$
כלכליסט-טק

אמזון תאפשר להתחבר למנגנון המלצות הרכישה שלה דרך פייסבוק

לקוחות אמזון יוכלו בקרוב למזג את החשבון שלהם באתר עם "פייסבוק קונקט", ולקבל המלצות מחברים על מוצרים. הערכה: המהלך עשוי לאגף את גוגל בתחום המלצות הרכישה

יוסי גורביץ 13:53 28.07.10

 

ענקית קמעונות הרשת אמזון הודיעה אתמול (ג') על שיתוף פעולה עם פייסבוק. מעתה, משתמשי אמזון יכולים לחבר את החשבון שלהם באתר עם הפרופיל שלהם בפייסבוק, באמצעות קישור מנגנון ההמלצות של אמזון עם שירות "פייסבוק קונקט", מה שצפוי להוביל להמלצות רכישה משופרות.

 

זו דריסת רגל נחשונית מבחינתה של אמזון, שנחשבת לאיטית באימוץ אלמנטים "חברתיים". שיתוף הפעולה יאפשר למשתמשים לראות מתי חלים ימי ההולדת של "חבריהם" בפייסבוק, ואמזון תוכל להמליץ להם על מתנות מתאימות – לא רק באמצעות מנוע ההמלצות שלה, שנחשב למוצלח, אלא גם בהישען על "רשימת המשאלות" שלהם באמזון, ודברים שהם חיבבו בפייסבוק.

 

כמו כן, משתמשים יוכלו לראות על אילו ספרים וסרטים המליצו "חבריהם" בפייסבוק, ובאמזון אמרו כי אחת המטרות העיקריות של היוזמה היא לאפשר למשתמשים לשפר את חוויית הרכישה שלהם באמצעות מידע שהתקבל מ"חבריהם".

 

באמזון הדגישו כי הם לא יחלקו את פרטי הרכישות והעניין של המשתמש עם פייסבוק. בעבר, כאשר הפעילה פייסבוק את פרויקט ביקון, היא חשפה בטעות רכישות מתוכננות של משתמשיה – בכלל זה מתנות יום הולדת מתוכננות. פייסבוק נתבעה ונאלצה לשלם פיצויים בעקבות התקרית.

 

הבלוג המשפיע VentureBeat העריך כי לשיתוף הפעולה בין אמזון ופייסבוק צפויות להיות השלכות על מאבקן של שתי החברות בגוגל. אחד היתרונות של גוגל הוא העובדה שכאשר משתמשים מחפשים המלצות לקראת רכישה עתידית, הם משתמשים בה. אם הם יוכלו לקבל את המלצותיהם של "חבריהם", מעריכים בוונצ'רביט, יתעמעם הצורך שלהם בשימוש בגוגל.

x