$
מוסף מובייל 2012

מנכ"ל iDigital: "הנאמנות לאייפון ולאייפד גבוהה מ-98%"

ערן תור הגן בוועידת המובייל של "כלכליסט" על שיטת הגן הסגור של אפל; קובי מרנקו, מנכ"ל לוגיה: "זה רק עניין של זמן עד שהאנדרואיד יעקוף את אפל בהורדת אפליקציות"

גיל קליאן 11:4527.10.11

"אנחנו מדברים על מלחמת עולם של שתי פלטפורמות - אנדרואיד נגד אפל. בזירת הסמארטפונים אנדרואיד הוא המוביל, סמסונג הצליחה לעקוף את אפל במכירת סמארטפונים כך שאין ספק שאנדרואיד זה הדבר הבא", כך אמר הבוקר קובי מרנקו, מנכ"ל לוגיה, שמנחה את הפאנל "מלחמת העולמות" בכנס מובייל 2012 בחסות "כלכליסט" ומכון הייצוא.

 

לדבריו, "אפל הכניסו מושג לשוק שלא היה קיים קודם לכן וזה עולם האפליקציות. כיום זה רק עניין של זמן עד שהאנדרואיד יעקוף את אפל בהורדות אפליקציות, בצד העיסקי, הסכומים מהאפליקציות קטנים, אבל גדלים כל הזמן".

 

מלבד מרנקו שמנחה את הפאנל, השתתפו בו נועה בכר, סמנכ"לית לקוחות סקיילקס, יבואנית סמסונג לישראל, רן צוריאל, שותף וראש תחום תקשורת ומדיה ב-KPMG סומך חייקין, גיל רוזן, סגן נשיא ומנהל מרכז החדשנות של אמדוקס, ערן תור מנכ"ל איי-דיגיטל וצחי וייספלד מנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במיקרוסופט ישראל.

 

משתתפי הפאנל "מלחמת העולמות" משתתפי הפאנל "מלחמת העולמות" צילום: אוראל כהן

 

מה המודל העיסקי? פרי (FREE) ופרימיום (FREEMIUM) - אפליקציות חינם ואפליקציות חינמיות שלאחר ההורדה והשימוש הלקוח מתבקש לשלם. המחיר הממוצע על אפליקציה או מכירה באפליקציה הוא 1.4 דולר, בעולם הפרה אפלי המחירים היו פי 3 או פי 4 אבל זה אומר שיצרני האפליקציות צריכים הרבה לחיצות כדי לייצר כסף. רק 10% מהכנסות עולם האפליקציות מגיעות מפרסום.

 

וייספלד אמר כי בתור נציג מיקרוסופט הוא נהנה לראשונה להיות האנדרדוג במלחמה בין אפל לגוגל על עולם מערכות ההפעלה לסלולר, ועל שאלת הגן הפתוח מול הגן הסגור. לדבריו, "נוח לנו להיות במקום הזה בתעשייה הזאת. אנחנו מגיעים באיחור, נכנסנו אתמול עם נוקיה בהמשך שיתוף פעולה עם ווינדוז פון. לא משנה איזה אנליסט תבחרו הוא יגיד לכם שמיקרוסופט תהיה אחת מ-3 מערכות ההפעלה המובילות כבר בשנים הקרובות השאלה האם מיקרוסופט תעבור את אפל או לא. ההערכות מהחודש האחרון מדברות על זה שמיקרופוסט ואפל יחלקו כל אחת כ-30% מהשוק של מערכות ההפעלה לסמארטפונים. יש שמגדירים את האנדרואיד כעולם כאותי, פגשתי סטארט אפ שיש לו 27 גירסאות לאפליקציה שלו לאנדרואיד אנחנו ניתן מערכת יותר יציבה".

 

לדברי בכר, "סמסונג מוציאה מכשירי ווינדוז מובייל ותמשיך לייצר מכשירים על הפלטפורמה של ווינדוז. אני רואה בצורה חד משמעית שהצרכן הישראלי חכם ומערכות הפעלה פתוחות מביאות את כל הדברים וכל החידושים שרוצים לראות. אנחנו מעדכנים גירסאות ורוצים הכל כאן ועכשיו ואפילו הולכים למרכזי שירות כדי לקבל עדכונים. השאלה האם כל יצרן ייצמד למערכת הפעלה או כל מערכת תיתן מגוון אצל כל היצרנים.

 

ערן תור בחר להגן על שיטת הגן הסגור של אפל למרות התחזקות האנדרואיד. לדבריו, "העובדות מדברות. אם נבדוק את כמות האייפונים בעולם ואם אנשים מרוצים מהמערכת - ההגדרה של פתוחה או סגורה היא מול נאמנות המשתמש והנאמנות הגבוהה ביותר היא לאייפון והאייפד ובאייפד הנאמנות גבוהה מ-98%. השאלה אם הצרכן מרוצה ממה שהוא מקבל והוא מרוצה וזה ימשיך".

 

צוריאל אמר כי "ההבדל בין מערכת פתוחה או סגורה הוא פילוסופי. אין משהו שהוא טוב יותר זה תלוי במשתמש. היום החוויה הטובה ביותר היא באפל אבל בחודשים האחרונים השוק עובר לאנדרואיד ונותן את דברו. למה השוק עובד ככה? כנראה אנשים הרגישו שכובלים אותם ולא נותנים להם לשנות כלום ולכן מנסים את האופציה השנייה".

 

רוזן טען כי "אני חושב שמערכת ההפעלה הכי גדולה ופופולרית שלדעתי תנצח היא האינטרנט. זה לא אפל לא אנדרואיד העתיד נמצא באינטרנט עם מערכת הפעלה שתעבוד על כל הטלפונים ותאפשר למפתחי האפליקציות להגיע לכל הלקוחות. עכשיו זה במספרים מאוד קטנים אבל זה יגדל מאוד. זה יכניס לשוק גם שחקנים חדשים כמו שחקני האינטרנט הגדולים".

 

על היכולות החדשות בנייד אמרה בכר כי "אני רואה את זה כמאוד מרתק - היכולת להתחבר לכרטיס אשראי או להזדהות בכספומט באמצעות שבב בטלפון. סמסונג משיקה את רוב המכשירים שלה עם השבב הזה. זה משהו שאני מסתכלת ואומרת למה אני צמודה לטלפון שלי 24 שעות אבל את הארנק זורקת בכל מקום. בטלפון יש לנו את כל המיילים והדברים הכי סודיים. אנחנו רואים את הגוגל וולט שהולך ומתפתח והולכים ומחייבים יותר דרך הטלפון.

 

צוריאל טען כי "כל הנושא של רשתות חברתיות עם אפקט מיקום במובייל יש המון אנשים שעוסקים בזה המון ונראה את זה המון בשנים הקרובות. תחום שלישי זה משהו שאני קצת יותר סקפטי אבל זה התחום הרפואי ומדידות ביומטריות כאלה אחרות אבל יכול להיות זה תחום שיתפתח עם קצת יותר זמן. אבל זה לא משנה אם אני מפתח אפליקציה או מוצר אחר - המודל העיסקי צריך להיות גלובלי. אם אני מסתכל על תחום המובייל, דברים שעוזרים לי כשאני נייד זה הכיוון".

 

רוזן פנה למפתחים וזרק כפפה לפנות אל החברה עם רעיונות חדשים. לדבריו "הדרך אלינו היא פשוטה ונוחה וכל המפתחים מוזמנים להגיע אלינו. זה לא רק לפתח אפליקציה להעלות ולחכות להורדות - יש שיווק מאוד חשוב אתה צריך לדעת איפה הלקוחות שלך נמצאים, אנחנו בונים את העסק עם תוכנה אבל הלקוחות הם אמיתיים כמו בכל עסק אחר.

 

תור סיכם את דבריו בפנייה למפתחים בישראל: "נעשית עבודה מדהימה של מפתחים. הפיתוח והרעיונות כאן מצויינים. אפ הייתי צריך לשים מילה אחת זה שיווק. צריך לחשוב טוב ואם אין יכולות או משאבים ליצור שתפים על חו"ל כשמתחילים. לא בסוף ולא כשהפיתוח בדרך. ההד השיווקי יוציא מכאן עוד הרבה חברות מדהימות. אני רואה הזדמנויות אדירות בתחום העיסקי וכניסת הטאבלטים. הרבה אפליקצתיות עובדות לצרכנים, ויש מקום בתחום העיסקי. הדבר השלישי זה תחום החינוך שעובר מהפכה דרך הטאבלטים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x