$
הייטק והון סיכון

Cnet: גוגל במגעים לרכישת Catch Media הישראלית

גוגל שוקלת לרכוש את הסטארט-אפ Catch Media. החברה עשויה להיעזר בה למתן מענה ליישום הורדות המוזיקה והתכנים של אפל, iTunes

אסף גלעד ועומר כביר 08:2821.02.10

גוגל שוקלת לרכוש את הסטארט-אפ Catch Media, שהוקם על ידי האחים הישראלים יעקב בן-יעקב ובועז בן-יעקב - כך מדווח אתר חדשות הטכנולוגיה CNET. המטרה של הרכישה היא ככל הנראה לאפשר לגוגל מענה ליישום הורדות המוזיקה והתכנים של אפל, iTunes.

 

קאץ' מדיה מאפשרת למשתמשים להוריד מהרשת באופן חוקי תכנים כגון ספרים, קבצי מוזיקה וסרטים מחשבון מבוסס 'ענן' מרכזי , לכל מכשיר רצוי: טלוויזיה, סלולר או המחשב האישי. המאפיין הייחודי של קאץ' מדיה הוא בכך שהיא מאפשרת לנהל את יישום המדיה גם מקופסאות מולטימדיה ביתיות כמו ממיר הלווין או הכבלים, ובכך גם מאפשרת לחברות לווין או כבלים להנות משרותי הפצת תוכן.

 

לפי הדיווח, בגוגל מקווים להשתמש בפיתוח של החברה, שירות Play Anywhere המאפשר ללקוחות לצרוך תכנים שבבעלותם ללא תלות באופן אחסון התכנים, מיקומם הפיסי או המכשיר שבו הם משתמשים, על מנת כתשובה הפיכה אפשרית של אייטיונז, חנות המדיה של אפל, לשירות מבוסס ענן.

 

Catch Media נוסדה ב-2003 ויש לה משרדים בברלי-הילס ומרכז פיתוח בירושלים. החברה שואפת להוות ספקית טכנולוגיה לחנויות מדיה מבוססות ענן. הטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת לספקי שירות לנהל מדיה על גבי פלטפורמות שונות.

 

בשלב זה, לא ברור האם המגעים בין החברות התקדמו אל מעבר לשלב השיחות הלא-רשמיות. מגוגל נמסר ל-Cnet: "אף שאנו תמיד מנהלים שיחות עם אנשים שונים בסוגיות שונות, איננו מגיבים על שמועות או ספקולציות". נציג Catch Media סירב להשיב לפניית האתר.

 

לא מדובר בניסיון הראשון של גוגל לרכוש סטארט-אפ העוסק במוסיקה. בדצמבר דיווח העיתון וול-סטריט ג'ורנל שגוגל ניסתה לרכוש את שירות Lala, שמאפשר למשתמשים לאחסן את המוסיקה שלהם בענן ולגשת אליה מכל מקום, אולם הפסידה לאפל ששילמה 80 מיליון דולר בעבור החברה. לדברי מקור בתעשיית המוסיקה, המגעים עם Catch Media החלו זמן קצר אחרי שאפל רכשה את Lala.

 

את קאץ' מדיה הקימו האחים יעקב ובעז בן-יעקב במימונם של ג'ון מדבדב, מנכ"ל ורינגו, שהודיעה לאחרונה על כוונותיה לצאת להנפקה בנאסד"ק, וקרן ליון פיק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x