$
אינטרנט

טוויטר ויוטיוב 2010: מה עניין את הגולשים במיוחד?

אסון דליפת הנפט והמונדיאל מככבים בנושאים החמים של טוויטר, פארודיות ושירים מצחיקים זוכים לעשרות מיליוני צפיות ביוטיוב, וג'סטין ביבר מאבד גובה. שניים מהאתרים הכי פופולריים בעולם מסכמים שנה

עומר כביר 15:2713.12.10

אחרי שגוגל פרסמה את מדד החיפושים השנתי שלה, הגיע תורם של שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר ושל אתר הווידיאו יוטיוב לפרסם את רשימת הטרנדים והסרטונים הכי גדולים של 2010. ההפתעה הגדולה: אליל הנערות ג'סטין ביבר מככב במדדים האלה הרבה יותר מכפי שאפשר היה לצפות, עם מקום שמיני בלבד בדירוג הנושאים החמים של טוויטר, ובלי אף שיר ברשימת עשרת הסרטונים המצליחים של יוטיוב.

 

בסך הכול נרשמו בטוויטר 25 מיליארד ציוצים ב-2010. בראש רשימת הנושאים החמים מופיעה דליפת הנפט במפרץ מקסיקו - האסון הסביבתי הגדול בהיסטוריה של ארצות הברית. אחר כך ניתן למצוא את המונדיאל האחרון, ובמקום השלישי את סרטון המצליח של כריסטופר נולן "התחלה" (Inception), עם ליאונרדו די-קפריו. אל המקום הרביעי מגיע אסון נוסף: רעידת האדמה בהאיטי.

 

עוד אזכור לגביע העולמי בכדורגל ניתן למצוא במקום החמישי בדירוג, בדמות הוובוזלות - הזמבורות הידועות לשמצה ממגרשי הכדורגל בדרום אפריקה, שכנראה החרישו את אוזני המצייצים ודחקו את האייפד של אפל למקום השישי. את העשירייה סוגרים אנדרואיד של גוגל, ביבר, הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות", ועוד מזכרת מהמונדיאל: פול התמנון, שניבא בהצלחה רבים מתוצאות המשחקים, וגרר אחריו חקיינים גם בתחום הטכנולוגיה.

 

כדורגל, פול התמנון והוובוזלות. המונדיאל בטוויטר כדורגל, פול התמנון והוובוזלות. המונדיאל בטוויטר צילום: אי פי אי

 

בנוסף לרשימת עשרת הנושאים החמים, הציגה טוויטר חלוקה לפי קטגוריות: האירועים החדשותיים שעוררו הכי הרבה עניין היו, בסדר יורד, דליפת הנפט במפרץ, רעידת האדמה בהאיטי, השטפונות בפקיסטן, הסכסוך בין קוריאה הצפונית לדרומית, וחילוץ הכורים בצ'ילה.

 

את קטגוריית האישים מוביל (בכל זאת) ג'סטין ביבר, ואחריו: נשיאת ברזיל הנכנסת דילמה רוסף, ליידי גאגא, מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' ומל גיבסון. רשימת הטכנולוגיות כוללת בסדר יורד את האייפד, אנדרואיד, מערכת ההפעלה iOS של אפל, האייפון והמשחק Call of Duty Black Ops.

 

אירוע פריצה אחד, עשרות מיליוני צפיות

 

להצלחה הגדולה ביותר ביוטיוב בשנה האחרונה, לפי דירוג האתר, זכו סרטוני הפארודיה, שמחזיקים בשני המקומות הראשונים ברשימת הסרטונים הנצפים של 2010. במקום הראשון ניתן למצוא סרטון של צוות Auto-Tune the News, שנוהגים להפוך כתבות חדשות לשירים. במקרה זה, מדובר בתגובה של צעיר אמריקאי לאירוע פריצה חמור בביתו, שהפכה לשיר פופ עם יותר מ-47 מיליון צפיות.

 

 

את הסגנות בדירוג תופסת פארודיה על הלהיט Tik Tok של Kesha. שום שיר של ג'סטין ביבר, שהתחיל את דרכו לתהילה ביוטיוב, לא הגיע לרשימת עשרת הגדולים, אבל במקום השלישי ניתן למצוא את מי שאולי יהיה היורש שלו: גרייסון צ'אנס, תלמיד כיתה ו', שר את "פפראצי" של ליידי גאגא.

 

 

במקום הרביעי ניתן למצוא פארודיה על סדרת הפרסומות Whazzzz up? של באדווייזר מבית The Annoying Orange, וסוגרת את החמישייה הראשונה אחת הפרסומות היצירתיות של אולד ספייס. מקום אחד למטה ניתן למצוא את הסרטון שכבר הפך לתופעה תרבותית והוליד לא מעט סרטוני תגובה: Double Rainbow. ג'סטין ביבר עצמו מופיע רק במקום ה-9, וגם אז כשהגיע לתוכנית האירוח של ג'ימי קימל כדי להפתיע מעריצה. הנתונים מעודכנים לנובמבר 2010.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x