$
אינטרנט

סגנית נשיא גוגל המבקרת בישראל: "לא ידענו שאספנו מידע מרשתות WiFi"

מאריסה מאייר התייחסה גם לסוגיית הפגיעה בפרטיות שנגרמה משירות גוגל באזז, ואמרה כי "נעשו טעויות, והתנצלנו עליהן". עוד אמרה מאייר כי "יש בישראל אנרגיה מדהימה והיא מקום נהדר לחדשנות"

עומר כביר 14:5029.06.10

"בישראל יש אנרגיה מדהימה והיא מקום נהדר לחדשנות". כך אמרה סגנית נשיא גוגל מאריסה מאייר, בדברי הפתיחה שנשאה בכנס המפתחים Chrome Devfest, שנערך היום במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה.

  

מאייר, המובילה את תחום מוצרי החיפוש וחוויית המשתמש בחברה, הגיעה לישראל כאורחת של המשקיע יוסי ורדי. "ישראל היא אחת הקהילות בעלות הגידול המהיר ביותר של משתמשי כרום", הוסיפה. "הסניף הישראלי של גוגל בן שלוש בערך, ומגלה חדשנות מדהימה".

 


פרופ' יוסי מטיאס, ראש מרכז המו"פ של גוגל בישראל, הוסיף: "גוגל מאמינה בכישרון הישראלי, ומחויבת לו ולמפתחים. מאז אירוע המפתחים האחרון גדל מרכז המו"פ באופן משמעותי וממשיך לגדול. יש בישראל אימוץ נרחב של טכנולוגיות". 

מאייר בכנס מפתחי כרום באיירפורט סיטי מאייר בכנס מפתחי כרום באיירפורט סיטי צילום: עמית שעל

 

"אנחנו מציעים למשתמשים בחירה"

 

מאוחר יותר התייחסה מאייר במסיבת עיתונאים לשערוריית איסוף המידע הפרטי מרשתות WiFi באמצעות רכבי סטריט וויו, וכן לפגיעה בפרטיות שגרם שירות גוגל באזז מיד עם השקתו לפני כחצי שנה. "נעשו טעויות והתנצלנו עליהן", היא אמרה. "במקרה של גוגל באזז הבנו מהר מאוד שטעינו, ועשינו שינויים שיושמו בתוך שבוע מההשקה. גם בכל הקשור לסטריט וויו עשינו טעות. גילינו שאספנו מידע שלא ידענו שאספנו אותו. אני לא רוצים יכולה להרחיב כי זה סיפור מתמשך, אבל זו טעות שלנו ואנחנו מתנצלים עליה".

  

מאייר הוסיפה, בנוגע לגוגל באזז, שהבעיות נבעו מכך שהליך הבדיקה של המוצר נעשה רק בתוך החברה: "אנחנו בודקים היטב מוצרים ומנסים אותם בעצמנו. עם באזז גילינו שהוא פועל בצורה שונה בתוך החברה מאשר בציבור הרחב. בחברה אתה רגיל יותר לשתף, ולכן מבחינה פנימית אנשים הרגישו נוח איתו. בהשקה, הליך הרשמה לא היה שקוף מספיק וגם לא היינו מודעים למה אנשים מרגישים נוח לחלוק. עכשיו אנחנו מבינים שכל המוצרים צריכים לעבור בדיקה ציבורית לפני השקה רשמית".

  

מאייר טענה כי גוגל פועלת בהגנה על פרטיות הגולשים על פי שלושה עקרונות: שקיפות, בחירה ושליטה. "חשוב שהמשתמשים יבינו איזה מידע אוספים עליהם ואיך משתמשים בו; אנחנו מציעים להם בחירה איך להשתמש במוצר; ואמצעי שליטה במידע הזה. בחיפוש מותאם אישית, למשל, ניתן לבדוק את ההיסטוריה המלאה, ולמחוק פריטים שלא מעוניינים בהם. כלי כמו לוח הבקרה גוגל (Google Dashboard) מאפשר לראות את כל המידע האישי של המשתמש".

  

"יותר מ-70 מיליון משתמשים בכרום"

 

בעקבות השינויים האחרונים במדיניות החברה בסין, שהפסיקה להפנות באופן אוטומטי את הגולשים הסינים לאתר בהונג קונג, הבהירה מאייר שהחברה לא שינתה את עמדתה העקרונית בנושא. "החלטנו להפסיק לצנזר ולהעביר משתמשים לאתר גוגל הונג קונג. הניתוב האוטומטי לא היה מקובל על הממשל הסיני, אז העלנו עמוד סטטי כאשר הקלקה מעבירה לעמוד שבו התוצאות עדיין לא מצונזרות. אנחנו רוצים שהגולשים הסינים יוכלו לחפש עם גוגל", היא אמרה.

  

מאייר התייחסה גם בהרחבה להצלחה של דפדפן כרום של החברה: "ראינו מספרים חיוביים על נתח השוק של כרום, יותר מ-70 מיליון משתמשים פעילים קבועים, ואנחנו רוצים לראות את המספר הזה גדל. מדובר בהישג מרשים למוצר בן פחות משתיים. אחד מהדברים המרשימים ביותר ביחס לנתח השוק של כרום ופיירפוקס הוא גישה פתוחה יותר ברשת – מפתחים מתאימים אתרים למגוון דפדפנים, והרשת מתקדמת מבחינת המשתמשים".

  

על שירות Google Wave, שמסתמן ככישלון של החברה, היו למאייר פחות מה לומר. "הטכנולוגיה שם טובה, והאתגר הוא האימוץ", היא אמרה. "השירות יעיל רק כשיש הרבה אנשים מהמעגל החברתי. אז האתגר הוא לגורם לאנשים להשתמש בשירות". על אימוץ גוגל באזז אמרה כי "יש גידול במשתמשים בבאזז. מי שהתחיל להשתמש נשאר שם ומעדכן, אז אין עוד החלטה סופית לגבי הצלחה השירות". 

 

מאייר גם התייחסה לאיום המתפתח מכיוון מיקרוסופט, בדמות מנוע החיפוש בינג: "אני מאמינה שתחרות טובה למשתמשים. כל מתחרה חדש מביא רעיונות חדשים שראוי לבחון אותם. גוגל מאוד טובה בחיפוש, ויש לנו הרבה אנשים שמבינים את התחום ויודעים איך לשפר את איכות החיפוש. אנחנו מאוד מרוצים מהשירות שאנחנו מציעים ואנחנו מאוד תחרותיים בתחום הזה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x