$
אינטרנט

המשקיעים עושים צ'ק-אין: פורסקוור גייסה לפי שווי של 600 מיליון ד'

החברה מאחורי שירות המיקום, שהגיע לאחרונה ל-10 מיליון משתמשים, עדיין מחפשת מודל הכנסות - אך הצליחה לגייס 50 מיליון דולר

דור צח 11:5425.06.11
פורסקוור גייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון אחרי הכסף - כך מדווחים שורה של אתרי טכנולוגיה. שירות המיקום שמפעילה החברה, המאפשר לדווח על המקום שבו אתה נמצא ולאתר את אלה שבהם נמצאים חבריך, הגיע לאחרונה ל-10 מיליון משתמשים.

 

את הסבב הובילה קרן ההון סיכון
אנדרסן-הורוביץ, שהוקמה בידי מייסד נטסקייפ מארק אנדרסן, ושדורגה ע"י Investor Rank כקרן המקושרת ביותר בעמק הסיליקון. בגיוס השתתפו גם יוניון סקוור ונצ'רס ו-OATV, וקרן ספארק קפיטל הצטרפה כמשקיעה חדשה. השמועות גרסו כי פורסקוור תגייס לפי שווי של מיליארד דולר, אך הן התבדו. בסבב הגיוס הקודם שלה הוערכה פורסקוור ב-120 מיליון דולר בלבד.

 

פורסקוור זכתה להצלחה מסוימת, גם בארץ, בין היתר בזכות האלמנט התחרותי שבה, שמאפשר למשתמשים להתמודד על "ראשות" מקומות מסוימים - תואר המוענק למי שהגיע הכי הרבה פעמים למקום כלשהו. אך למרות גיוס ההון וחציית קו 10 מיליון המשתמשים, פורסקוור עדיין נחשבת לאפליקציית נישה, שמפגרת מאחורי שירותים חברתיים אחרים (לטוויטר, למשל, יש כ-200 מיליון משתמשים, אם כי רבים מהם אינם פעילים) ושסובלת מקושי להציג מודל הכנסות של ממש.

 

בניסיון לשפר את מצבה, הגיעה לאחרונה פורסקוור לעסקה עם חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס: לפי ההסכם, בבתי עסק שונים ברחבי ארה"ב יוכלו מחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס להצהיר בפורסקוור על הגעתם (לעשות צ'ק-אין), וכך לקבל הנחות. לפי דיווחים שונים, פורסקוור נמצאת גם במגעים עם ענקית הדילים המקוונים גרופון בניסיון להגיע לשיתוף פעולה.

 

מייסד פורסקוור, דניס קראולי, אמר לאחרונה כי החברה עדיין עובדת על פיתוח פלטפורמת מסחר שתתבסס על השירות, ותפעל במלוא המרץ באמצעות מכירות ישירות ושותפויות כשהיא תרגיש שהפלטפורמה מושלמת. "אנחנו יודעים מה הולך לקרות, פשוט עוד לא לחצנו על המתג", אמר קראולי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x