$
משחקים

נינטנדו נגד המשחקים לאייפון ולפייסבוק: "איך אפשר להרוויח ככה?"

מנכ"ל החברה יצא נגד משחקי הסלולר, המשחקים המיועדים לרשתות חברתיות וחנויות האפליקציות: "לא אכפת להם מאיכות, הם מרוויחים מהכמות. מפתחי המשחקים טובעים"

אבנר קשתן 16:2403.03.11

סופר מריו מזיל דמעה: מנכ"ל נינטנדו, סאטורו איוואטה, טוען שהמשחקים לסמארטפונים, טאבלטים ורשתות חברתיות פוגעים בתעשיית המשחקים ובמפתחים. הדברים נאמרו על רקע היחלשות שוק הקונסולות, ובעיקר הקונסולות הניידות, עם כניסתם כפלטפורמות משחקים של הסמארטפונים - והאייפון בראשם.

 

בהרצאה

שנתן אתמול בכנס המפתחים העולמי GDC, שנערך בסן פרנסיסקו, טען איוואטה שלמפתחי אפליקציות המשחקים "האיכות אינה משנה, כיוון שהרווח שלהם מגיע מהכמות". לדבריו, למשחקים ניידים וחברתיים יש יעדים ומדדי הצלחה שונים לחלוטין מאשר למשחקי קונסולה, כגון אלה של נינטנדו, סוני ומיקרוסופט.

 

איוואטה התלונן על "אתרי אפליקציות גדולים", בהתייחסו לאפסטור של אפל ולאנדרואיד מרקט של גוגל: אתרים אלה כוללים עשרות אלפי משחקים, ולדברי איווטה - 92% מהם ניתנים בחינם. "איך אפשר להרוויח ככה?", תהה. "מפתחי המשחקים טובעים".

 

דבריו של איוואטה, שנאמרו במסגרת הרצאה על ההיסטוריה של משחקי הווידיאו, משקפים את ההתמקדות של נינטנדו בפיתוח משחקים לקונסולה שלה בעצמה. מרבית המשחקים לקונסולות ה-Wii וה-DS של נינטנדו מפותחים ומופצים על ידי החברה עצמה, שמבקרת את האיכות ושולטת על ההפצה.

 

איוואטה הזכיר בהרצאתו משחקים כמו סופר מריו, פוקמון וסימס כמשחקים הנחשבים לפורצי דרך בתחום, שפותחו בעבר על ידי נינטנדו וחברות גדולות אחרות. עושה רושם שמאנגרי בירדז, למשל, הוא מתלהב קצת פחות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x