$
חדשות טכנולוגיה

אפל מסלימה את הקרב מול גוגל ואדובי באייפון

החברה השיקה בשבוע שעבר את הדור הבא של מערכת ההפעלה לאייפון, שכולל פלטפורמת פרסום לאפליקציות. כמו כן, קיים מעתה איסור על כתיבת אפליקציות שלא דרך כלי הפיתוח שנתמכים על ידה

עומר כביר 10:2211.04.10

אפל מעלה הילוך ומרחיבה את מלחמתה בגוגל ובאדובי. בסוף השבוע שעבר הציגה החברה את הגרסה החדשה, הרביעית במספר, של מערכת ההפעלה לסמאטרפוני אייפון. המערכת, iPhone OS 4, תהיה זמינה להורדה למכשירי אייפון מדגמי 3G או 3GS ואייפוד-טאץ' מדור שלישי בקיץ הקרוב, ולמכשירי אייפד בסתיו.

סטיב ג'ובס מציג את iAd - פלטפורמת הפרסום של אפל לסלולר סטיב ג'ובס מציג את iAd - פלטפורמת הפרסום של אפל לסלולר צילום: אי אף פי

 

בין החידושים הבולטים ניתן למנות אפשרות לריבוי משימות, רשת חברתית לגיימינג; אפשרות לארגן אפליקציות בתיקיות; מקצה שיפורים מקיף ביישום הדוא"ל; גרסת אייפון של אפליקציית קריאת הספרים הדיגיטליים iBooks ועוד. אולם החידוש המעניין ביותר הוא דווקא iAD - פלטפורמת פרסום לאפליקציות אייפון, שתאפשר הצגת פרסומות וידיאו ופרסומות אינטראקטיביות בתוך היישומים. מפתחי היישומים יקבלו 60% מרווחי הפרסום בפלטפורמה.

 

המהלך מהווה קריאת תיגר נוספת על גוגל, שעמה מצויה אפל ביריבות מתמשכת על שוק הפרסום במכשירים ניידים, אחד השווקים בעלי הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם הפרסום. אפל כבר ניסתה להיכנס לשוק כאשר ניהלה מגעים לרכישת AdMob, השחקנית הגדולה בתחום פלטפורמות הפרסום למכשירים ניידים. בנובמבר נכשלו המגעים, ו-AdMob נמכרה דווקא לגוגל תמורת 750 מיליון דולר (העסקה עדיין טעונה אישור של הרגולטור). אפל, מצדה, רכשה בינואר את המתחרה Quattro Wireless תמורת 275 מיליון דולר.

 

חזית נוספת שפתחה אפל היא מול אדובי, מפתחת פלאש: אפל הודיעה על איסור כתיבת אפליקציות לאייפון שלא בשפות תכנות שנתמכת על ידיה. קריאת התיגר הזו מכוונת ישירות לעבר אדובי, שהודיעה כי תשחרר כלי שיאפשר התאמה של אפליקציות פלאש לפלטפורמת הפיתוח של אפל. בתגובה, אדובי הגישה תלונה נגד אפל לגופי הרגולציה, בטענה שהמהלך עלול לגרום ללקוחות אדובי לבחור בטכנולוגיות חלופיות, ופוגע בפעילותה העסקית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x