$
הייטק והון סיכון

עסקה מהסרטים: אראל מרגלית רוכש את אתר הוידאו Veoh

במסגרת העסקה יעברו כל נכסי Veoh, בכלל זה כמיליון סרטוני וידאו וקליפים, לידיה של Qlipso הישראלית; האתר פשט את הרגל בפברואר

אסף גלעד 23:0407.04.10

נכסיו של אתר הווידאו הפופולרי Veoh, שפשט את הרגל בפברואר האחרון, נרכשו בידי חברת Qlipso, הממוקמת בחממת המדיה הירושלמית של אראל מרגלית וממומנת בידי קרן JVP שבבעלותו. קיומה של העסקה נחשף הערב (ד') באתר האינטרנט של Veoh. במסגרתה, יעברו כל נכסי Veoh, בכלל זה כמיליון סרטוני

וידאו וקליפים, יחד עם צמרת ההנהלה, לידיה של Qlipso הישראלית. לאתר Veoh בסיס קבוע של עשרות מיליוני צופים בחודש.

 

פרטיה של העסקה לא פורסמו, אך ככל הנראה מדובר ברכישה מהותית, למרות העובדה כי Veoh פשט את הרגל. אתר הוידאו הפופולרי גייס סך הכל 70 מיליון דולר, אך ביצע כמה טעויות ניהוליות לאורך הדרך, כמו הוצאות הנהלה עצומות שהסתכמו ב 4 מיליון דולר לחודש, וכן התמקדות אסטרטגית בנגן וידאו למחשב שולחני- מוצר שאיננו מייצר הכנסות משמעותיות. תביעת ענק שהגישה נגדו יוניברסל מיוזיק סתמה את הגולל על קיומו העצמאי של אתר הוידאו.

 

Veoh  מרכז 20 מיליון צופים בחודש, ומייקל אייזנר יו"ר דיסני לשעבר היה בין המשקיעים בו, ושימש אף חבר הנהלה בעבר. משקיעים נוספים בחברה בטרם פשטה רגל הם גולדמן-זאקס, טיים-ורנר, ספארק ואינטל. 

 

הרוכשת, חברת Qlipso מחממת המדיה של JVP בירושלים היא חברה צעירה שמעסיקה 10 עובדים בסך הכל שגייסה לאורך כל קיומה הקצר - מעט יותר משנתיים - לא יותר ממיליוני דולרים ספורים. לפיכך, יש להניח כי החברה הסתייעה בקרן JVP על מנת לממן את העסקה. את קליפסו הקים ישי פנואלי במטרה לייסד אתר המשלב יכולות של רשתות חברתיות עם מולטימדיה. החברה שינתה מספר פעמים את שמה מ iContaqt ל 2peer ל Playr ומשם ל Qlipso. אתר Qlipso מאפשר לבנות ספריות אישיות של סרטוני וידאו ,לשלב בהם דמויות תלת מימדיות אישיות (אוואטארים) ולהשתמש בהם בשיחות צ'אט בין חברים. האתר מאפשר לצפות יחד בסרטונים, מצגות, ולשחק יחד במשחקים. מטרת הרכישה היא לשלב את מיליון הסרטונים של Veoh, הכוללים קליפים, תכניות טלוויזיה ומשחקי אונליין באתר Qlipso.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x