ בתחום, שאחת אחרי השניה נמכרו לחברות ענק בינלאומיות. ברשימה אפשר להזכיר את סאייטקס, שהיתה ספינת הדגל של ההיי טק הישראלית ונמכרה לאחר שפורקה לחלקים לקריאו הקנדית ו-HP אינדיגו שנמכרה ל-HP ועוד.

 

לא מתכננים למכור

 

סקודיקס הוקמה ב־2007 בידי קובי בר ואלי גרינברג, והמדפסת הראשונה שלה החלה לפעול ב־2009. החברה ממוקמת

באזור התעשייה של ראש העין, כשבקומה התחתונה בבניין שלה יושב מפעל החברה לייצור דיו, המהווה מקור ההכנסה העיקרי שלה, כמו אצל רוב חברות הדפוס בעידן הדיגיטלי.

 

"אנחנו בונים חברה גדולה עם עתיד. הגיוס הזה אמור להיות הגיוס הגדול האחרון שלנו. אנחנו חברה שמכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה, ויש לנו כוונה לגדול ולא למכור אותה במהירות. כך רואים זאת גם המשקיעים שלנו", אמר בר.

 

"אנחנו מגייסים היום עובדים רבים ולא שוללים הקמת מפעל גדול יותר בעתיד אם הצרכים שלנו יצביעו על כך", אומר בר. לדבריו, "לישראל יש יתרון רב בעולם. הנוכחות שלנו כאן והאמירה שאנחנו מישראל מסייעות לנו בעולם. אין לנו כל כוונה לעבור מכאן, אלא להיפך - להגדיל את הנוכחות שלנו", אומר בר.

 

"השקה מסחרית עשינו במאי 2010 בתערוכת אייפקס. החל ממאי 2010 התחלנו למכור קיבלנו הרבה הזמנות במערב אירופה וארצות הברית וב-2012 התחלנו במזרח - יפן, סין, הודו אינדונזיה. הגענו למכירות במספר דו ספרתי עם גידול של 100%. ביפן חיכינו להתחיל את המכירות ב-2012 בגלל הדרישות הגבוהות של השוק", הוסיף.

"בכל שוק אנחנו מאתרים דרישות שונות להשבחות בארצות הברית מאוד אוהבים את המראה היוקרתי שכולל הבלטות של הדפוס ובסין ובמזרח מאוד אוהבים את הנוצצים. בישראל לשמחתנו אוהבים הכל", אמר בר.

"סקודיקס תשנה סדרי עולם בתחום הדפוס"

 

לדברי יוני חפץ, שותף בקרן לייטספיד, הדפוס הדיגיטלי הביא לישראל הרבה מהפכות והצלחות עם כישרון רב שמרוכז כאן. "אני מאמין שסקודיקס יכולה להצליח בשלב האחרון בדפוס כמו שעשו חברות אחרות בתחום", אמר.

 

אחד המשקיעים הראשונים בחברה היה שמיל לוי מקרן הון הסיכון סקויה ישראל. "סקודיקס היא חברה פורצת דרך שהולכת לשנות סדרי עולם בתחום הדפוס. השינוי שהחברה מביאה מבחינה טכנולוגית ושיווקית לעולם ההשבחות בדפוס הוא משמעותי ביותר", אמר ל"כלכליסט".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x