$
אפליקציות

אתה יוצא? האפליקציה שתחלק כסף לנהגים שיפנו את החניה

המערכת של Parko הישראלית מזהה מתי נהגים יוצאים לדרך, ומפתחיה מתכוונים לתת תמריצים לנהגים שידווחו על חניות פנויות. "אנחנו רוצים להיות ה-Waze של החניה", אומרים בחברה ל"כלכליסט"

אסף גלעד 12:3301.07.12
אפליקציה ישראלית חדשה מנסה לפתור את מצוקת החניה בערים הגדולות על ידי יצירת רשת חברתית למחפשי חניה. Parko, שפותחה בידי טל שומסקי, סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון, מאפשרת לנהגים להודיע על כוונתם לצאת ממקום חניה, ומודיעה לנהגים הנמצאים בסביבת מקום על מקום חניה שמתפנה. לדברי מייסדיה, האפליקציה מבקשת להיות "ה-Waze של החניה".

 

"הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכל נהג ממוצע בעיר גדולה יבזבז כמעט שנה מחייו בחיפוש אחר חניה", אומר תומר נוינר, מנכ"ל פארקו. לדבריו, הטכנולוגיה עושה שימוש בתשעה חיישנים הקיימים כיום בכל סמארטפון, וכך מזהה באופן אוטומטי מקומות חניה פנויים ומתריעה על כך מבלי התערבות של המשתמש. בנוסף, Parko מתכוונת לתמרץ נהגים לדווח על מקומות חניה פנויים באמצעות מתנות כגון קופונים לשטיפת רכב, אביזרים לרכב או לטלפון ואפילו תגמול כספי.

 

בשונה מאפליקציות חניה אחרות, כגון Kurbkarma או ShareMySpot, פארקו לומדת את התנהגות הצרכן ויכולה לדווח באופן אוטומטי על מקום חניה שמתפנה כאשר המשתמש צועד לעבר המכונית. בחברה פותח אלגוריתם מיוחד הלומד את הרגלי הנהג, ויודע כי הוא מתכוון לצאת מהחניה, על בסיס פרמטרים כגון השעה ביממה, הדרך שאותה עושה הנהג עם הטלפון שלו, והצד שממנו הוא בוחר להגיע אל הרכב. בחברה מתהדרים בסטטיסטיקה של 95% הצלחה ב"ניחוש" כוונת הנהג לצאת ממקום החניה.

 

חניה בתל אביב. פתרון למצוקה? חניה בתל אביב. פתרון למצוקה? צילום: יובל חן

 

"יש כאן דמיון מסוים ל- Waze בעובדה שהאפליקציה לא דורשת מהמשתמשים עדכון פעיל, והמידע שבה מסתמכת בעיקר על עדכון 'פסיבי' של משתמשים" אומר נוינר. "ב-Waze רק 1.5% מהמשתמשים מעדכנים באופן אקטיבי על פקקים, מהמורות בכביש או על הימצאות שוטר. התמונה שמתקבלת היא מלאה, כיוון שמרבית הדיווחים על פקקים נובעים מהפעלת האפליקציה".

 

החברה תשיק בעוד מספר שבועות את האפליקציה לאייפון ולאנדרואיד, ותציג פרויקט משותף עם עיריית תל אביב שיכלול הצבת חיישני חנייה מיוחדים ברחובות. בינתיים מצרפת החברה משתמשים חדשים באמצעות רישום מוקדם.

 

"מאותגרי חניה"

 

מלבד הסטודנט טל שומסקי, המפתח הראשי של האפליקציה, סייעו בייסוד החברה גם המנכ"ל תומר נוינר, איתי דוד ואלי אייזקסון, תל אביבים צעירים בגילאי 32-29, המגדירים את עצמם "מאותגרי חניה". אליהם הצטרף יצחק אופנהיים, מהמפתחים המרכזיים של מערכת החניה העירונית פנגו. החברה פועלת עד כה במימון עצמי של המייסדים והיא מצויה כעת בעיצומו של מהלך גיוס חצי מיליון דולר לקופתה.

 

פארקו זכתה בתחרות הסטודנטים הארצית Israeli Mobile Challenge 2012, שנערכה לאחרונה במחלקה להנדסה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשיתוף מוטורולה מוביליטי, גוגל ו"כלכליסט".
פארקו פארקו

 

במקום השני זכתה האפליקציה Biller, שפותחה על ידי איתי דרקסלר, סטודנט שנה א' בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בילר מאפשרת לקבל תפריט מותאם אישית במסעדות ומקומות בילוי, תוך לקיחה בחשבון של טעם אישי, שיקולי בריאות ודיאטה, והמלצות חברים. הטכנולוגיה שפותחה מאפשרת גם למסעדות לקבל מידע שיווקי ממוקד על קהל הלקוחות שלה.

 

עוד חלקו את המקום השני הסטודנטיות אפרת בן-יוסף וקרן מאיר שפיתחו את aTaxi, אפליקציית מוניות מתוחכמת המאפשרת לנוסעים לבצע מכרז מהיר בין מספר נהגים לפני ביצוע הנסיעה. האפליקציה דומה במעט ל-Get Taxi, אך מפעילה מספר אלגוריתמי חישוב שונים למכרזים על נוסעים בנסיעות בינעירוניות.

 

התחרות היתה מיועדת להצגת רעיונות של סטודנטים בתחום המובייל בפני חבר שופטים שכלל בכירים מתעשיית ההייטק כגון יהל זילכה ממאגמה, רינה שאינסקי מכרמל, מנכ"ל Waze נועם ברדין ומייסד Amobee זוהר לבקוביץ. בראש חבר השופטים עמד מוני חסיד, מנהל אירופה-ישראל בקרן ההון סיכון של מוטורולה מוביליטי וונצ'רס.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x