$
אינטרנט

תקלת פרטיות בפייסבוק: כתובות מייל חסויות נחשפו לעיני כל

למשך כחצי שעה כל כתובות המייל של המנויים בפייסבוק - גם אלה שהוגדרו כפרטיות - הפכו פומביות, והיה ניתן לצפות בהן באמצעות גלישה לפרופיל המשתמש. פייסבוק טרם הגיבה על האירוע

יוסי גורביץ 10:5731.03.10

תקלת פרטיות חמורה בפייסבוק: במהלך אתמול בלילה (ד') נחשפו למשך כ-30 דקות כל כתובות המייל של משתמשי הרשת החברתית, גם כאלה שהוגדרו כפרטיות. הסיבה לכך איננה ברורה, ופייסבוק טרם הגיבה על האירוע. כך דיווח הבלוג וואליוואג.

 

פייסבוק מאפשרת למשתמשים שאינם מעוניינים שכתובת
המייל שאיתה נרשמו לאתר תהיה גלויה להגדיר אותה כפרטית, ובכך למנוע הטרדות מצד ספאמרים או אחרים, אולם אתמול בלילה ניתן היה לצפות בכל כתובות המייל של משתמשי הרשת החברתית באמצעות גלישה לעמוד הפרופיל שלהם, בין שהכתובת הוגדרה כפרטית ובין שהיתה פומבית. התקלה מזכירה במידת מה את שהתרחש עם השקתו של שירות באזז של גוגל; גם אז נחשפו פרטיהם של גולשים שביקשו לשמור על פרטיותם.

 

חשיפת כתובות המייל החסויות עוררה תהייה ברחבי הרשת, והעלתה את השאלה אם מדובר בתקלה או בפעולה מכוונת של פייסבוק. החברה צפויה להודיע בקרוב על שינוי מדיניות נרחב בתחום הפרטיות, שבמסגרתו יוכלו אתרים חיצוניים לקבל, באמצעות שירות Facebook Connect, שורה של פריטי מידע על משתמשי פייסבוק שגלשו אליהם – בכלל זה תמונתם, כתובת המייל שלהם (אם איננה פרטית) ורשימת החברים שלהם. בחברה הבהירו שהמידע שיהיה נגיש לאתרים חיצוניים יהיה רק כזה שהוגדר כפומבי, אולם יש לציין שברירת המחדל ברשת החברתית היא שכל מידע שמפרסם המשתמש הוא פומבי, כל עוד לא הוגדר אחרת.

 

בתוך כך, הודיעה פייסבוק על שינוי מדיניות נוסף, המיועד הפעם למפרסמים: משתמשים שירצו להביע את הערכתם למותג מסוים לא יודיעו על "הערצתם" לו (become a fan) אלא שהם "אוהבים" (Like) אותו. הסיבה לכך, לדברי פייסבוק, היא שמשתמשים עושים שימוש רחב הרבה יותר ב"אהבה" מאשר ב"הערצה". באמצעות שינוי הטרמינולוגיה מקווים בפייסבוק להגדיל משמעותית את התעבורה לעמודי מותגים ותאגידים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x