$
מכשירים ומדריכים

קינדל פייר: הקרב על הצרכן שלא מתמצא בטכנולוגיה

אמזון לא מציעה טאבלט חזק יותר מהאייפד, ולא מנסה לפנות לחובבי גאדג'טים. להיפך - היא שומרת על פשטות כדי להגיע לקהל גדול ככל האפשר

מילה אחת בלטה בהיעדרה בהודעה הרשמית של אמזון על הקינדל פייר - טאבלט. מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הגדיר את הפייר בתור מכשיר קינדל שבאמצעותו אפשר גם לצפות בסרטים, להאזין לשירים, לגלוש באינטרנט ולשחק במשחקים שונים.

 

ההגדרה הזו נבחרה בקפידה: גם כדי לשמור או לרכוב על מותג קינדל המצליח, וגם כדי לפנות לקהל לקוחות רחב ומגוון ככל האפשר. בזוס לא נכנס למלחמת הטאבלטים ולקרב הפילוסופי על עולם פוסט-PC והשאלה האם הטאבלט יחליף את המחשב. זה לא רלבנטי ללקוחות שלו.

 

בסרטון שהוקרן בתחילת האירוע שערכה אמזון סיפרו כמה לקוחות איך הם משתמשים בקינדל וכיצד הוא שינה את הרגלי הקריאה שלהם. אחת מהן הדגישה שהיא לא טיפוס טכנולוגי, ומבחינתה העובדה שהיא מצליחה להפעיל מכשיר כזה היא הישג. זה בדיוק הקהל שאליו מכוון בזוס - לא "מאמצים מוקדמים" וחובבי גאדג'טים, אלא האמריקאי הממוצע, שרוצה לראות סרט במהלך טיסה או נסיעה ברכבת, לקרוא ספר באוטובוס ולהאזין לשירים.

 

בזוס והקינדל פייר. לא מכוון למאמצים מוקדמים בזוס והקינדל פייר. לא מכוון למאמצים מוקדמים צילום: בלומברג

 

אלה רק רוצים מכשיר שיעבוד, וזה מה שאמזון מספקת. אין כמעט רמז למערכת ההפעלה שמסתתרת אי שם מתחת לממשק של החברה, והתוכן הוא זה שמככב במסך הראשי של המכשיר. אנליסטים כבר מעריכים כי אמזון מפסידה על כל מכשיר שהיא מוכרת, אבל הרעיון הוא להרוויח בהמשך משירותי התוכן שלה. בזוס הבין כי כדי לנצח את האייפד לא צריך להציע מכשיר חזק וחכם יותר, אלא מחיר מציאה ותוכן מגוון ואיכותי.

 

המחיר של הפייר יהיה אטרקטיבי במיוחד - רק 199 דולר, לעומת 499 דולר לפחות לאייפד או טאבלט איכותי. המשאבים שצברה אמזון לאורך השנים מספקים לה נקודת התחלה מבטיחה מאוד בתחרות, ובניגוד למתחרים כמו HP או RIM, נראה שלאמזון לא תהיה בעיה לתת לפייר את הזמן הדרוש לו כדי להתבסס ולהצליח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x