$
אינטרנט

ארגוני פרטיות דורשים לחקור את פייסבוק

קבוצה של ארגונים לקידום פרטיות גולשים הגישה תלונה כנגד פייסבוק לרשות הסחר הפדרלית בארה"ב, בטענה שמדיניותה החדשה מנוגדת לחוק. הערכה: יוגשו גם תביעות פרטיות כנגד הרשת החברתית

יוסי גורביץ 10:4020.12.09
ארגוני הפרטיות בארצות הברית יוצאים למלחמה נגד פייסבוק: השינויים שערכה הרשת לפני כשבוע וחצי במדיניות הפרטיות שלה, שעיקרם שינוי ברירת המחדל של ההגדרות כך שמידע שהיה עד כה פרטי הופך לפומבי, ממשיכים לעורר את זעמם, ובסוף השבוע הגישה קבוצה של עשרה ארגוני פרטיות תלונה רשמית (PDF) כנגד פייסבוק ל-FTC, רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ותבעה ממנה לחקור את הרשת החברתית בעניין.

 

בתלונה שהוגשה ל-FTC נטען כי השינויים במדיניות הפרטיות של הרשת החברתית מנוגדים לחוק הקובע כי כל גוף שמנהל מאגר מידע על לקוחותיו חייב לקבל את רשותם לפני ביצוע שינוי במדיניותו ובאופן שבו הוא חולק את המידע שברשותו עם גורמים אחרים. לדברי ארגוני הפרטיות, בעקבות השינויים בנוהלי הפרטיות באתר, למשתמשי פייסבוק קשה עד כדי בלתי אפשרי לחזור לרמת הפרטיות שהיתה להם לפני כן.

 

לפייסבוק, שהמודל הכלכלי שלה מבוסס על קיום מפרסומות, יש אינטרס מובהק בשיתוף המידע שהעלו המנויים בה עם כמה שיותר גורמים, משום שככל שיותר מידע הופך פומבי כך היא יכולה למכור יותר מידע על המשתמשים לחברות הפרסום, דבר שיאפשר להם להתאים להם פרסומות.

 

פייסבוק נתבעה לפני כשנתיים בעניין דומה, פרשת Beacon, שבה פרסמה באתרים חיצוניים מידע שחלקו גולשי הרשת, והיא נקנסה בעקבות זאת בכ-9.5 מיליון דולר. הבלוג וואליוואג מעריך כי בקרוב יגישו משתמשים החשים עצמם נפגעים מהשינוי תביעות פרטיות כנגד פייסבוק – ושהסכום שתשלם החברה הפעם יהיה גבוה משמעותית יותר. יצוין כי בעבר מצאה נציבות הפרטיות של קנדה כי פייסבוק איננה עומדת בתנאי הפרטיות שמכתיב החוק הקנדי.  

 

בתוך כך, בסוף השבוע הכניסה פייסבוק פיצ'ר חדש שמעדכן את רצף ההודעות בסרטונים שצפו או העלו גולשי הרשת החברתית ביוטיוב. כמקובל בשירותי גוגל, מדובר בשירות שברירת המחדל היא השתתפות בו (opt-out), ורק לאחר שינוי ההגדרות באופן אקטיבי ניתן לבטל אותו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x