$
אפליקציות

האקזיט בדרך? המשחק המוזיקלי שכבש גם את מארק צוקרברג

סונג פופ, תחרות לזיהוי שירים בפייסבוק, זכתה להמלצה פומבית חמה ממנכ"ל הרשת החברתית - ומספר המשתמשים זינק במיליון בתוך שבוע. האם המשחק יילך בדרכו של Draw Something ויימכר לחברה גדולה?

עומר כביר 16:0725.06.12
אחרי שבזבזנו שעות יקרות בציורים טיפשיים וניחושם באדיבות אפליקציית Draw Something, מגיע הלהיט הבא: סונג פופ (Song Pop), משחק טריוויה מוזיקלית שהפך בימים האחרונים לאחד המדוברים ברשת, לא מעט בזכות סטטוס מפרגן של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג.

 

סונג פופ, שזמין במכשירי אפל, באנדרואיד ובפייסבוק, דומה במובנים רבים ל־Draw Something, אף שפותח על ידי חברה אחרת, ונראה שכאן טמון גם סוד הצלחתו המהירה. בדומה למשחק הציור, אחרי הרשמה קצרה יכול המשתמש לבחור אם לשחק נגד אחד מחבריו או נגד משתתף אקראי. לאחר מכן ניתן לבחור מבין סגנונות מוזיקה שונים (שנות התשעים, רוק, להיטים, ראפ ועוד) והמשחק מתחיל: למשתמש מושמע קטע משיר, והוא צריך לבחור את המבצע או את שם השיר הנכון מבין ארבע אפשרויות.

 

סיבוב מורכב מחמש שאלות, כאשר המשתמש מקבל ניקוד בהתאם למהירות שבה ענה תשובות נכונות. לאחר מכן מגיע תורו של המשתמש השני, שעונה על אותן שאלות, ובסיומו נקבע מנצח בהתאם לניקוד שקיבל כל צד. כאן, בניגוד ל־Draw Something, הדגש הוא על תחרות ידידותית בין חברים, ולא על שיתוף פעולה במטרה להגיע לרצף הניחושים הגבוה ביותר.

 

 

כל אחד מרגיש כמו מומחה מוזיקה

 

המודל העסקי דומה בחלקו לאפליקציית הציור המוכרת, והוא מבוסס על רכישת מטבעות וירטואליים שאותם ניתן לצבור גם באמצעות משחק, המשמשים בתורם לרכישת סגנונות מוזיקה נוספים להתחרות בהם; או תווים המאפשרים לצמצם את מספר התשובות האפשריות בזמן המשחק. לכך הוסיפו מפתחי האפליקציה אפשרות לקנות את השירים מהסבב האחרון ב־iTunes לשחקנים במערכת ההפעלה iOS או בפייסבוק, או דרך החנות של אמזון לשחקנים בפלטפורמת אנדרואיד.

 

המשחק פשוט וממכר: השאלות קלות למענה, אם בגלל השירים שנבחרו ואם מכיוון שהתשובות לבחירה כוללות לפחות שתי אפשרויות לא סבירות במיוחד, וכתוצאה מכך גם שחקן בעל הבנה שטחית במוזיקה יכול להרגיש כמו יואב קוטנר. בתוספת האלמנט התחרותי, וקצת נוסטלגיה לשירים או באזז של להיטים, נוצר שילוב מנצח שמקשה להתנתק.

 

הנתונים מדברים בעד עצמם: לפי חברת AppData, מספר המשתמשים היומיים עומד כעת על 1.1 מיליון - עלייה של 370 אלף בשבעה ימים. מספר המשתמשים החודשיים גדל בשבוע האחרון במיליון והוא עומד כעת על 2.7 מיליון. סונג פופ עדיין רחוק מ־23 מיליון המשתמשים החודשיים של Draw Somthing כיום, אך אם הצמיחה תימשך בקצב הנוכחי סונג פופ עוד יכול להדביק אותו.

 

להיט לרגע או הצלחה אמיתית?

 

אבל את ההצלחה הראשונית חייבת האפליקציה לא רק לעיצוב המוצלח שלה, אלא גם למייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. בסוף השבוע פרסם צוקרברג סטטוס שבו הכריז: "סונג פופ הוא אחד ממשחקי הפייסבוק המהנים ביותר ששיחקתי זה זמן מה". הסטטוס זכה, נכון לשעת כתיבת שורות אלו, ליותר מ־50 אלף לייקים וליותר מ־2,500 שיתופים, ושימש כמנוע מאחורי הפריצה של המשחק.

 

מדובר בחדשות טובות למפתחים, האחים רומיין ומתיו נוזארת' (Nouzareth), יזמים מנוסים שמאחוריהם כבר כמה חברות, אקזיטים והנפקות. את החברה שפיתחה את סונג פופ, FreshPlanet, הקימו האחים ב־2009 והיא כבר פיתחה כמה משחקים חברתיים אחרים. ואולם, אלו זכו להצלחה צנועה ביותר עד סונג פופ והסטטוס של צוקרברג.

Song Pop. כדאי למפתחים להימכר Song Pop. כדאי למפתחים להימכר

 

כעת, אם הצמיחה במספר המשתמשים והבאזז יימשכו, נמצאים השניים בדרכם למעמד של סלבים טכנולוגיים שסיפור ההצלחה שלהם מסופר ומועתק באתרי טכנולוגיה ובבלוגים. ההשוואה המתבקשת ל־Draw Something תביא כנראה גם לשאלה האם יוצרי סונג פופ יזכו גם הם לאקזיט מוצלח של כמעט 200 מיליון דולר, כפי שקרה ל־OMGpop שפיתחה את Draw Something.

 

אם המקרה של משחק הציורים מלמד אותנו משהו, במקרה שזינגה, פייסבוק או חברה אחרת תציע לאחים עסקה בהיקף של מאות מיליונים - או אפילו רק עשרות מיליונים - כדאי להם להיענות לה מהר מאוד. ההצלחה של Draw Something היתה מהירה, אבל הדעיכה מהירה לא פחות: מספר המשתמשים היומיים עומד היום על 5 מיליון, אחרי שבשיאו עבר את ה־12 מיליון, ומספר המשתמשים החודשיים נמצא גם הוא בצניחה.

 

סונג פופ הוא כרגע הדבר החם הבא, אבל בקלות ובמהירות הוא יכול להפוך לדבר החם של אתמול, וייתכן שבעוד כמה שבועות אף אחד כבר לא יזכור איך בילה שעות מזמנו בזיהוי שירים עם חברים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x