$
טורים

סיכום השבוע בעולם הטכנולוגיה: המחיר הסמוי של הרשת החינמית

הוול סטריט ג'ורנל חושף שהאתרים הפופולריים ברשת אוספים מידע על הגולשים ומוכרים אותו למפרסמים; מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל ממשיכה לצבור פופולריות; ולמרות ההתלהבות בהוליווד, לא כולם ממהרים לאמץ את טכנולוגיית התלת ממד

רוני שני 09:5706.08.10

אינטרנט: מוכרים אותנו בזול

 

תחקיר שערך הוול סטריט ג'ורנל חשף כי כ-50 מהאתרים הפופולריים ביותר ברשת, ביניהם eBay, יאהו, MSN (ואתר הוול סטריט ג'ורנל עצמו), משתפים פעולה עם חברות איסוף מידע, שאוספות פרטים אישיים והרגלי גלישה של משתמשי האתר. את הסחורה הלוהטת הזו - פרופילים המבוססים על הנתונים שנאספו - מוכרים בבורסת פרסום וירטואלית. בתחקיר התגלה עוד כי מיקרוסופט חזרה בה מהתוכנית להפוך את אינטרנט אקפלורר 8 שלה לדפדפן מאובטח בהרבה ממתחריו מאותה הסיבה בדיוק: לחץ של חברות פרסום. נזכיר כי ממש כמו גוגל ואפל, גם ענקית התוכנה היא בעליה הגאה של חברת פרסום.

 

עו"ד יהונתן קלינגר מזכיר שאין חדש בתחקיר (ומציין שגם באינטרנט הישראלי מתנהלת פעילות דומה), אבל לא מצליח להבין מדוע לגולשים עצמם לא אכפת; הבלוגר סקוט רוזנברג, שמציג כמה מהתגובות המעניינות לתחקיר, לוקח את הדיון למחוזות אחרים, ומהרהר באפשרות קיומן של חלופות מקוונות לפרסום כמו שאנחנו מכירים אותו; ועיתונאי מ-Ad Age, מגזין הפרסום הוותיק, ממחיש את הבעייתיות של הפרסום המותאם-אישית, הפילוח והמעקב באמצעות סיפור אישי על זוג מכנסיים שעקב אחריו מאתר לאתר.

 

ולקינוח: רשימה חלקית של החברות שמיהרו להוריד קובץ עם פרטיהם של 100 מיליון משתמשי פייסבוק, שהופץ ברשתות שיתוף קבצים.

 

סלולר: אנדרואיד ממשיכה לעלות

 

שני סקרים שפורסמו השבוע מצביעים על המשך התחזקותה של אנדרואיד, וקובעים כי בחודשים האחרונים הפכה מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל לפופולרית ביותר בשוק הסמארטפונים בארה"ב וסין. ב-Wired חושבים שלא נכון למדוד את התחרות בין אפל וגוגל במונחים של מכשירי סלולר בלבד, וגם טים בריי מגוגל מנסה לעשות קצת סדר במספרים ולמצוא מכנה משותף מוסכם למדידות.
אנדרואיד. הפופולרית ביותר בארה"ב ובסין אנדרואיד. הפופולרית ביותר בארה"ב ובסין

 

RIM הכריזה השבוע על Blackberry Torch ו-OS 6 וגרמה נחת ל-GigaOm, שם בטוחים שההכרזות הללו יסייעו לה להישאר רלבנטית בזירה הצפופה.

 

זה לקח חודש וחצי, אבל כלי הפריצה לאייפון 4 זמין ברשת, ומאפשר לבחון עד כמה אפל נחושה בדעתה להעניש לקוחות שלא אוהבים לראות גן סגור. אגב, מי שבוחר לפרוץ את המכשיר כדי להשתחרר מרודנות האפסטור יכול לעשות זאת בעזרת חנות אפליקציות עצמאית חדשה. מעניין כמה זמן היא תשרוד. ובלי קשר, סאצ'ין אגארוול, מייסד Posterous ולשעבר מפתח באפל, מספר על תרבות הסטארט-אפ הנהוגה בחברה.

 

ב-Ars Technica המליצו למיקרוסופט להפוך ליצרנית מכשירי טלפון סלולריים, אבל ב-Information Week משוכנעים שזה הצעד הכי גרוע שאפשר להעלות על הדעת, ממגוון סיבות.

 

בפינצטה

 

קלייב תומפסון מ-Wired מאבחן את הירידה החדה בשיחות טלפון, מתחקה אחר הסיבות ומברך על המגמה. למעט הפסקה האחרונה - זה אחד הטקסטים הכי נכונים שקראנו לאחרונה, שמתחבר בול לממצאי מחקר שמצא כי צרכנים לא מעוניינים "לשוחח עם מותגים", בטח לא בטלפון. אגב, זק וויטאקר, סטודנט בריטי וחבר הצוות הצעיר ביותר ב-ZDNet, אישש את הממצאים של תומפסון עם מחקר אישי, והוסיף כמה הסברים נוספים לתופעה.

 

טום צ'אטפילד, עיתונאי וגיימר, כותב על היתרונות של WoW כאמצעי ליצירת קשרים חברתיים, שחלקם אפילו עוברים מהעולם הווירטואלי לזה הפיזי.

 

מוזיאון המעבדים הגדול בעולם נמצא ברוסיה, בביתו של גיק מושבע.

 

ב-Mashable ערכו ראיון קצר עם הגרפיקאי שמאחורי ה-Fail Whale של טוויטר.

 

ראיון עם דיוויד היינמיר הנסון, המפתח של Ruby on Rails, שמדבר על פלטפורמת הפיתוח הפופולרית, קוד פתוח ומחשוב ענן, ולא שוכח לרדת על אפל ומיקרוסופט.

 

ראיון עם בוב סטיין, מייסד Institute for the Future of the Book, שמדבר על עבודתו בדיגיטציה של תכנים (כתובים ואחרים). ראיון מרתק וממשק מעניין לא פחות. אבל אם נמאס לכם לקרוא על ספרים דיגיטליים וכל מה שנוגע להם - שלבו את חוויית הקריאה עם משחק שתייה. ההנאה מובטחת.

 

כתבה בניו יורק טיימס בוחנת את היחס של סטודנטים אמריקאיים לפלגיאטים, העתקות ומקוריות.

 

וירג'יניה הפרנן מדווחת על המלחמות בבלוגספירה המדעית האמריקאית. 

 

הסיפור מאחורי הנחת כבל הטלגרף הבינלאומי הראשון, לפני 137 שנה.

 

למרות שהוליווד מתייחסת לתלת ממד כאל פריט חובה בכל סרט עתיר תקציב, לא מעט במאים מסתייגים ממנו והצופים לא ששים לשלם יותר עבור הכרטיס. ג'ון לנדאו, המפיק של אווטאר, חושב אחרת: לדעתו, 3D יהפוך לסטנדרט בתעשייה.

 

דן בראון, סוג של כוכב יוטיוב, עורך ניסוי, שבמסגרתו יאפשר לגולשים לנהל את חייו ויתעד את חוויותיו בסדרת רשת.

 

ובפינת האינפוגרפיקה: ההיסטוריה של החיפוש באינטרנט וכיצד הפך השירות הזה לשוק שמגלגל 20 מיליארד דולר; וכמה מידע דיגיטלי קיים בעולם (ומי אחראי לייצורו).

 

מאחר שהמדור תרם רבות לגידול בכמות המידע הדיגיטלי, ומכיוון שזהו טור הסיום, אפרד עם הפניה לערך ההולם בוויקיפדיה: רשימת המיתות המוזרות שתועדו בהיסטוריה. נתראה בשמחות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x